Third Person Point of View
"Just make sure you won't disappoint me, Azariella. I don't want to know someday that you are already pregnant. Kung bakit kasi nagpaligaw ka agad!" naiinis na paalala ni Aynesha kay Azariell, sabay umalis sa harapan ni Azariella
Habang si Reed naman ay pauwi sa kanila ay magkausap sa telepono sila Avery at Aubrielle.
"I'm sure ija. Reed is just playing with that woman. I know my nephew he's not into a serious relationship. And 'di ba i've already have a deal with your parents? Just wait until Reed graduate, and will suprise him. Doon natin ia-announce." pagpapakalma ni Aubriella kay Avery.
Nainis lalo si Avery. "What if tita he is serious with that Azariella? It can't be. I have loved him so much since we were kid! And then gusto mo pa after niya maka graduate, this is so unfair! It's Azariella's fault! That bitch!"
Nawawalan man ng pasensya ay hindi pinapahalata ni Aurbielle.
"Avery, Avery, Avery. I won't make that happen. I like you for my nephew, no other woman can be part of our family if it's not you. Okay? I should go, take care and don't think about that too much." sabay pinatay ang tawag.
Pagkababa nang telepono ay binasag ni Avery ang baso na may wine na iniinom niya.
"I won't make it happen, Reed. I didn't used someone for nothing!"
F L A S H B A C K
Habang nasa sariling office si Saina at inaasikaso ang kaniang trabaho ay dumating si Avery, ang kan'yang nobya.
"Ma'am, miss Avery is here po." their maid said.
Tumango lang si Saina, at pumasok naman agad si Avery sabay upo sa harap niya.
"Hi babe, How are you?" malambing na ani ng babae. Tumigil naman sa pag laptop si Saina at tinitigan si Avery.
"Hey, when did you come? Sana sinabi mo na you want to come here so i would have picked you up."
Hinawakan naman ni Avery ang kamay ng nobya niya.
"It's fine, babe. Hinatid naman ako ng driver namin, e. What are you doing?"
"just reviewing some works, may nawawala kasing pera sa'min." saad naman niya at napahilot sa sentido
Napatigil si Avery at bumuntong hininga, "who would do that to you? I'm sure it's just someone which is also there in your company." Nangangamba niyang sambit.
' No, she shouldn't know about what i've done. ' saad niya sa sarili.
Bumuntong hininga rin si Saina.
"I don't know, it's just stressing me out."
Hinawak-hawakan ni Avery ang kamay ni Saina, tipid na ngumiti sakaniya ang nobya. "You can do it babe, you can earn that again, knowing you? you're the best in that. " she said. Tumango tango lang si Saina sa sinabi. "Btw, babe can I borrow some money? Dad didn't give me my allowance yet. I want new bag . I promise I will pay you, once I get my allowance." she added while pouting.
Saina chuckles and pinch Avery's face.
"You're so cute, of course I will give you. No need to pay me. Partner mo ako, so anytime. I'll send it now sa back account mo."
"Really? Thank You babe. You're the best. I should go, I will buy my bag, see you later. Love you!" tumayo at niyakap si Saina.
"Okay okay, take care. I love you."
Weeks has been past patuloy na may nawawalang pera sa business nila Saina, dumagdag pa sa kan'yang isipan ang hindi pagpapakita ni Avery sakan'ya.
"Maybe she's busy." pagkukumbinsi niya sa sarili, habang hawak ang cellphone. At maya't maya ang tingin.
YOU ARE READING
SCARS AND MAYBES
RomantikA girl who had been afraid of falling in love changed her mind when she met Reed. Reed prioritized his dreams over Azariella, while she was willing to sacrifice everything for him. Will Reed fight for their love? Will he choose Azariella over his dr...