2. BÖLÜM: "ALIŞILAGELMİŞ HAYAT"

42 4 0
                                    






Sinema salonunun bulunduğu kata geldiğimde çevrede bizimkileri aradım. Karşıdan Kerim "İnci" diye seslenip el sallamasıyla bizimkileri fark ettim. Koşar adımlarla yanlarına gittim. Kerim, Nehir'i koltuğunun altına almış. Nehir de Kerim'in belini sarmıştı. Her zaman ki gibi sarmaş dolaşlardı. Nevin ve Akın, araların bir şeyler konuşuyorlardı.



" Selam"dedim elimi kaldırarak. Tabi hemen geri indirdim yara bandını fark etmesinler diye. Kerim, "ooo boncuğum, fıstık gibi olmuşsun," dedi. Nehir'in ters bakışlarına maruz kalınca susmak zorunda kaldı.


Akın yanağımdan makas alarak "Aşkım, ne yapmış bu kızlar sana"dedi alayla. Şaşkınlıkla açılan gözleri eşliğinde. Akın'ın hitap etme şekli böyleydi. Aşkım, sevğilim, bebeğim diye hitap etmeye bayılırdı. Arada Kerim'e bile aşkım dediği oluyordu. Aşkım demesine takılmadım bile.


"Çirkin yaptılar bal yapmaz arım," dedim saçlarımı göstererek. Bal yapmaz arı, diye hitap ediyorum Akın'a. Tam ona uygun bir lakap her çiçeğe konuyor tadına bakıyor ama bal yapmıyor, yani kızlarla gezip tozan Akın beyimiz aşk, sevgi nedir, ne değildir bilmiyordu. Bu yüzden ona en çok yakışan isim de bal yapmaz arıydı.


Nevin gözlerini devirdi. Gözleri yüzüm de dehşetele dolaştı. Ardından çığlık atıp iki adımda yanıma geldi.


Elimi tutarak "İyi misin? Nasıl oldu bu? Sen... Seni kan tutar,"dedi korkuyla karışık. İstemeden de olsa gene birinin benim için endişelenmesine neden olmuştum. Aferin bana!



Elimi çekmeye çalıştım. "İyiyim, küçük bir kaza büyütecek bir yanı yok. Bu yüzden geç kaldım." Ama beni dinleyen nerede? Diğerleri de paniğe kapılmışlar iyi olup olmadığımı soruyorlardı.



Kurtarıcım Akın, oldu. Beni kucağına çekip, kuala gibi sardı. " Bırakın, bir şeyi yok. Hıyar gibi hıyar,"dedi gülerek. Hıyar mı? Bu çocuk harbi salaktı. Türkçe'si bozuk artist.


Nevin, "Hıyar değil turp o salak," dedi.Akın'ın kafasına vurarak. Nevinin kaşları çatıktı. Sabah konuştuğumuz konu geldi aklıma Akın'ın sevdiği biri var demişti. Bu sözler beynimin içinde yankılanırken Akın'ı itip kollarından kurtuldum.



"Biriyle çarpıştım. Büyük bir sey değil, hadi filme girmiyormuyuz?"diye kaçamak bir soru yönelttim. Film filan umrumda değildi. Şuan sadece sorulardan kurtulmak istiyordum. Sorulardan kurtulmuştum. Kerim'in kollarına geri dönen Nehir, gözleriyle beni sorguluyordu.


Nevin yanıma gelip "kurtulduğunu sanma ilk fırsatta anlatacaksın,"dedi. Radar gibi gözlerin var mübarek kaçar mı hiç senden. Nevine cevap olarak gözlerimi devirmekle yetindim.

INCİR KURABİYESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin