"mungkin aku bukan yang terbaik
dan tak akan pernah jadi yang terbaik
dihatiku
dimatamu...namun,
adakalanya ketika hati ini berharap
bahwa walau hanya 1 menit
dalam ribuan detik yang kau habiskanaku ingin menjadi bagian didalamnya..
semoga suatu saat
ketika raga dan jiwa ini telah berpulang
aku akan ada dalam 1 menit-mu..."Shamil membaca dibahagian belakang Diary itu...
"1 minit huh"kata Shamil dengan air mata...
Kini sudah 3 bulan kepergian Lisya dari sisi nya...tiada mesej tiada call tiada perjumpaan...tiada lagi semua itu...
Kini Shamil sudah merindui Lisya...rindu nya pada si gadis telah membuak buak...
"Syg"
Shamil berhalusinasi lagi
"Hmm"
"Rindu"
"Hmm"
Shamil mengangguk dan baring di katil nya dan mengiring...
Kartika pun baring dan memandangi wajah suaminya...
"Sakit"
"Hmm"
"Tak mampu tahan?"
"Hmm"
"Nak nangis"
"Hmm"
"Meh sini meh"
Shamil mendekati bantal panjang dan memeluk nya seakan akan dia telah memeluk arwah isterinya Kartika...
"Jangan nangis... pergilah cari dia... luahkan...saya yakin dia pun tengah cari awak"
"Saya cuma cintakan awak"
"Shamill... sampai bila awak nak kurung diri awak sendiri...buka pintu hati awak yang dah lama awak tutup..buka pintu demi saya...terima Gadis yang bernama Lisya masuk ke dalam pintu hati awak... biarkan dia menjadi Ratu awak..."
"Tapi Kartika..."
"Saya sentiasa akan jadi bidadari awak disyurga...itu janji saya...terima dia ya sayang...pergi cari dia..."
"Awak..."
"Saya izinkan awak menerima Seorang lagi Gadis yang sungguh ii mencintai awak"
Kata Kartika tersenyum dan menyanyikan sebuah lagu untuk Shamil yang membuat kan Shamil terlena....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lisya memandang ke luar jendela...dia sekarang berada di cyber cafe...
Hujan yang rintik membasahi bumi...
"Hey.. what are you doing"tegur Kate
"Xde apa cuma tengok hujan ni"
"Miss him"
"No mana ada"
"Tipu"
"Mana ada lah"
"Pergilah cari dia"
"Tak naklah lagipun dia mesti taknk dua kan isterinya"
"Maybe Kartika suka Lisya kawin dengan shamil "
"Mana ada lah"
"Kalau ye"
"Mana akak tau ni"
"She is my twin...i know her"
Lisya mengeluh...*patut ke aku cari dia*
YOU ARE READING
The Mute Girl 2: Tawar Hati
RomanceMacam yang pernah dilihat Shamil telah kehilangan Seorang Isteri yang bernama Kartika Louise... bersamaan Aryan dan juga Kate hilang pada hari tersebut... dikatakan meninggal dunia... tetapi Shamil tidak menganggap semua itu terjadi kerana mayat mer...