2.

82 4 0
                                    




2. Tarron

Bolo tesne pred polnocou keď som sa chystal vrátiť do Vovalonu. S Elmyrou, Ormyom a Farrynom sme preberali stratégiu ako ju udržať od Katara čo najďalej, pretože chýri o jeho návrate do Downbrooku nenechali na seba dlho čakať. Porušili sme mier a to bude mať svoje následky. Predložil som im Theodosv návrh, ktorý behom sekundy zmietli zo stola. To ho veľmi nepoteší. Orym je ešte viac neznesiteľný ako kedysi, ale nájdem spôsob ako ju odtiaľto dostať. Posledný týždeň, keď nik nepočúval, jej rozprával príbehy o čiernom vlkovi, ktorý pobehuje po lese a mení sa na muža. Hovoril som jej o férovi, ktorý prežil kruté vojny. Rozprával som jej ako sa vytrácal pod rúškom noci a pozoroval hviezdy, ktoré mu odpovedali svojou žiarou a blikotaním.

Všetky zbrane som si opäť pripojil na bok a vybral sa cez Orymov hrad k zadnému východu. Chodby tohto panstva boli až príliš uhladené. Vyzerali akoby sa ich niekto niky nedotkol a oni tak boli na svojich miestach už storočia. Blížil som sa k východu keď som narazil na jeho vôňu, ktorá sa sústredila vo dverách. Pozeral sa smerom kde mala izby a sledoval ju takmer úplne nehybne. Nikdy som neveril jeho čistým úmyslom. Dobre som poznal jeho a Theodosov príbeh a Orym mu jej smrť dával neustále za vinu. Dúfam, že nie je natoľko hlúpi aby sa mstil cez jeho družku a ich budúcu kráľovnú Ragehornu. Stála na balkóne a pohľad mala upriamený na hviezdy. „Často ju sleduješ?" jemne ho trhlo. To ma potešilo. Mal by si dávať pozor kto sa k nemu plíži. „Nenazval by som to sledovaním. Iba kontrolujem či je všetko v poriadku." To bolo úbohé vysvetlenie. Špehoval ju vôbec a vôbec sa nehanbil o tom klamať. „Ako často ju teda kontroluješ?" Odstúpil od dverí a uvoľnil mi miesto aby som mohol prejsť. „Do toho ťa nič nie je." Blázon. Čistí blázon. „Je mi do toho veľa. Buď rád, že Theodosovi nepoviem o tvojom nočnom špehovaní Thessalie. Myslím, že vieš čo by nasledovalo." Napravil som si postroj so zbraňami obvešanými okolo mojich bokov. „Drž sa od nej ďalej." Varovanie. Nedal som mu možnosť mi odpovedať pretože som sa okamžite premiestnil cez portál k pánovi ohňa, ktorý ma už netrpezlivo čakal.

„Ku všetkým peklám a Bohov v nich, prečo ti to dnes tak dlho trvalo? Myslel som si, že sa niečo stalo..." Neprekvapili ma jeho obavy, ale to, že tam nevtrhol a neprevrátil každý kameň kým by ju nenašiel. „Bol si pri jazere však?" spýtal som sa vážnym tónom. Je môj pán, ale toto bolo nebezpečné. Kým Farryn, Orym alebo ona sama sa nerozhodnú pre jeho prítomnosť v Edgeforde, môže to vyvolať konflikt, ktorý by mohol viesť aj k naozaj veľkým problémom. Theodos sa mi pozrel do tváre s pohľadom vlka. „Nevracal si sa, potreboval som sa uistiť či je všetko v poriadku."

„A ty si v poriadku?" muselo byť mučením ju vidieť pri jazere ako mĺkvu bábiku v dome toho bastarda. Chystal sa mi odpovedať keby nám do rozhovoru nevtrhol Ren.

Ragehornský dedič 2.   NávratWhere stories live. Discover now