Trenutno je 06:58! Dobro jutro.
Prije nego što započnem priču o online nastavi, voljela bih iskoristiti par riječi da izrazim zahvalnost ovom predivnom i veoma produktivnom jutru. Moram konstatovati da je Sunce predivno, a ovako divna jutra su nepravedno zanemarena zbog božanske ljepote noćnog neba.
Naime, jutros sam se probudila u tri sata. Obavila sam neke stvari te sam od četiri sata ostala prepuštena samoj sebi. Od četiri do, otprilike, pola šest sam ležala u krevetu i tipkala mobitel, tražila neke knjige u pdf izdanjima, čitala sam knjigu sa wattpada i prosto uživala rađanju novog dana. Iako nisam radila ništa korisno u odnosu na sve obaveze koje bih trebala da završim, osjećam se kao da je ovo najproduktivnije jutro u mom životu. Proteklih dana sam se osjećala prilično loše, jako, jako loše, a ovog jutra imam osjećaj da ne postoji neprijatnost koja bi mi mogla pokvariti dan. I naravno, kako bi ovo „duhovno pročišćenje" dostiglo svoj vrhunac, pročitala sam par misli iz nevjerovatne Andrićeve zbirke Znakovi pored puta.
Naravno, ovo jutro sam planirala kao psihičku pripremu za seminarski rad iz logike pored još tri seminarska i tri eseja... Seminarski sam planirala raditi oko pola sedam, ali sam odustala. Dani nisu toliko lijepi, a ni noći mi u posljednje vrijeme nisu toliko drage – dakle, ima vremena.
Biti ću surovo iskrena – vremena nema.
Znate, uopće nemam predstavu kako ću sve završiti. Kao što već možete pretpostaviti, studiram na odsjeku za filozofiju/sociologiju. Drugi semestar je prilično dosadan, a pod epitetom dosadan podrazumijevam činjenicu da nemamo niti jedan predmet koji je, zapravo, filozofija.
Ja nisam onaj tip osobe koji sjedne i uči, koji sjedne i radi zadaću, koji rado prihvata ono što profesor zahtjeva. Da budem precizna – mrzim to. Generalno, mrzim kad nešto moram. Kao student filozofije i sociologije smatram da bi profesori trebali više da nas forsiraju na izvorna filozofska i sociološka djela, a ne na pasivno učenje. Sociologija se može učiti, ali je veoma kompleksna. Obuhvata sve društvene pojave, zahtjeva samoposvećenost, odgovornost prema društvu, formiranje kritičkog mišljenja prema postojećem poretku, zatim jedna veoma važna stavka, a to je vladavina tehničkog uma u skoro svim sferama čovjekovog života i sl. Shodno tome, ne smatram da je potrebno učiti sociologiju mehanički, jednostavno nije potrebno mnogo koncentracije da bi je razumjeli. Sociologija se ne bazira na nekim metafizičkim zakonima, pa zbog toga smatram da ne bi trebala predstavljati ogroman problem što se tiče razumijevanja.
Za razliku od sociologije, filozofija nije predmet koji se uči. Filozofija stvarno mora da se razumije. Filozofija je slobodna. Ne postoji pojam koji nije relevantan, stoga su osobe koje se bave filozofijom slobodne da raspravljaju o bilo čemu bez primjene bilo kakvih određenih metoda. U sociologiji postoje metode koje koriste sociolozi kako bi objasnili određene društvene pojave.
Kao predstavnik svog odsjeka, osoba od povjerenja, ponosno odlučujem da danas ne želim pristupiti online predavanjima. Postoji više razloga, ali ja ću navesti samo jedan.
Prosto nema potrebe.
Drugo, danas imam i parcijalni ispit iz predmeta koji se zove politologija. Tu ću pristupiti, jer parcijale nisu obavezne, ali je zato smrtni grijeh ako se ne pojaviš na njima. Otprilike, tako. Razlog zbog kojeg sam upotrijebila ovu stilsku figuru (hiperbola) jeste jedna situacija iz prvog semestra. Zakasnila sam na parcijalu i profesor se baš naljutio zbog toga.
Došla sam petnaest minuta pred kraj parcijale i iz nekog revolta (zapravo, ne znam kako to da objasnim) sam ipak odlučila da uradim tu parcijalu. Bez lažne skromnosti, rezultiralo je tome da sam tog dana uradila tu parcijalu bolje od ostalih studenata.
YOU ARE READING
κοσμοπολιτισμός » moje iskreno mišljenje «
Random» ako vas zanima iskreno mišljenje o raznim temama, na pravom ste mjestu.