Leave

45 12 1
                                    

"Sampai hati awak buat saya macam ni.. Patutlah saya rasa macam hati ni dah tak tergerak dekat orang lain sejak kebelakangan ni semuanya tertumpu dekat awak sedangkan saya tak pernah rasa macam tu pun sebelum ni. Patutlah hati saya ni rasa macam terobsess dengan awak sangat-sangat sampaikan saya sendiri takut dengan diri sendiri."

"Awak tahu tak , saya fikir benda ni jadi sebab memang tuhan tentukan takdir ni , saya fikir semua ni sebab kan awak layan saya dengan baik menyebabkan hati saya tiba-tiba lembut dengan awak. Saya ingatkan mungkin tuhan tentukan awak sebagai orang yang patut saya bersama hingga hujung ayat TAPI TIDAK. RUPANYA SEBAB BENDA ALAH NI!!!"

Kau mengatakan kesemua itu dengan nada yang sebak , rasa bersalah mula timbul dalam diri aku dan aku tahu semuanya sudah terlambat. Nasi sudah jadi bubur. Engkau menangis sepuasnya di hadapan aku , engkau melutut dan aku tahu hati engkau sekarang penuh dengan rasa benci yang mendalam.. Dengan aku.

Beg uncang tadi engkau campak dekat wajah aku , habis semua bahan yang aku bungkus dalam tu terkeluar dari pecah mengotori lantai. Secara tak langsung , sihir tu terbatal :)

Aku yang rosakkan situasi Ha ni lah makannya.

"ENGKAU... ENGKAU DAH ROSAKKAN HIDUP AKU , HIDUP YANG SEPATUTNYA BERJALAN DENGAN LANCAR DAH HANCUR DISEBABKAN LAHANAT MACAM KAU! AKU... AKU BENCI KAU !! SELAMANYA SAMPAI AKHIR HAYAT AKU TAK AKAN LUPA DAN MAAFKAN KAU ! SEKARANG , AKU NAK KAU CERAIKAN AKU ATAU AKU BUAT LAPORAN POLIS PASAL TAIK YANG KAU BAGI DEKAT AKU! CERAIKAN!"

Kau rentap kolar baju aku , satu tamparan paling sedap engkau lepaskan dekat pipi aku. Tamparan paling sakit dan perit pernah aku hadap dalam hidup ni. Engkau genggam tangan kau sekuat hati, aku tahu engkau sedang membuku 1001 dendam dalam hati.

Nampaknya , aku dah rosakkan hubungan ni , dengan cara paling tragis sekali. Aku mengeluh sesaat sebelum mulut aku akhirnya.. Melepaskan kalimat yang tak pernah aku ingin lakukan namum terpaksa dek desakan kau. Lagipun tembelang dah pecah apa boleh buat?

"Haihhh.. Baiklah... Aku ceraikan kau.." senyuman dengan penuh api kemarahan terpancar di bibir kau. Engkau anggukkan kepala sebelum masuk ke rumah dan membawa semua bagasi baju kau keluar.

Tanpa sapaan terakhir kau terus masuk ke kereta dan pergi. Dan aku? Berdiri kaku di hadapan rumaj tanpa sebarang kata sebab aku tahu tiada apa yang boleh aku buat sekarang...

Anaxiphilia - Choi Hyunsuk (C)Where stories live. Discover now