0:07

104 27 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" awak , saya nak keluar beli barang dapur besok " Jihyo memulakan bicaranya sambil melihat Jungkook yang membuat kerja menggunakan laptop dan beberapa helai kertas di sekeliling itu .

" tak boleh ke lusa ? besok aku ada meeting . tak boleh cancel kali ini "

" tak apalah , biar saya pergi sendiri . tak jauh pun dari sini "

" bahayalah , kau dah lah bawak budak dalam perut " Jungkook sudah menjadi protective .

" ala tak ada apalah , kalau tak percaya awak ikut saya " gadis itu mula ketawa kecil .

" kau ni , aku serious tengah risau tentang kau . jangan buat aku lagi gila fikirkan itu "

" iya , tak ada apa . nanti dah sampai saya call awak " terus Jungkook mengelus lembut rambut perang gadis itu .

" balik cepat , apa-apa call je aku "

+ + +

" dekat rumah Jungkook ada ke tak eh sos bolognese ni ? "

dia berfikir sambil tangan melihat jam , eh tak boleh jadi . dah lambat .

terus tangan mencapai sos itu lalu membawa troli ke kaunter bayaran.

" 378 , 257 won "

dia mengeluarkan kad kredit yang Jungkook berikan kepadanya .
lalu memberikan kepada cashier itu .

" terima kasih , datang lagi "

Jihyo hanya mengangguk dengan senyuman manis .

dia terus ke kereta yang di letakkan di tingkat bawah tanah .

agak seram kerana sunyi sahaja , tiada orang .

dan dia rasa dirinya diikuti seseorang , terus dia mencapai telefon di dalam beg tangan secara senyap-senyap .

dia mula memberi chat kepada teman lelakinya , tetapi sia-sia kerana tiada line di situ .

terus dia berjalan selajunya , dan membuka kereta lalu memasukkan semua barang ke tempat duduk belakang .

takut untuk membuka bonet ,
belum sempat dirinya untuk menutup pintu .

ada satu tangan terlebih dahulu menutupkan pintu itu .

Jihyo terkejut , dalam masa yang sama sedang ketakutan .

dia berjanji selepas ini tak akan keluar rumah selagi Jungkook tidak bersama dengannya .

patutnya dia mendengar cakap Jungkook semalam , pergi bersama-sama .

penyesalan yang tiada guna .

gadis itu muka pandang pemilik tangan , macam kenal tangan berurat itu .

dengan corak tattoo nya .

terus dia pusing ke sebelah ,
" eo , Jungkook ? "

Jungkook mencium bibir gadis itu lalu menyandarkannya di kereta .

selang beberapa masa , terus Jungkook melepaskan ciuman .

" kau okay ? kau nampak terkejut "

" tak , sekarang ini awak yang tak okay "

" aku cuma rindu kau saja " terus dia membawa Jihyo ke tempat duduk sebelah pemandu , kemudian menutupkan pintu itu .

lalu Jungkook memerhati keadaan sekeliling , risau .

kerana tadi yang mengikuti gadis itu bukan dia , tetapi orang lain .



kerana tadi yang mengikuti gadis itu bukan dia , tetapi orang lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝗳𝗼𝗿 𝘆𝗼𝘂𝘁𝗵 | 𝐣𝐣𝐤 √Where stories live. Discover now