-JUST HER-
Tangannya mengambil hoodie yang berwarna hitam itu.Selepas sahaja, memakai hoodie itu,dia terus mengambil contact lens yang berwarna brown.Dia tak suka untuk menunjukkan mata uniknya kepada orang.Rambutnya dibiarkan bebas.
“QIANA ELDORA!!HURRY UP!!”
Jeritan Mikayla membuat Qiana panik.Tangannya segera mengambil beg tangannya.Kakinya laju menuruni tangga.Kasutnya dipakai.Kakinya laju menuju ke kereta yang sudah ada Mikayla yang menunggu dirinya.
“Sorry..”
“It's okay..Kita gerak ye..”
Kereta milik Mikayla terus bergerak keluar dari kawasan homestay milik mereka berdua.Kereta terus bergerak meluncur di jalan raya.Mata milik Qiana melihat kearah jalan raya.Hatinya rasa tak sabar untuk baca novel itu.
✿
Ryan memarkir keretanya.Kakinya melangkah keluar dari kereta lalu menuju kearah pintu masuk AEON Mall sehinggalah kakinya tiba di hadapan Popular.Kalau diikutkan hati dia tak ingin namun keranakan adiknya yang teringinkan satu novel entah apa tajuk dia dan sekarang dia terpaksa pergi beli.
Kakinya masuk kedalam kedai buku.Matanya dengan teliti mencari novel yang diinginkan oleh adiknya yang bernama Farha Ayla.Nama cantik secantik orangnya.
Bibirnya terukir senyuman apabila jumpa novel yang tertinggal satu sahaja di rak.Baru sahaja tangannya ingin mengambil buku novel itu namun ada tangan lain yang turut mengambil novel itu.Mata mereka berdua bertentangan.
♪Diam diam berpandangan,mata bertentang mata....Malu malu aku maluuu....
EYHH..APA NIII!!!
“I'M THE FIRST ONE TAKE THIS NOVEL”
Kata Ryan menekankan ayatnya dan menarik buku kearahnya.
“No..Me first..You can choose another novel..”
“ME!”
“NO!ME!!!”
Mulalah bermain tarik tarik buku itu diantara Ryan dan seorang gadis.Pekerja di kedai buku itu mulai panik melihat pergaduhan antara Ryan dengan gadis itu.Dan terjadilah sesuatu yang tidak diingini oleh pekerja kedai itu.
Stretttt
Terkoyak sudah pembalut novel itu.Ryan dan gadis itu tergamam.Nampak sedikit kulit buku itu calar.
“CIK!ENCIK!”
Pekerja yang tidak jauh dari situ terus laju berlari kearah mereka berdua.
Dan mereka berdua juga menjadi tumpuan orang ramai yang berada dalam kedai buku itu.“Okay Miss and Mr..Awak berdua ikut kami..”
Ajak pekrja itu apabila melihat mereka berdua senyap.
“Kenapa pula?”
Tanya Ryan.Dia tiada salah dalam hal ini.Lagi pun bukan dia penyebab buku tu terkoyak.
“But sorry..Please follow me..”
“Not my wrong..Dia yang buat..Just tell her to follow you..”
YOU ARE READING
HER:HIS GOLDEN WIFE
ActionWritten by Itsfarraa ⚠️ DILARANG KERAS UNTUK PLAGIAT ⚠️ Just Her. "Woi pendek..Kau tu penyebabnya..Kuku kau tu tajam macam hantu puntianak..Suka bela syaitan ke?" Ryan Ardiansyah.Lelaki yang berumur 26 tahun.Misteri?Itu sahaja boleh dikatakan untuk...