Kisah Tren

33.3K 136 11
                                    

*Cerita ini merupakan kisah fantasi dari pembaca. Harap tiada yang melakukan atau meniru aksi ini di luar sana.

===========================

Pagi ini ramai betul manusia yang menunggu di platform tren di stesen Pasar Seni. Ramai luar biasa pagi ini. Mungkin kerana hujan renyai yang turun dari Subuh tadi menyebabkan ramai membuat keputusan untuk menaiki kenderaan awam.. Dari segenap bangsa penuh sehingga ke tangga menunggu koc tiba di platform.

Syafiqah juga di antara mereka yang sabar menunggu tren tiba sejak dari awal pagi lagi. Sudah 2 tren dia terlepas kerana koc yang sudah penuh. Tubuhnya yang genit menyukarkan lagi dirinya untuk berasak.

Fiqa yang baru berusia 19 tahun berkerja di bandaraya Kuala Lumpur sebagai kerani. Sudah 2 bulan dia menaiki kenderaan awam ke tempat kerjanya. Oleh kerana tiada kenderaan sendiri, dia tiada pilihan selain menaiki tren seawal 7 pagi.

Dari jauh, kelihatan tren seterusnya menghampiri platform. Kali ini Fiqa nekad untuk masuk juga ke dalam koc. Dia berjaya beratur di platform, hanya 2 orang yang berada di hadapannya. Fiqa yakin yang dia pasti akan dapat masuk kali ini.

Apabila tren tiba dan pintu terbuka, sejumlah penumpang yang berada di dalam meluru keluar. Namun penumpang yang sedang menunggu di luar mula berasak untuk memasuki tren. Tubuh Fiqa ditolak kuat memaksanya turut mengasak mak cik di hadapannya.

Akhirnya Fiqa berjaya menapakkan kakinya ke lantai tren. Tetapi belum cukup lega lagi kerana di luar orang masih menghimpit untuk masuk. Dengan kelebihannya yang bertubuh kecil, Fiqa berjaya meloloskan dirinya ke bahagian sebelah tren, bersebelahan dengan pintu. Barulah Fiqa dapat menarik nafas lega kerana dapat berdiri di tempat yang strategik baginya.

Penggera berbunyi menandakan pintu tren akan ditutup tidak lama lagi. Mereka yang di luar masih berharap dapat menaiki tren ini. Jadi penumpang yang berada di dalam cuba sedaya upaya untuk berhimpit bagi memberi ruang untuk yang lain masuk.

Fiqa yang bersandar di dinding tren tidak dapat melihat keadaan sekeliling memandangkan di hadapannya merupakan seorang lelaki yang agak tinggi. Lelaki itu cuba menjaga jaraknya dengan Fiqa supaya tidak bersentuhan. Malangnya, lelaki itu ditolak ke dalam lagi dan memaksanya menghimpit Fiqa yang sudah tidak dapat bergerak.

Pintu pun ditutup. Barulah semua penumpang berhenti berasak. Apabila sahaja tren bergerak, inersia yang terhasil menyebabkan lelaki tadi hilang imbangan. Tangannya tidak sempat memegang palang besi untuk berpaut. Dengan spontan, dia menahan tangannya di dinding tren di hadapannya menyebabkan dia seolah-olah sedang memeluk Fiqa.

"Maafkan saya. Tak sengaja," ujarnya yang kemudian menarik semula tangannya. Fiqa hanya menunduk malu dan masih terkejut dengan kejadian tersebut. Sudahlah mereka berdiri bertentangan, rapat pula tu. Fiqa mula merasa berdebar kerana dia tidak pernah sedekat itu dengan lelaki.

Fiqa cuba menjeling pada tanda nama yang dipakai lelaki itu, tertera nama Fendi. Menjawat posisi Penganalisis Data di sebuah syarikat besar. Gambar yang diletakkan agak tampan. Fiqa mula mendongak untuk melihat wajah sebenar Fendi namun agak kecewa kerana indah gambar dari rupa. Mungkin gambar lama yang digunakan.

Setibanya di stesen Masjid Jamek, beberapa orang penumpang ingin keluar dan masuk ke dalam tren. Maka semua kembali berasak. Fendi ditolak kuat lalu tubuhnya melekat di tubuh Fiqa. Oleh kerana ketinggiannya agak rendah, kepalanya terbenam di dada Fendi. Tas tangannya di sebelah tidak sempat diletakkan di hadapannya menyebabkan tubuh mereka bersatu tanpa lapik selain pakaian mereka sendiri.

Apabila pintu tren ditutup, nampaknya kedudukan mereka tidak berubah dan Fiqa masih dihimpit. Kali ini makin rapat. Teteknya melekap di perut Fendi. Fiqa berasa tidak selesa. Walaupun teteknya agak kecil, mesti Fendi dapat merasa bonjolan itu juga memandangkan bra jenis span.

Koleksi Permintaan PembacaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang