06 - 𝒄𝒉𝒂𝒏𝒈𝒎𝒊𝒏

92 22 3
                                    

•••

" MBA ! "

" OPOCOT HAKNYEON MELETUP ! YAHH ! CHANGMIN HYUNG ! JANGANLAH ! " marah Eric . Sedari tadi sibuk membasuh .

Ketawa terkekek Changmin . Terus dia keluar dari dapur , mencari mangsa seterusnya untuk di takutkan . Pintu bilik air yang sedang tertutup rapat dijelingnya sekilas . Terukir satu senyuman nakal di bibirnya .

" MBAAA- " sergahnya sebaik sahaja pintu dibuka .

" AAAA- ! JI CHANGMIN ! GEUMANHAE ! " terjerit jerit Chanhee apabila ditakutkan dengan topeng hantu yang dipakai Changmin .

Ketawa besar Ji Changmin . Lelaki itu terpandang kelibat Seokhee yang asyik melihat member lain sedang berkarokae di ruang tamu .

Tersungging senyuman nakal di bibirnya . Topeng pada wajah dia betulkan . Cermat dia melangkah ke arah Seokhee supaya tiada sebarang bunyi terhasil .

" Hi hi hi hi hi- " Changmin mengilai panjang di telinga kanan Seokhee . Apa lagi , terlompat terus gadis itu .

" KAU KENAP- AAAAH HANTU ! " histeria gadis itu dibuatnya apabila terpandang topeng yang dipakai Changmin .

Topeng hantu yang penuh berdarah . Dengan sebelah mata tersembul keluar dan sebelah lagi lompong . Kedua belah pipi habis dimakan ulat serta mulut yang terkoyak sehingga menampakkan gigi . Now tell me siapa je tak histeria .

Kelam kabut gadis itu menyorok di belakang badan Sangyeon . Terkaku Sangyeon dengan reaksi gadis itu . Kini semua mata memandang Changmin . Topeng di wajah lelaki itu terus ditanggalkan .

" Ji Changmin ! Stop buat prank merapu ! Kalau histeria perempuan ni takde bomoh nak ubatkan . " jerkah Chanhee dengan kasar .

" Alah kau Chanhee . Bukannya mampus pun aku prank merapu macam tadi . Tengok , sihat walafiat Si Seokhee ni . " Changmin mencuri pandang ke arah Seokhee .

Terketar ketar tangan Seokhee . Pantas Sangyeon memusingkan badan menghadapnya . Ingin menenangkan gadis itu . Belum sempat Sangyeon berbuat apa apa , Kevin sudah tarik tangan gadis itu .

" Yaish- Seokhee , kau okay tak ? " pipi Seokhee ditepuk lembut supaya dia sedar .

" S- sorry . A- aku t- terkej- jut- . " sepatah demi sepatah Seokhee menjawab .

Kevin terus dudukkan Seokhee di sofa . Tajam matanya menikan Changmin yang masih memegang topeng hantunya .

" Ji Changmin , aku dah pesan kan jangan main prank macam ni . " bebel Kevin sambil mencekak pinggang .

Changmin hanya buat muka selamba sahaja . Seolah olah tidak peduli . Lantas Seokhee mencapai lengan Kevin , ingin menenangkannya .

" Dah la Kev , perangai sial Changmin mana boleh berubah . "

Kevin mendengus sebelum berlalu ke bilik air . Kini Seokhee dikelilingi dengan para bujang yang ingin tahu .

" Apa- ? " Seokhee buat muka .

" Nothing- , korang suspicious . Dari tadi lagi aku tengok . " Haknyeon mengecilkan mata .

" Anii- dia boybestie aku en . Bukan macam korang . Musibat lahanat ! "

" Eh ! Aku tak musibat eh ! Changmin tu ! " Younghoon memundingkan jari pada Changmin .

" Oh- , kau panggil aku musibat ? " Changmin menghampiri Younghoon bersama muka creepynya .

Pucat lesi wajah Younghoon . Seakan akan tahu apa yang akan terjadi pada dirinya nanti . Tak lain tak bukan-

" Lek ar Jichang , aku gurau je . " setapak demi setapak Younghoon mengundur .

Digigit Changmin .

Terus riuh rendah satu rumah lari daripada Changmin . Eric yang baru sahaja selesai membasuh pinggan terpinga pinga melihat suasana rumah yang mengalahkan ward psychiatry , dipenuhi orang gila .

" Asal bising n- AGHH HYUNG ASAL GIGIT AKU- "

•••

𝙎𝙇𝙀𝙀𝙋𝙊𝙑𝙀𝙍. 𝙩𝙗𝙯Where stories live. Discover now