Buse yeni ortamına ilk başta kötümser baksada onun için hep umut lar vardı kızgınlıkları kendini sürekli yeni ortamlara zorlayan ailesineydi. Çok kısa zamanda mahallenin gençleri buse yi çok sevdi. Tek sorun en büyükleri buse ydi. Onların dert ortağı can yoldaşı neşe kaynağı oldu. Babası dışında ailede onu kimse anlamasada o dışarıda dostları ile çok mutluydu. Yaz tatili olduğu için her gün sahilde yüzme ve piknik alanların da arkadaşları ile vakit geçirir oldu. Abisinin arkadaş lari ile tanışma fırsatları oldu ama onun en çok hoşuna giden taraf ise abisi barışın kız arkadaşları tarafından gördüğü ilgiydi. Kızlar kaleyi içten feth etme yarışındalardi. Buse hem içten içe gülüyor hemde kızlara annesi Nermin hanim dan dolayı üzülüyorum. Bırak gelin olarak görmeyi kapıdan sokmaz di annesi bu kızları. Buse yi mutlu eden bir diğer konu ise yıllarca yatılı okulda okuyan abisi barışı tanima fırsatı bulması.
Temmuzun kavurucu sıcağında buse soluğu yine arkadaşları ile sahilde almıştı abisinin görüştüğü bir kız arkadaşı olcay ona gün boyu eşlik etmekteydi. Olcay alımlı zarif bir bayanı bir devlet dairesinde görev yapıyordu. Deliler gibi barıştan hoşlanıyor ve onun dikkatini üstüne çekmek için en şirin halleri ile buse nin kalbini kazanmaya çalışıyordu. O akşam buse yle akşam yemeği yemeyi teklif etti buse çok isterdi ama Nermin hanımın tepkisi onu çileden çıkarticaği için karar veremedi. En iyisi abisi ile görüş mek. Barış ogün üniversitenin yıl sonu balosu için hemşire bir arkadaşına kavalyelik edecekti ve buse nin ne yaptığı kimle olduğu çokta umrunda değildi. Nermin hanımla kısa bi konuşmadan sonra arkadaşı olcay ve kardeşi buse nin akşam vakit geçirmeleri konusunda zoraki izni koparmisti. Buse akşam nezih bir ortamda yemeğini yerken olcayin anlamsız sorularıyla sarhoş olmuştu. Konu hep barış oysaki bu kız abisini belki buse den daha fazla tanıyordu. Bitmek bilmeyen bir akşamın sonunda evine gelebilmesi mucize gibiydi. Aşk neydi acaba nasıl bir şeydi olcay yin abisi için attığı taklalara degermiydi bu aşk denilen illet bilmiyordu çünkü hiç sevilmemişti ve fazlaca sevgi yoksulluğu çekiyor du. Eve geldiğinde gece 12 yi çoktan geçmiş ti Nermin hanımın sert bakış lari ve bağıran sesi ile gecenin asıl mutlu sonu na ulaştığını anladı. Aksi bir durumda annesinin onu sevgi dolu gözlerle karşılayıp akşamın nasıl geçtiğini sorması çok anormal olurdu. Geç kaldığı için yediği azarin sonunda asıl sorun Nermin hanımın ağzından çıktı barış hala eve gelmişti ve Nermin hanim telaşla bu çocuk nerde kaldı diye homurdaniyordu. Buse artık annesinin saçma soruları dan delirmis bbir şekilde odasına çekildi cevap bile verme ye tenezzül etmedi annesine çünkü abisi 28 yaşında ve 15 yaşından beri yatılı okullarda ailesinden uzak hayatını sürdürüyor du. Bugün bu merak neden di babasının tek memur maaşı ile üniversitede aynı anda okutamiycagi abisi ve ablası arasında bir seçim yapmaları gerekiyordu. Barış ablasının okuması için askeriye yi yatılı kazanmış ve devlet tarafından okutulmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HÜZÜN PERİSİ
Romanceilk göz ağrısı Hakan'ın o ela gözleri ile tanımış ti dünyayı buse. Bu kadar acı çekeceklerini bilse severmiydi hiç onu üzermiydi ela gözlü aşkını. ..... hikâyenin tüm hakları saklıdır.