Wonu menunggu kepulangan Ji Hyo dari hospital. Dia telah selesai menyiapkan tugasannya. Telah menjadi rutin hariannya untuk sentiasa mengemas rumah tersebut setiap hari. Ketika dia mengemas meja solek Ji Hyo, dia mendapati ada sebuah kotak besaiz sederhana yang agak berhabuk. Pada mulanya Wonu hanya berniat untuk membersihkan kotak itu sahaja, tanpa sengaja dia membuka kotak tersebut.
Dia melihat sekeping gambar yang menarik perhatiannya. Kelihatan seperti pasangan suami isteri dan seorang kanak-kanak yang berdiri di hadapan mereka sambil tersenyum lebar.
"This must be noona and her parents. Kiyowo", ucap Wonu.
Kemudian dia menatap lama gambar kedua ibu bapa Song Ji Hyo. Dia sangat terkejut.
"This...thiss". Wonu tiba-tiba teringat dengan jelas akan kemalangan yang dihadapinya lima tahun lalu. Dia menangis semahu-mahunya. Tidak disangka wanita yang dicintainya itu merupakan anak kepada mangsa kemalangan dahulu. Dia berasa kesal. Perasaan berdosa mula menyelimuti dirinya. Bagaimana semua ini berlaku? Macam mana dia nak teruskan hidup dengan Ji Hyo dengan perasaan ini? Bagaimana jika noona tahu yang dia ialah dalang di sebalik kemalangan yang berlaku. Wonu mula menyalahkan dirinya.
Ting!
Bunyi mesej kedengaran.Wonu-ya. I am maybe not coming back tonight. I have to stay with aunty. She seems bad. But, can we meet tomorrow? I have something to tell you. Good night❤️
Wonu membaca mesej itu tanpa membalas. Dalam keadaan sekarang lebih baik dia berfikir bagaimana dia hendak menyelesaikan masalah tersebut.
Dia cuba melelapkan mata. Tapi masih sahaja diganggu oleh mimpi ngeri tersebut. Dia sudah tidak mampu. Tidak mampu untuk melukakan hati sesiapa lagi. Dia membuat keputusan untuk keluar dari rumah itu.
"I am at fault. I'm the one who causing both of noona parents died. I don't deserve to be here. Anii... actually I shouldn't be here in the first place. I can't..I can't...", ujar Wonu.
_________________________________________
Wonu mengemaskan semua barangnya di rumah itu. Dia kemudian bergerak untuk berjumpa dengan Song Ji Hyo dan menjelaskan segalanya.
YOU ARE READING
I want Love (522)
RomanceThe numbering code 522 is actually the meaning of I want Love. As a human being it is natural to have those kind of feeling. To feel loved by someone, to share story with someone, to share our whole life with someone is something that everyone want...