3. Kapitola

1 0 0
                                    

Tak fajn, možno to nezačalo novinami. Možno to začalo tou hlúpu čiapkou. Je dosť možné, že čiapka bola len pomyselný katalyzátor, ktorý spustil sériu nečakaných udalostí. 

V to ráno Elvira netušila, čo ju čaká. Nečakala, že sa v nej čosi zlomí. Sedela na svojom mieste a čakala, kedy začne hodina matematiky. Natalie prišla do triedy sťa tornádo a so zvesenou hlavou sa hodila na stoličku vedľa Elviry.

,,Už toho mám plné zuby!" zavrčala nahnevane.

Elvira sa k nej otočila, čím dala Natalie najavo, aby pokračovala. Blondína neváhala. ,,Hádaj na koho narazím po ceste do školy? Edda a tú jeho hlúpu partiu by som ešte prežila, ale nie tú harpyu. Stretla som Sarah."

Elvira cítila, ako sa jej obracia žalúdok. Sarah Fergusonová síce nebola oficiálnym členom Eddovej partie, ale mala na to všetky kvalifikácie. To dievča bolo zákerné a temperamentné. Elvira si všimla jemne rozmazanú riasenku pod zelenými očami svojej kamarátky, no okrem trasúcej sa dolnej pery nenašla žiadne stopy po boji. Možno sa nepobili, ale Sarah dokázala raniť slovami rovnako dobre ako päsťami, preto hlásila školské správy a darilo sa jej udržať si toto miesto aj napriek tomu, že sa študenti na jej správanie pravidelne sťažovali.

Elvira toho dokázala v tichosti tolerovať veľa, ale útok na jej najlepšiu kamarátku prekročil hranice. 

,,Mali by sme sa im všetkým konečne nejak pomstiť," zamrmlala Natalie.

,,To teda hej," prikývla Elvira. ,,Ale ako to chceš urobiť?"

Natalie bezmocne pokrčila plecami. ,,Neveim. Sarah má príliš veľký vplyv, okrem toho nemá žiadne slabé miesta. Teda, ak sa neráta Edd."

Isteže bol Edd jedinou slabinou bohatého, zákerného dievčaťa. Pekný a rovnako skazený ako ona. ,,A na toho nemáme nič," povzdychla si Elvira porazenecky.

Zrazu si Natalie zahryzla do pery a obzrela sa, akoby sa bála, že ich rozhovor počúva ešte niekto iný. Nikto im však nevenoval pozornosť. Jej sprisahanecký pohľad prinútil Elviru, aby sa k nej posunula ešte bližšie.

,,Vieš, že sa kamarátim s Marie?" zašepkala Natalie.

,,S tým dievčaťom, čo hrá na klarinet," prikývla Elvira. Marie hrala v školskej kapele a so svojimi modrými vlasmi bola neprehliadnuteľná. Elvira sa s Marie síce nikdy nerozprávala, ale vedela, že Natalie sa s ňou baví takmer každý deň.

,,Taktiež je to Eddova najlepšia a zrejme jediná ozajstná kamarátka," dodala Natalie. ,,Vieš, raz na to prišla reč a... Neviem presne prečo, ale tú čiapku zrejme nosí z nejakého dôvodu."

,,Ako to myslíš?" zamračila sa Elvira. V mysli si vybavila tú obyčajnú čiernu čiapku, ktorú Edd nosil na hlave takmer neustále. Nosil ju tak, že mu zakrývala polku čela, vytŕčali mu z nej pramene čiernych vlasov a odmietal si ju dať dole. Elvira ho vlastne nikdy bez tej čiapky nevidela a stavila by sa o čokoľvek, že s tou čiapkou aj spával.

,,Neviem presne," Natalie si hrýzla peru čoraz nervóznejšie, až jej pera začala krvácať. ,,Ako to len vysvetliť? Marie mi nič presné nepovedala. On tým proste niečo skrýva, alebo to používa ako takú bezpečnú prikrývku. Chápeš, čo tým myslím?"

Elvira prikývla, pochopila ju. Nech už skrýval čokoľvek, bola odhodlaná to odhaliť. Padne on, padnú aj ostatní. Hneď ako zazvonil zvonček, Edd vyštartoval z triedy. Bola streda, plaváreň bola otvorená len do 4:30. Ak teda chcel dnes trénovať, musel sa ponáhľať. 

Dievčatá sa pobrali k Elvire domov, kde si zložili tašky a vybrali sa naspäť do školy. Ak by uskutočnili svoj plán okamžite po vyučovaní, hrozilo im odhalenie. Elvira sa pozrela cez okno plavárne a bola prekvapená, že si ju väčšinou ostražitý Žralok nevšimol. Občas mala pocit, že ju sledoval. Nejak poznal všetky jej zvyky a zapamätal si jej rozvrh, aby ju mohol chytiť na chodbe. Nebolo dňa, kedy ju Edd neobťažoval.

Elvira zaškrípala zubami, keď si spomenula na Eddovo dnešné šikanovanie. Nebol k nej nijak zlý, no aj tak ju zastavil pri skrinkách, týčil sa nad ňou svojou výškou a provokoval ju valentínskym plesom, ktorý sa blížil. Elvirin neexistujúci milostný život bol Eddovou obľúbenou témou, pretože tým sa jej najrýchlejšie dostal pod kožu. Navyše, materiál na spôsobenie emocionálnych rán sa mu dostal do rúk už minulý rok. Čerpal z neho len raz, ale kto vie, kedy sa vráti k tomuto zdroju.

Elvira by sa mu tiež rada smiala pre jeho milostný život, lenže Edd mal široký zástup obdivovateliek. S povzdychom sa opäť zamerala na svoj cieľ. Edd bol vo svojom živle, mal to napísané na tvári. Bol sústredený a sebavedomý. Teraz bolo vidieť prečo ho celý Peach Creek tak zúfalo miluje.

,,Ahoj," ozval sa jej pri uchu povedomý hlas.

Elvira sa otočila k Natalie. Blondína držala v jednej ruke fotoaparát školských novín, v druhej trojnožku, ktorá k nemu patrila.

,,Ty vezmi čiapku, ja ho zabavím. Keď vyjde von a zistí, že ju nemá, tak ho odfotím."

Elvirin žalúdok sa triasol nadšením aj nervami. ,,A ak bude mať na hlave uterák?"

,,Tak mu ho budeš musieť stiahnuť."

Elvira vydýchla, snažila sa dodať si odvahu. Ostával im tridsať minút a odmietali cúvnuť. Elvira sa dovnútra prešmykla ako prvá a smerovala k chlapčenským šatniam. Edd si ani jednu z nich nevšimol, svoju pozornosť venoval len plávaniu. Než za sebou Elvira zavrela dvere, Natalie na ňu žmurkla. Vôbec ju to neupokojilo.

Natalie sa zhlboka nadýchla a podišla k bazénu. Rozložila trojnožku a pripravila fotoaparát, keď sa Edd vynoril z vody s takým pôvabom, že naňho zízala. Síce bol kretén, no musela uznať, že bol fešák. Ešte aj pri plávaní mal hlavu skrytú pod plávacou čapicou.

,,Čudák," zamrmlala si Natalie popod nos. 

Edd si dal dolu plavecké okuliare a uškrnul sa ako pravý žralok. ,,Čomu vďačím za to potešenie vidieť ťa?"

Edd a Natalie sa kedysi kamarátili, ale to bola minulosť. Dnes sa znášali len kvôli Marie, ale inak dávali jeden druhému najavo, ako sebou pohŕdajú. ,,Bohužiaľ sa o tebe píše článok a včera som tu nebola, takže fotky musím urobiť dnes."

,,Čo nepovieš," Edd naklonil hlavu nabok. Než mohol spomenúť, že Elvira s ním a zvyškom tímu robila včera rozhovor, Natalie sa chopila slova.

,,Predstav si to," precedila pomedzi zuby a snažila sa znieť nezaujato. ,,Ak by si teda bol tak láskavý a pokračoval." 

Mávla rukou k vode a postavila sa za fotoaparát. Edd zažmúril oči, no neprotestoval a ponoril sa do vody. Niečo na jeho pohyboch bolo neprirodzené, aj preto ho volali žralok. Bol pružný a svižný a Natalie chvíľu trvalo, než sa dostala z tranzu jeho pohybov a začala fotiť. Dúfala, že Elvira už má, po čo prišli.

Sharks and fishWhere stories live. Discover now