>Confess your feeling<

7 2 0
                                    

"Siyes ah tu plan dia?" Soal Hana sedikit terkejut mendengar apa yang dikata oleh Hyejin.

"Ye, aku tak tau lah kalau plan ni menjadi. Dah lah dia selalu rehat dengan gf dia" keluh Hyejin. Selama ini, perempuan yang selalu keluar rehat dengan Ryan yang disangkanya rakan rapatnya rupa-rupanya kekasih hati si Ryan.

Cantik pulak ayat aku hshshshshs.

"Takpe, aku kenal siapa perempuan tu. Dia still tak boleh move on dari Ryan. Aku tolong kau waktu rehat nanti" ujar Hana.

Hyejin mengerutkan dahinya. Apa maksud dia tak boleh move on?

"Macam mana kau nak tolong aku?"

Hana hanya tersenyum nipis lalu berkata, "Dia kakak sepupu aku. Jadi aku tau macam mana nak handle dia"

[Recess time]

"Buat macam apa yang dirancang tau"

Hyejin hanya mengangguk lalu pergi ke bumbung sekolah sambil menunggu kedatangan seseorang.

Dia berharap sangat rancangan Chaerin berjaya. Kalau tak berjaya, siap sedia je kaki tak boleh jalan seminggu.

[Ryan situation]

"Weh jangan lupa au lepas rehat nanti" pesan rakannya, Kai. Ryan hanya mengangguk lalu mengemas barangnya.

Dia terus keluar dari kelas dan tujuan utamanya adalah pergi ke bumbung sekolah sambil tangannya memegang satu sticky note yang dijumpainya di locker miliknya.

'Asal dia nak jumpa dengan aku ni? Siapa dia sebenarnya?" Getus hati Ryan.

Semasa dia mengambil sticky note tersebut, ia hanya tertulis 'Jumpa kat rooftop' dan tiada satu pun nama orang yang menulis tertera di mana-mana bahagian sticky note tersebut.

[Hana situation]

"Kau nak bawak aku gi mana?!" Soal kakak sepupu Hana, Lee Areum, dengan geram.

"Kita nak gi makan hehe"

Areum hanya memandang ke arah Hana datar apabila mendengar jawapan Hana.

"Cakaplah nak gi makan sesama. Ingatkan nak ajak aku gi jumpa ayah pin" Hana hanya tersengih mendengar kata-kata Areum.

"Mana kawan gedik kau tu?"

Hana mengerutkan dahinya. Gedik? Hyejin ke?

"Maksud eonnie, Hyejin ke?"

"Haah" jawab Areum tanpa teragak-agak. Terus terhenti Hana apabila mendengat jawapan kakak sepupunya itu.

Sungguh dia tidak tahu mengapa Areum membenci rakan baiknya. Apa salah Hyejin sampai Areum membenci nya?

"Kenapa eonnie benci dia?" Soal Hana. Cuba menahan amarah yang bila-bila saja boleh meletus.

Areum hanya bersedakap dada sambil berdecit.

"Dia cuba nak rampas Ryan. Apa dia ingat dia boleh ambik hati Ryan gitu je? Hell no bitch! Ryan tu mlik aku sorang je"

Hana menatap Areum tajam selepas mendengar jawapan Areum. Sungguh hati dia sakit mendengar kata-kata cemuhan yang diberikan keoada rakan baiknya.

"Tchh.. Eonnie lupa ke? Dia dah putus dengan eonnie sebulan yang lepas. Sebab apa? Sebab perangai eonnie yang tak reti nak respect orang!! Eonnie ingat tak masa birthday eonnie tahun lepas? Dia bagi eonnie gelang silver yang eonnie nak sangat tu. Tapi apa eonnie buat? Eonnie buang hadiah tu depan mata dia semata-mata nak hadiah yang lebih luxury dari gelang tu!!

Eonnie tau tak? Dia sikit pun tak mengeluh pasal eonnie kat orang lain. Apa yang eonnie nak dia turutkan aja. Semata nak buat eonnie happy. Tapi tu lah, eonnie tak pernah dan TAK KAN menghargai pengorbanan yang dia buat untuk eonnie. Sekarang, Hana tengok Ryan dah bebas dari 'penjara' yang menyakitkan bagi dia mahupun orang lain. Sebab apa? Sebab dia penat layan gedik dan perangai tak reti bersyujur eonnie tu!!"

Naik turun dada Hana mengeluarkan semua kata-kata yang selama ini dia pendam. Riak wajah nya jelas terlihat bahawa dia masih geram dan marah dengan perangai Areum.

Areum hanya diam tidak terkutik. Dia tidak tahu apa yang hendak dikata lagi selepas mendengar ucapan Hana.

"So, kau nak kata perangai aku ni buat dia nak putus dengan aku macam tu?"

"Yes!! Kalau eonnie tak buat perangai macam tu, dah lama dia bertahan dengan eonnie" jawab Hana tanpa teragak-agak.

"Huh, maksud kau dia lebih layak dengan kawan gedik kau tu?" Soal Areum sinis.

"Tchh.. Bila difikirkan balik, Hyejin suka dia sebab bagi dia Ryan ada problem sebab dia selalu tidur dalam van. Dia bukan macam eonnie. Suka dia sebab dia handsome and popular. Such a stupid reasons to like someone. Hyejin ada kata, Ryan macam penat tiap kali dia balik dari sekolah. Kadang-kadang Hyejin akan bagi air kotak perisa coklat dalam loker dia sebab dia tahu, Ryan penat.

Penat layan girlfriend tak reti bersyukur macam eonnie. Oh lupa nak cakap, bagus jugak lah kalau Ryan suka kat Hyejin and her choices to likes someone like Ryan is the right decision she ever made after 3 years"

Areum mengetap bibirnya geram setelah mendengar jawapan sinis dari Hana.

Puas hati Hana dapat meluahkan segalanya yang dia pendam. Selama ini dia hanya diam, tetapi, kerana ada peluang dia meluahkan semuanya.

Dengan geram Areum menampar Hana lalu berlalu pergi meninggalkan Hana yang sedang tersenyum sinis.

Hana memegang pipinya, ya ada darah sedikit. Tetapi, dia tidak kisah. Yang pasti, dia sudah berjaya menyedarkan Areum yang keras kepala itu.

'Tchh.. Stupid'

To Be Continued...

𝑇𝑤𝑒𝑛𝑡𝑦-𝑇ℎ𝑖𝑟𝑑 𝑂𝑓 𝑀𝑎𝑦 ✅Where stories live. Discover now