Yoo Sangah

164 18 0
                                    

"Ya,aku dapat melihatmu.Kenapa kamu bertanya?"

"Ah,tidak apa-apa.Ini pertama kalinya,seseorang dapat melihatku."

Wanita itu menatap Kim Sungjin dengan tatapan bingung.Sudah tentu dia akan merasa begitu.Perkataan yang dikeluarkan Kim Sungjin sangat aneh.

Ini membuatkan pemuda itu sedikit gugup.Dia tidak tahu bagaimana ingin menjelaskannya.Hanya ada satu cara sahaja untuk elakkan ketegangan ini.

Ubah topik perbicaraan.

"Seingatku kita belum berkenalan bukan?Akan menjadi sulit ketika berbicara,jika kita tidak tahu nama masing-masing."

"A-ah,maaf,aku terlupa tentang itu."

'Kenapa dia meminta maaf kerana hal sekecil itu?"

Kim Sungjin berkata didalam hatinya.Jika dia melihat lagi,....wanita dihadapannya ini,terlihat sangat ramah dan baik.Ini bukan kerana wajahnya yang terlihat begitu melainkan kerana cara dia berbicara selama ini.Bukannya Kim Sungjin membenci orang seperti itu.

Kim Sungjin menghulurkan tangannya dan berkata.

"Namaku Kim Sungjin.Salam kenal."

"Namaku Yoo Sangah.Salam kenal,Kim Sungjin."

Yoo Sangah berkata dengan tersenyum ramah sambil menyambut huluran tangan dari Sungjin.

'Dia terlalu ramah.'

Kim Sungjin tidak sangka,wujud lagi manusia seperti Yoo Sangah semasa bencana ini berlaku.
Bukan tanpa sebab,tetapi orang-orang biasanya akan mengeluarkan sifat asli mereka ketika berada di situasi yang sangat terdesak.Sama seperti situasi yang berlaku sekarang.

Walaupun begitu,wanita dihadapannya terlihat berbeza.Kim Sungjin memberantakkan rambutnya dan bertanya kearah Yoo Sangah.

"Kembali kepada topik, sebenarnya aku tersesat ditempat ini.Bolehkah kau mengantarku ketempat yang lain berada?"

"Sudah tentu,aku akan menunjukkan jalannya."

Yoo Sangah berkata dengan senyuman yang sama.

____________

"Sebenarnya,kenapa kamu boleh tersesat,Kim Sungjin?"

"............"

Tanpa sengaja Kim Sungjin mengingat kembali situasi yang dia lihat tadi.

Plak

Dia dengan sengaja menampar kedua pipinya.Walaupun tiada rasa,tamaparan itu masih dapat mengembalikan Kim Sungjin dari fikiran.

"Le-lebih baik jika kita tidak mengungkit hal itu."

"O-ok,maaf."

"Tidak apa,itu bukan salahmu.Hanya perkara memalukan berlaku ketika itu."

Kim Sungjin berkata.Dia meletakkan kedua tangannya dibelakang kepalanya sambil berjalan.

"Selain itu,kenapa kau berada disini,Yoo Sangah.Tidak mungkin,kau berada ditempat sunyi ini tanpa sebab."

"Oh,itu.Aku mendengar suara kamu yang sedang menjerit.Jadi,aku datang kesini untuk memastikannya."

"O-oh"

'Memalukan.'

Kim Sungjin menutup mukanya yang sedikit memerah dengan tangan kanannya.Jeritan yang dimaksudkan Yoo Sangah adalah Kim Sungjin yang sedang marah pada kebodohannya ketika itu.Dikeranakan tiada orang yang dapat mendengarnya,Kim Sungjin tidak peduli betapa kuatnya suara miliknya.

"Walaupun begitu,yang lain sepertinya,tidak dapat mendengar suaramu.Padahal lumayan kuat."

"Itu.....,mungkin kerana aku."

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Sep 09, 2022 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Soul's Fate(ORV Fanfic)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang