•••
" Alamak . Kereta ni takde payung . " gumam Jacob sambil tercari cari payung di seat belakang .
Seokhee mengeluh panjang . Kalau Jacob takde payung , dia apatah lagi . Selamba berlenggang lenggok dengan baju tidur . Cuma ada iPhone di tangan .
" Shit . Aku pun sama . "
Seokhee merenung ke arah rumah Jacob yang terletak kira kira 50 meter dari jalan besar . Disebabkan hujan sedang lebat , jalan untuk ke rumah lelaki itu ditenggelami air .
Kenapa tenggelam ? Jalan kampung , rumah tepi hutan .
" Kejap aku call malaun tu mintak tolong . " lekas lekas Jacob mengeluarkan telefon bimbit miliknya .
" Ha , tolong jap hantar payung . Kami dah sampai depan rumah ni , ada dekat jalan besar ni . Ha , okay . " terus talian dimatikan .
" Malaun mana kau call ? " soal Seokhee .
" Juyeon . "
Gadis itu mengangguk faham . Beberapa minit menunggu , samar samar figura seseorang berdiri di pintu kereta bahagian pemandu . Lantas Jacob membuka pintu .
" Ni payung kau . Kau pun satu , apa ke bebal sangat nak main sleepover bagai tengah tengah hujan lebat ni . " bebel Juyeon lalu menyerahkan payung kepada Jacob .
Lantas Jacob membuka payung tersebut . Sempit , muat untuk seorang .
" Heish , mana lah aku tahu hujan lebat giler . Ingatkan renyai manja je . Mana payung Seokhee ? Takkan nak biar dia main hujan pulak ? "
Mata Seokhee dan Juyeon bertembung . Membulat mata lelaki itu . Tangannya menepuk dahi .
Nampak sangat tak ingat aku join . Desis hati Seokhee .
" Seriously ! Aku tak ingat korang tengah berdua ! "
Bengong betul Lee Juyeon ni . Getus hati gadis itu lagi .
" Takpela , Jacob pergi dulu . Kau Seokhee , jalan dengan aku . " cadang Juyeon .
Laju Seokhee mengangguk setuju . Jacob terus mematikan enjin lalu menutup pintu kereta . Juyeon pula menghampiri pintu tempat duduk sebelah pemandu . Pintu itu terus dibuka dari luar .
" Careful . " Juyeon menghulurkan sebelah tangannya , ingin membantu . Seokhee menyambut .
Disebabkan hujan makin lama makin lebat , jalan yang dilalui juga semakin licin . Siap berlecak lagi . Terpaksa juga Seokhee memaut kuat lengan Lee Juyeon . Bukan pervert , tapi terpaksa .
Tanpa sengaja , Seokhee terpijak becak yang licin menyebabkan dia tergelincir . Mujurlah ada Juyeon yang sempat memautnya dari jatuh sepenuhnya .
" Oh no , baju aku . "
Seokhee merenung pajama pinknya yang sudah dihiasi dengan tompokan coklat becak . Juyeon hanya menggeleng kepala .
" Takpe , cepat bangun . "
Juyeon menarik lembut lengan Seokhee . Mereka berjalan dalam keadaan rapat sebelum sampai ke bawah garaj rumah Jacob . Apesal la rumah mamat ni tengah tengah hutan .
" Pergi panggil Chanhee . Aku rasa dia ada bawak baju tidur lebih . Badan korang pun sama besar je . " arah Juyeon seraya menutup payung .
Seokhee mengangguk . Pantas dia bergerak ke arah pintu rumah . Juyeon masih setia memerhatikan tingkah laku Seokhee tanpa gadis itu sedari .
•••
YOU ARE READING
𝙎𝙇𝙀𝙀𝙋𝙊𝙑𝙀𝙍. 𝙩𝙗𝙯
Hayran Kurgu꒰ complete ꒱ sleepover at your friend's house is not a bad idea. ended : sept 05 2022 © -milkyuuu