2. "Lopeta se unelmointi"

24 2 0
                                    

"Herätys! Mun koulu alakaa kohta ja sun pittää viiä mut tai myöhästyn taas!" Amelie huusi ja löi minua tyynyllä.

"Vielä viis minuuttia pliiiis." Vinguin takaisin. Sain uuden lyönnin päähän.

"Saat kolome minuuttia. Teen sulle leivän valamiiksi ja sitte lähetään." Hän käskytti. Kolme riittää. Nukahdin ja heräsin taas tyynyllä lyöntiin. "Nyt nouset." Nousin ylös ja kävelin keittiöön. Nappasin leivän matkaani ja kävelin vessaan. Amelie odotti eteisessä malttamattomana. Kävelin Amelien perässä ovesta ulos vedettyäni housut ja kengät jalkaani.
***
Heitin avaimet pöydälle ja lösähdin sohvalle. Pistin Modernin perheen pyörimään netflixistä ja katsoin sitä samalla kun selasin puhelintani. Menin instagramiin ja hain hausta Blind channelin. Uusimmassa kuvassa olivat kaikki jäsenet. Katsoin ketä kuvaan oli tägätty ja avasin Joel Hokan tilin. Hetken hänen tiliään selattuani aloin seuraamaan häntä. Tykkäilin satunnaisista kuvista ja luin kuvatekstejä. Tunsin oloni ihastuneeksi faniksi. Suljin instagramin ja katsoin asiakkaiden ajanvarauksia. Huomenna olisi pitkä päivä töissä, kolme asiakasta ja kaksi isoa tatuointia. Huokaisin, suljin puhelimen ja keskitin kaiken huomioni eteenpäin pyörivään sarjaan.

Muutaman tunnin kuluttua havahduin hereille. Olin nukahtanut tunniksi. Suljin telkkarin ja huokaisin syvään. Vihaan vapaa päiviä. Ei mitään tekemistä, vaan pelkkää laiskottelua. Laitoin musiikkia pyörimään ja aloin tehdä suursiivousta. Oli jo aikakin. Tätä on tullut välteltyä turhan pitkään... Pyykkäilin, imuroin, tiskasin, moppasin, pyyhin pölyjä, vaihdoin lakanat ja siivosin KAIKKI kaapit. Keräsin käyttämättömiksi jääneet vaatteet pusseihin siskon tarkistettaviksi, hän sai valita sieltä itselleen jos halusi, loput heitin kierrätykseen.

Kesken tiskauksen puhelimeeni pärähti viesti, Amelie pitäisi hakea koulusta. Tiskasin loppuun minuutissa ja nappasin avaimet eteisestä vaudissa kiitäessäni ulos ovesta.

Tuntui kuin päivä matelisi eteenpäin todella hitaasti. En voi sanoa ettenkö olisi saanut jotain aikaan, olinhan siivonnut koko asunnon maasta kattoon. Koin, että pienet päiväunet ei olisi haitaksi. Romahdin sänkyyni ja nukahdin samantien. Rankkaa olla aikuinen.
***
Heräsin oudosta unestani musiikkiin. Amelie soitti todella kovaan ääneen jotain musiikkia.
"Olisitko niin kiltti ja laittaisit pienemmälle?" Huusin huoneestani. Samalla sekunnilla Amelie juoksi huoneeni ovelle.

"Sun on aika nousta! Oot nukkunu jo kaks tuntia." Hän repi minut ylös. "Arvaa mitä? Ostin meille liput yhelle keikalle. Ostin ne oikeestaan jokunen aika sitte, mutta tiiän ettet ois suostunu tulee sinne, joten kerron vasta nyt, se keikka on perjantaina." Yritin unen pöppöröisenä saada selvää tästä tietopläjäyksestä.

"Oot ostanu keikkaliput meille? Perjantaille? Siihen on kaks päivää, ja mulla on sillon asiakas!" Sanoin vähän voitonriemuisena. En tosiaan nauti isoista väkijoukoista.

"No sitte sää perut sen, oon oottanu tätä niin kauan! Pliis tuu mun kans sinne!"

"Kenen keikka se on?"

"Sen Blind Channellin. Tiiän että tykkäät siitä bändistä. Vaikka saitki tietää siitä tyylii eilen." Amelie naureskeli. Hmmm, vai että Blind Channel. Tavallaan houkuttaa, tavallaan ei.

"No ehkä mää laitan sille asiakkaalle viestiä." Tokaisin ja kävelin keittiöön kahvinkeittimen äärelle. Mietin keikkaa samaan aikaan kun keitin kahvia, huomaamattani Amelie oli tullut katsomaan touhujani.

"Lopeta se unelmointi. Ja musta tuntuu että tuo on vähän liikaa kahvin puruja." Hän sanoi tomerasti repäisten tavarat käsistäni. Oho, oon lapannu kahvin puruja aivan liikaa. Mikä mua vaivaa? Amelie naureskeli minulle ja hitaalla käymiselleni. Otin jääkaapista Amelien eilen luoneita leivoksia kahvin kanssa tarjoiltavaksi.
Tuntui, kuin koko päivä olisi mennyt vain sumussa ja jotenkin humisten ohi. Vapaapäivät ei selvästi oo mun juttu...

Pahoittelen ettei oo tullu sillon ku lupasin!! Tää koko osa oli jotenki poistunu täältä, mutta nyt alan kirjottaa ahkerammin. Koulut alko, ja lukion viimestä käydessä tää ei oo oikeen helppoa yhdistää koulun kans tällasta kirjotus harrastusta, vaikka tää onkin aivan ihanaa ja tällä saa helposti nollattua aivot! Kertokaa vähän miten haluatte että jatkan tätä! Onko ens osassa jo keikka? Vai ollaanko vasta valmistautumassa keikkaa varten? Vai pitäiskö tehä osa Joelin pov:sta? 🖤🥀
Mun TikTok löytyy nimellä @blindchannelwattpad Mä päivittelen sinne sillontällön tarinaan liittyvää asiaa, ja lukijana sä voit myös itse vaikuttaa tarinan sisältöön sitä kautta!!🖤🥀

Bad Idea || Blind Channel || finnishOnde histórias criam vida. Descubra agora