0.3

39 2 10
                                    

Nasılsınız
...

Abimin ısrarları üzeri nerede miydim? AVM'de hoşlandığı kızın olacağı bir parti için kıyafet bakmaya çalışıyordu ve kız kızın halinden anlar diyerek beni de zorla getirdi. Kitap, deodorant ve kıyafet ihtiyacı harici alışveriş sevmiyordum.

"Işık saçanım bu nasıl? " diyen abimin sesiyle oturduğum minderden kalkıp yanına yürüdüm. Balıkçı yaka siyah kazak ve siyah bir pantolon giymişti. "Güzel beğendim, hadi al çıkalım." dediğimde yanındaki arkadaşlarına Söylemişmiydim arkadaş olduğu Yavuz, Anıl ve Sezgin abide gelmişti. bu olmamış dercesine bir bakış atıp "Kızlar normalde alışveriş delisi olmaz mı? Bu niye böyle? " diye sormuştu. Sorusu üzerine Yavuz ve Anıl alttan alttan gülerken Sezgin abi gülerek "En güzelini yapıyor. " diyerek beni kolunun altına almıştı. "Abi almayı düşünüyor musun? " "Aslında benimde içime sindi, ben bunları alırken Sezgin ve Yavuz ile yiyecek bir şeyler alın. Anıl da benimle kalır. Olur mu? " Demesiyle hızla başımı salladım, bu garip parfüm sıkmış gibi kokan para tuzağı mağazada daha fazla durmak istemiyordum.

Sezgin abi onaylayınca yemek katına çıktık. "Ne almayı düşünüyorsunuz? " diyen Sezgin abime döndüm. "Abim en çok hamburger seviyor, ona hamburger kendime pizza alırım herhalde. Siz? " "Anıl ve ben hamburger yiyeceğiz, abinin menüsünüde ben alırım. Yavuz abicim sen ne alıcaksın? " Sezgin abimi kafamla onaylayıp Yavuz'a Abim Sezgin abi ile çocukluk arkadaşıydı karşı apartmanlarda oturuyorduk bu yüzden ona sürekli abi desemde lise yıllarında tanıştıkları Yavuz ve Anıl'a abi demeye alışamamıştım. Altı üstü bir yaş vardı aramızda. döndüm. "Aleda ile giderim, bende pizza alacağım. " Sezgin abi onayladıktan sonra pizzacıya doğru ilerlemeye başladık.

"Eee minik hayat nasıl gidiyor? " "Sıkıcı ve kitapsız, ailem ve abim sınav senem olduğu için kitap almıyorlar." diyerek suratımı astım. "Yemek yedikten sonra alt kattaki kitapçıya uğrarız, olmaz mı? " dediğinde hemen karşı çıktım. "Hayır! Abim ile uğraşma birde ben nasıl gidiyor sordun diye söyledim. " "Sakin ol bücür, geçen seneki doğum gününe gelememiştim. Hediye olarak düşün ayrıca abin sana ne alıp almayacağıma karışamaz." diyince tebessüm ettim. Aslında asla almasına izin vermezdim ama geçen sene doğum günüme gelemeyince çok üzülmüştü. "Hala almana gerek yok. O gün kedin hastalanmıştı ve veterinere götürmüştün ama eğer için rahat edecekse 1 tane alabilirsin. " "Kaç tane alacağımıza orada bakarız bücür. " dediğinde pizzacıya gelmiştik.

"Ben öde-" demesiyle lafını kestim. "Ya ben ısmarlayacağım yada herkes kendi siparişini ödeyecek. " Yüzümdeki kararlılığı görünce "Sen öde, ben sonra kendi hakkımı sana fazladan kitap alarak ödeyeceğim. "Dediğinde bu işime gelmişti, ne kadar çok kitap o kadar huzur! Pizzaları alıp masalara bakınmaya başladık abim ve Anıl'ı görünce onlara doğru adımladık. Biz masaya oturduktan hemen sonra Sezgin abide gelmişti. Sohbet ederek yemeğimizi yemiştik. Ama Anıl da bir gariplik vardı çok az konuşuyordu. Ben bunları düşünürken abim konuşmaya başladı

" Yeni çıkan filme gideceğiz Anıl ile gelmek istiyormusunuz? " "Nasıl bir film? " dediğimde abim sırıtmıştı. "Çok seversin fantastik! " diyince yüzüm buruştu fantastik türü kitap olarak seviyordum, bence filme göre daha ayrıntılı oluyordu. "Ben aslında yoğum, fantastik evrendeyim burda da klonum 073 yaşıyor. " dememle abim ler kahkaha atmıştı. "Anladım abicim havada bulut sen beni unut diyorsun. Sezgin? Yavuz? " Sezgin abi onaylarken Yavuz "Biz bu bücürle alt kattaki kitapçıya gideceğiz. " demişti. Abim ise hemen karşı çıkıp "Üzgünüm Yavuz ama küçük hanımın yasağı var." demişti.

Hızla suratımı asmıştım. "Rüzgar zaten geçen sene doğum gününe gelemedim. Doğum günü hediyesi gibi düşün yasakla falan çözülmez zaten siz yasakta koysanız ya okul kütüphanesinde yada okulda telefonundan kitap okuyor bu kız. Kitap almamanız birşeyi değiştirmiyor anlayacağınız. " dediğinde gözlerim faltaşı gibi açılmıştı Gözlerim açıldı fincan gibi kalbim hopladı horoz gibi

Abim üniversite bir öğrencisiydi ama geç yazıldığı için 20 yaşındaydı Sezgin abide öyleydi Yavuz ve Anıl ise onlar ile aynı dönem okumuş fakat sınıf tekrarına düşmüşlerdi.

(Sezgin ve Rüzgar 20 Anıl ve Yavuz 19 yaşında kafası karışanlar)

ya ben çok belli ediyordum yada Yavuz çok dikkatli gözlemci biriydi. Abimde şaşırmıştı ancak konuşabilmişti. "Peki öyle olsun. Sizinle de bu konuyu evde konuşucaz küçük hanım. " son cümleyi bana bakarak söylemişti. Açıkçası çok sorun etmezdim, babam zaten bu yasağı bile koymak istememişti annem isteyince oda kabul etmişti. En fazla annemden nutuk dinlerdim zaten alışıktım, 12.sınıfım diye evde günde en az 1 kere 2 dakikalık nutuk çekiliyordu. O sırada Yavuz konuşmaya başlayınca dikkatimi tekrar ona vermiştim. "Abicim siz konuşsanızda bu kız bir şekilde kitaplara ulaşıcak sen nasıl ki Sedef yengeye bağlıysan bu kızda kitaplarına bağlı. Şaşırdığına göre daha önce bu şekilde kitap okuduğunu fark etmemişsiniz demekki derslerini aksatmamış hem kitap okumuş hem dersini çalışmış. Fazla sıkmayın sınav senesinden dolayı stresli zaten stresini belirli süreler ile kitapla azaltsın. " dediğinde abim haklı bulmuş olucak ki sesini çıkartmamıştı. Biraz daha oturup kalkmıştık. Abim, Anıl ve Sezgin abi üst kata çıkarken biz aşağı inmiştik. "Evet minik hangi tür kitaplardan başlıyoruz." dediğinde tebessüm edip ona döndüm. "Sarılabilir miyim? " diye sorduğumda kısık sesle gülmüştü. "Sorman hata gel buraya." diyerek beni kendine çekmişti. "Teşekkür ederim. Ben söylesem de kabul ederlerdi ama şimdi abimi içten içe ikna ettiğin için bu yasak kalkıcak belki sadece sınır koyarlar. " "Bizde o yollardan geçtik minik sonuç ne sınıf tekrarı. " Biz o yollardan geçtik iki telefon.. Demesiyle ikimizde hafifçe gülmüştük. "İlk romantik yazan rafa gidicez." dediğimde kafasıyla onayladı ve oraya doğru yöneldik.

Biraz rafları dolandıktan sonra 5 kitap seçmiştim ama bunu üçe düşürmem lazımdı Yavuz bana sınır koymasa bile onu zorlamak istemiyordum normalde 2 kitap almayı düşünüyordum ama anlaşma yaptığımız için yemek ısmarlamam karşılığı bir tane fazladan hesaplamıştım.

Beş kitabın üçü genç kurgu biri fantastik biri texting halinde bir kitaptı. Aklıma anonim gelince textingi sepete koymuş her türden olsun diye fantastik kitabıda koymuştum. Şimdi genç kurgulardan birini seçmeliydim acaba üçünü Yavuz ikisini ben mi alsam Yavuz bunu asla kabul etmez hepsini kendi öderdi bu yüzden içinden birini rastgele seçip Yavuz'un yanına gidecektim.

Tam arkamı döndüğümde karşımda Yavuz vardı. "Seçtin mi istediğin kitapları? " "Evet, üç tane olur değil mi? " dediğimde kısa bir an kaşlarını çatsada sonra kafasını eğip gülmüştü. "Birşey mi oldu? " diye sorduğumda "Bizim tayfa 20 dakikalık film arasındalar onların yanına git ben bunları alıp geleceğim. " (Film arasının 20 dk olduğunu hiç görmedim ama sonuçta kitap bu istediğim olur) dediğinde kafamı salladım.

Abimlerin yanına vardığımda film hakkında teorilerini konuşuyorlardı. Abim beni farkedince "Ne oldu abicim Yavuz'u bıktırdın da seni bıraktı mı? " demişti. Sinir bozucu şey seni. Gelir birazdan diyerek yanlarına bende oturdum. Birkaç dakika sonra Yavuz gelmişti. Elindeki poşeti bana verip abimler ile sohbete dalmıştı. Yr

Onlar konuşurken kitaplardan birine başlayayım diye poşeti açtığımda vazgeçtiğim iki kitabı görmem ile gözlerim parlamıştı. Yavuz'a baksam da onlar koyu bir sohbete dalmışlardı. Bu konuyu sonra konuşuruz diyerek kitaplardan birine başladım.

Yanımda hissettiğim hareketlilik ile o tarafa döndüğümde yanıma oturan Yavuz'u gördüm. "2.seans başladığı için gittiler biraz daha vaktimiz var istersen aşağıdaki kafeye inelim. " diyince başımla onaylayıp kitabı poşete koydum.

"Neden 3 değil 5 kitap aldığını sorabilir miyim? " "5 kitap isteyip niye bana 3 kitap verdiğini sorabilir miyim? " dediğinde kaşlarımı çattım. Dışardan birşey isteyip istemediğim belli oluyor muydu? "Evet, kitapların hepsini istediğin anlaşılıyor. Ayrıca gözünü kapatıp öyle 3.kitabı seçtin." göz devirdim. Anladık en gözlemci abi sensin.
....
Abi diyemiyorum diyip gözlemci abi demek mi Al..

GÜNEBAKANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin