في فيلا في المعادي في المطبخ تقف فاتنة تحضر الفطار.
يتسحب إلي المطبخ يقف خلفها.
فهد :بخخخخخخ
ملكة بخضة :عاااااااااه حرام عليك يافهد خضتني.
فهد :سلمتك من الخضة ياقلبي وبعدين هي أول مرة.
ملكة :ما هو انا تعبت انت مش هتكبر أبدا.
فهد بنفي :أبدا طول ماأنا معاكي عمري ما هكبر أبدا اعمل ايه يعني انتي اللي حلوة بزيادة قربتي تجننيني.
ملكة بنفي :لأ ياحبيبي انت مجنون خلقة مش محتاج تتجنن يلا افطر انت وانا هروح ألبس عشان أروح الشركة.
فهد بحزن مصطصنع :أنا حاسس ان الشركة متجوزاكي معايا ايه مفيش سكرتيرة غيرك هناك أنا قربت اتشل كله كوم واخر مرة عديت عشان اخدك معايا طلعت المكتب بتاعك ملقتكيش ادخل عشان اسأل المدير بتاعك القيكي قاعدة بتلعبي معاه شطرنج.
ملكة بتريقة مضحكة :أصل انا كنت قاعدة فاضية مستنياك والحاج بردوه كان فاضي مستني السواق يجي وهو زهقان وانا زهقانة راح هو قالي ايه بت ياملكة تعالي انا وانتي نضرب لنا اتنين طاولة روحت قولتله ايه معلش ياواد ياحج مليش فيها ليا في الشطرنج تيجي قالي ماشي المهم نضرب وخلاص فضلت اخسره وهو يقولي نلعب تاني اقوله ياحج بلاش هتتقطع يقولي ملكيش دعوه انا حابب اتقطع أااا، مالك ياحبيبي بقؤك جاي علي جنب ليه بداية شلل دي صح امممممممم طب اخلع انا قبل ماتقلب بجلطة سلام ياقلبي.
فهد وهو يمثل الشلل :حسبي الله ونعم الوكيل اخرتي هتكون السرايا الصفرا..
في الشركة في مكتب المدير
أحمد الحناوي :هي ملكة لسه مجتش يارامز.
رامز مدير المحاسبين :لأ لسه بس حضرتك بتسأل عليها ليه أصل حضرتك جاي بدري وهي معادها لسه مجاش.
أحمد الحناوي :ها لأ اصل عايزها في حاجة مهمة.
رامز :تمام يافندم عن اذنك.
أحمد الحناوي :اتفضل.
خرج رامز وظل احمد شارد فجأة سمع خبط علي الباب حتي أمر الطارق بالدخول.
دخلت ملكة المكتب بابتسامه بشوشة
ملكة :صباح الخير يا ابو حميد.
أحمد الحناوي :هههههه يابت يابكاشة صباح النور قوليلي عاملة ايه انتي وجوزك جننتيه ولا لسه.
ملكة :والله يافندم لسه سيباه مشلول قولت امشي قبل متقلب معاه بجلطة.
احمد الحناوي :هههههههه الله يخربيتك هتشلي الواد المهم انا عايزك تراجعي الملفات دي يلا علي مكتبك.
ملكة :متزوقش طيب خارجة أهو سلام يابوس .
أحمد الحناوي :والله مجنونة.
خرجت ملكة من المكتب وذهبت الي مكتبها وأخذت تراجع الملفات فجأة لقت أمامها شخص ضخم أسود ولابس نظارة سوداء وبدلة سوداء.
ملكة :افندم تؤمر بحاجة يافندم.
الشخص :احمد الحناوي بيه موجود.
ملكة :ايوة اقوله مين.
الشخص :قوليله في واحد حبيبك عاوزك.
ملكة باستغراب وعدم ارتياح :طب ثواني مسكت السماعة ملكة، احمد بيه في واحد جه وبيقول انه حبيبك وعاوزك ادخله.
أحمد باستغراب :حبيبي طب دخليه لما نشوف عاوز ايه ده.
ملكة: تمام يافندم. قفلت السماعة ونظرت إلي الشخص الذي كان ينظر لها بخبث وقفت وهي توجه إلي المكتب قالت :اتفضل.
اؤمأ لها ودخل وهي دخلت وراه.
ملكة :اتفضل يافندم الشخص اللي عايزك.
احمد باستغراب من هذا الضخم :افندم مين حضرتك.
الشخص نظر له بمعني اخرج هذه الفتاة.
فهمت ملكة نظرته فحمحمت ملكة :طب عن اذنك يافندم لو عزته حاجة أنا بره.
أحمد اومأ لها :تمام.
خرجت ملكة وهي تشعر ان شئ سئ سيحدث رجعت مكتبها وهي قلقانة بعض الوقت ليس بقليل خرج الشخص وهو ينظر إلى ملكة نظرات غريبة لم تفسرها بعد ذالك خلصت الملفات وذهبت إلي المكتب دقت علي الباب لم تسمع رد دقت مرة كمان لم تسمع رد فافتحت الباب وصدمت نعم صدمة احتلتها من المنظر.ياتري ماذا رأت جعلها تصدم وماذا سيحدث.