1. Kapitola

8 0 0
                                    

Zvláštne, že to začalo školskými novinami. Elvira sa ocitla na nesprávnom mieste v nesmierne nesprávnom čase. Dobre, miesto možno predsa len bolo správne. Koniec koncov, do školských novín písala od prvého ročníka, takže je prirodzené, že bola v triede informatiky, kde sa po vyučovaní stretával celý tím, aby dali dokopy mesačné vydanie novín Peach High. Na vine bolo teda načasovanie.

,,Slečna Harrisová, ale ja nemám na starosti športovú rubriku," skúsila Elvira svoj posledný ťah, aby sa vyhla nepríjemnej úlohe.

,,Ja viem, ale Andrew už odišiel a ten článok súrne potrebujeme. Tu máš spísané otázky, stačí si zapísať odpovede," povedala slečna Harrisová a strčila jej do rúk podložku, na ktorej bol pripnutý papier popísaný otázkami. ,,Tak choď, čoskoro budú končiť."

A s týmito slovami ju doslova vytlačila z triedy a zavrela dvere. Elvira si zahryzla do pery a z nohy na nohu sa plazila k školskej plavárni. Prekliaty Andrew! Prekliata slečna Harrisová! Keby ten hlupák nenechával všetko na poslednú chvíľu, určite by už mohla byť na ceste domov. Namiesto toho poputuje do jamy levovej. Alebo skôr žraločej. Keby s ňou aspoň tak bola Natalie, ale tá bola pre zmenu vyberať zubný strojček. 

Plaváreň sa nachádzala hneď vedľa telocvične. Elvira zastavila pred dverami a snažila sa upokojiť. Dobre, bude čeliť ľuďom, ktorých má zo všetkých najmenej v obľube, ba dokonca ich naznáša. Ale zvládne to. Len pár minút a bude po všetkom. Otvorila dvere a ovanula ju silná vôňa chlóru. Chodba sa delila na tri smery. Chlapčenské a dievčenské šatne a bazény. Z chodby pred sebou počula špliechanie vody, no nikoho nevidela. Čo ak sa otočí, odíde a bude sa tváriť, že tu nikdy nebola? Plány na útek jej prekazila ruka, ktorá jej dopadla na rameno.

,,Ty budeš to dievča, ktoré poslala Harrisová. Elena, však?" Tréner Maddison sa na ňu zoširoka usmial.

,,Som Elvira," opravila ho odmerane. Trénerovi zamrzol úsmev na tvári, no bez slova ju viedol k bazénom. Jej meno si vždy pomýlil a ona to prijala. Zrejme mu nestálo za to zapamätať si meno jedinej žiačky, ktorá nikdy nevkročila do bazénu. Vody sa bála ako čert kríža a tréner Maddison sa odmietal naťahovať s tínedžerkou. Z troch bazénov bol momentálne využívaný len jeden. Stál pri ňom malý chlapec, ktorý skákal a tlieskal.

,,Do toho, zaberte!" povzbudzoval plavcov a s iskričkami v očiach sledoval každý ich pohyb. Louis bol syn trénera Maddisona. Po vyučovaní rád chodil na strednú školu sledovať otca, ako pripravuje budúcich športovcov a pre športové tímy Peach High bol roztlieskavačkou aj akýmsi príveskom pre šťastie. Nechýbal ani na jednom zápase či pretekoch.

Elvira z bezpečnej vzdialenosti sledovala rozvírenú vodu. Štyria plavci sa práve otočili na konci bazéna a mierili k nim. Poskočila dozadu, keď sa z bazéna vynorila ruka a dlaňou dopadla na zem. Postupne sa vynorilo aj telo. Elvira rýchlo pozrela na trénera, odmietala nadviazať očný kontakt s predátormi.

,,Chlapci, vylezte. Máme dámsku návštevu," volal tréner a žmurkol na Elviru. Chlapci síce vyliezli, ale netvárili sa veľmi nadšene. Louis jej bez slova zamával. Elvira pozrela na chlapcov a nenápadne si ich premerala. Kyle sa rukami zaprel o kolená a chytal dych, kým ho tréner káral za to, že vymeškáva tréningy. Keby vedel, že Kyle taktiež fajčí, určite by ho utopil. Predstava bonznúť brata bola lákavá, no Elvira vedela, že Kyle by to tak nenechal a pomstil by sa jej zákerným spôsobom.

Najmilšie z nich vyzeral asi Jackson Williams, nový chlapec. Prisťahoval sa len pred mesiacom a už pekne zapadal do kolektívu. Milo sa usmial a pozdravil Elviru, kým ostatní chlapci mlčali a dívali sa na ňu ako na korisť. Nehovorilo sa im predátori pre nič za nič.

Kyle bol slizký ako úhor, posmieval sa ľuďom pre tie najobyčajnejšie veci, až to bolo trápne. Nikto si to však nedovolil povedať nahlas, pretože hoci bola jeho slovná zásoba slabá, ranu mal silnú. Philip Tanner si prezývku Piraňa vyslúžil nie len vďaka piercingom v ušiach, obočí a spodnej pere, ale aj vďaka špicatým zubom. Ktosi raz povedal, že si ich tak upravuje sám pomocou pilníka, no táto klebeta sa nikdy nepotvrdila. Väčšinou sa ťahal s Kyleom a ostatnými športovcami školy, ktorí sa s ním delili o tri mozgové bunky. Trojicu ukončil Žralok. Ten nepotreboval na zastrašovanie špicaté zuby, stačil mu ten intenzívny pohľad modrých očí, ktorý vám nazrel až na dno duše. Eddward Vincent bol skôr známy ako Double D. Nevedno kto ho tak začal volať, ale prischlo to.

,,Bože, vy ste nemožní. Neviete sa ani pozdraviť? No nič, odpoviete slečne na otázky a rozchod. Ak ma budete potrebovať, som v kancelárii." Tréner sa pobral do svojej kancelárie, ktorá sa nachádzala vedľa malej tribúny. Louis sa k nej rozbehol a posadil sa na sedadlo robiť si domáce úlohy.

,,Môžeš s nami robiť rozhovor, keď nevieš rozprávať?" nadvihol Philip obočie a uškrnul sa. Edd už otváral ústa natiahnuté do pobaveného úškrnu.

,,Viem rozprávať," odvrkla Elvira a Edd zavrel ústa. Vďaka bohu, nemala náladu na jeho reči. ,,Tak nech to máme za sebou."

Naznačila im, aby ju nasledovali k tribúne. Potrebovala sa posadiť, nohy sa jej triasli ako želé. Posadila sa, vytiahla diktafón a kládla chlapcom otázky, ktoré jej predtým dala učiteľka. Celý čas si ju Edd obzeral so skríženými rukami a tým hlúpym úškrnom. Cítil, aké nepríjemné to pre ňu je a to mu zrejme spôsobovalo radosť. Aspoň tak to Elvire pripadalo. V duchu sa zaradovala, keď sa rozhovor konečne skončil a ona si mohla zbaliť veci.

,,Hej, a čo fotky?" pýtal sa Piraňa. Vyzeral, že je pripravený pózovať.

,,Fotografie do článkov má na starosti Natalie, nie ja," odvetila Elvira a postavila sa. Konečne môže odísť domov. Lenže niekto ju opäť zastavil. Jackson ju chytil za zápästie, na tvári mal stále ten hlúpy úsmev.

,,V piatok je tréning. Prídeš? Chlapci hovorili, že vždy chodíš, ale chcel som mať istotu."

Elvire stuhla krv v žilách. Všimla si, ako sa Piraňa a Kyle rehotali a snažili sa neúspešne zakryť svoj smiech. Myslel to Jackson vážne alebo si z nej len uťahoval? O čo mu šlo? Isteže chodila na tréningy, ale nie preto, že by chcela. Eddward jej rád nechával odkazy, aby prišla a odmietnuť neprichádzalo do úvahy. Stále mala čerstvo v pamäti, ako bez problémov rozbil nos Reagenovi Oaksovi.

,,Ale isteže príde," ozval sa Edd a prebodol ju pohľadom. Elvira sa napla a sledovala každý jeho pohyb. ,,Tekvička chodí vždy."

Och, ako Elvira tú prezývku neznášala! Bola to nepríjemná narážka na jej postavu, no bolo to lepšie ako znášať tú druhú prezývku, ktorú jej Edd vymyslel. Tá znela neškodne, ale vždy, keď ju počula, Elvira mala chuť prepichnúť si aortu ceruzkou a vykrvácať, než aby ju znášala. Než sa k nej Edd mohol otočiť, Elvira sa rozbehla von z plavárne. Hodila svoje veci do batoha, sadla na svoj bicykel a mierila rovno domov, kde bola len mama a žiadni predátori.

Sharks and fishWhere stories live. Discover now