Evde çok sıkılmıştım eşimi arayıp biraz dışarı çıkmak onun dedim. O ise hayır olmaz annem hamile yanına git yardımcı olursun dedi. Bende olur deyip evden çıktım. Hergun kaynanama gidiyordum . Cunku kaynanam hamiley di bide hep rahatsızdı onla zaman geçirmeyi severdim.
Neyse evden çıktım . Kaynanam in evi bize 10 dkk uzaklıktaydi hergun yuruyerek giderdim. Yuruyerek oraya giderken de bi yandan tuhaf tuhaf insanlara bakıyordum burdaki insanlar turkiyede ki gibi değildi biri zenci biri japon biri rus biri alman gerçekten çok farklı geliyordu bana. İnsanlarda bana bakıyordu neden bakiyon gibisi sonra millete çok baktığımı anladığım için kafamı çektim birazda utandım sonuçta biri bana oyle baksa bende tuhaf karşılarım hatta ne bakiyon derim .
Bu dusuncelerle baktım kaynanam in kapısına gelmişim . Tam içeri girdim karşımda bi adam ve bi kopek var girdiğim gibi çıkmam bir oldu asansörden adam almanca bişeyler soyledi ama anlamadım . Çok korkmuştum . Cunku köpeklerden korkuyorum bide onla aynı asansöre binmek gerçekten korkmuştum.
Adam gittikten sonra asansör geldi binip kaynanama çıktım. Kaynanam beni gorunce hg kızım noldu suratın kireç gibi olmuş dedi . Hiç sadece kopek gordum ondan biraz korktum dedim . Oda gulumsedi kopekten mi korktun korkma kızım burdaki köpekler eğitim almış ısırmaz dedi.
İçimdeki korku bi anda gitti. Cunku turkiyede ki kopekler eğitimsiz ve saldırırdi . Sonra içeri girip kaynanam la beraber yemek hazırlayıp amcamla eşimi bekledik onlarda gelince beraber yemegimizi yedik bulaşığı yıkadım ve eşimle evimize gidiyoz diye kaynanani opup evden çıktık .
Eşimle eve doğru yol aldık . Ve yine malesef önümüze bi adam ve köpek çıktı . Eşimin arkasına geçtim. Adam almancadan korkma o da senin gibi korkcak ne var dedi. Tabi bunu eşim bana dedi. Ben anlamamıştım. Ve adam yanımızdan geçti. Bende onlar gidince eşimin arkasından çıktım ve oh be gittiler sonunda.
Ve eve doğru yol aldık.
Eve gelince eşimi karşıma alıp. Artık bıktım ya almanca m yok kendimi dilsiz sağır hiçbirşeye yaramaz hissediyorum. Bana nolur yardımcı ol almanca öğrenmek istiyorum . Eşimde ayağa kalktı bana yaklaşıp alnımdan öptü . Ve senin bu kadar istekli olduğunu bilmiyordum canim bunu duyduğuma çok sevindim eğer o kadar istiyorsan seni almanca dil kursuna yollarım ve orda öğrenirsin almancayi. Dedi.
O kadar mutlu olmuştum ki ayağa kalkıp eşime sarıldım ve ağladım . Çok teşekkür ederim canım .çok mutlu ettin beni.artik almanca ogrencekti m ve hiç kimseye muhtaç olmucaktim. İnsanın ayaklarının üzerinde durmasi çok güzel bir duygu . Bende almancayi öğrenip güzel bir iş bulup çalışmak istiyordum.
Ertesi gün
Günlerden pazartesi eşim izinliydi çalışmıyordu. Benim için izin almıştı işten bu arada eşim özel güvenlik . Beraber onunla almanca kursuna beni yazdiracaktik . Gittik eşimle ve beni almanca kursuna yazdırdık kadın isterseniz genç grup var onlarla almanca ders görmek ister misiniz ama onlar 1 ay sonra başlıyor ne dersiniz dedi olur daha
İyi dedim . . Ve kurs yerinden çıktık.
Çok mutluydum çünkü artık okula gidecektim . Ve almanca öğrenecektim.Eşimle yürüyüp otobüse bindim . Yanımdan yaşlı bi adam geçip hızlı bi şekilde bana çarptı tam ne oluyo diye bakcaktim eşim adamın kolunu tutup ne yapıyorsun önünde bi kadin var yavaş olsana dedi. Adamda ona o da ortada durmasın tabi çarparım dedi. Eşim de beni köşeye aldı çok sinirlenmişti adamı dövmemek için kendini zor tutuyordu. Bende eşimin elini tutup sakın ol boşver takma dedim . Cunku böyle insanlarla muhatab olmak istemiyordum. Adamın bana gıcık olduğunu anlamıştım . Nedenini bilmiyorum ama bana sınırlı şekilde bakıyordu . Bende ona tabiki . Evin yakınlarına geldiğimizde otobüs durdu ve aşağı indik. Eve doğru yürüdük.