school and friends

19 4 2
                                    

Ondertussen waren we alweer een beetje verder. Kyra was weer mega populair geworden en pestte mij. Ze had een paar pest-spelletjes gevonden. Het eerste ging als volgt: als we gingen lunchen in de refter en ik ging thee halen, legden ze mijn jas en brooddoos op een andere plaats (meestal de jongenstafel) en vervolgens ging iemand op mijn stoel zitten zodat ik wel bij de jongens MOEST zitten. Hun tweede spelletje was het zo gezegde 'Plakband en Schaar'. Telkens als ik bij hun op de speelplaats ging staan, maakten ze een kringetje maar sloten ze mij buiten. Dan riepen ze 'Plakband' en daarna 'Schaar' en liepen ze weg. Als ze mij zagen aankomen riepen ze weer 'Plakband' en als ik dan bij het groepje was aangekomen riepen ze nog eens 'Schaar' en liepen ze weer weg. Zo bleef het de hele pauze doorgaan. Tot ik op een dag naar mijn klastitularis (ookwel mentor) stapte en alles tegen haar vertelde. Het probleem werd opgelost maar de meisjes zeiden dan een hele tijd tegen mij dat het flauw was om het te zeggen aan de leerkracht. Door het jaar heen gebeurden er nog wel zo een streken. School was niet bepaald zo leuk in die periode... Hetgeen waar ik het meest van schrok was dat Eef meedeed. Achteraf bleek dat ze meedeed (onbewust) omdat haar andere vriendinnen altijd bij het praatgroepje met Kyra waren.

.

.

.

De paasexamens kwamen er aan.

Ik moest in de 'meertijdsklas' omdat ik een operatie aan mijn pols achter de rug had en ik moeilijkheden had met schrijven. De examens gingen wel vlot en goed.

Na de examens en het rapport bleek dat onze leerkracht van Frans Kyra had geholpen met het examen (hij had de antwoorden nog net niet gezegd). En dat is niet echt eerlijk aangezien Kyra anders een B-attest zou hebben op het einde van het jaar...

Hellow!!
Check zeker media :)

Baaikes!!!!

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu