Mă numesc Violeta și am 13 ani. Am reușit să-mi creez un cont pe site-ul de socializare www.ok.ru. Acum am mulți prieteni virtuali. Comunic cu un băiat foarte drăguț. Am discutat despre multe: școală, dragoste, prietenie adevărată, dar de la un timp el a început să-mi scrie lucruri care mă fac să mă simt jenată. Cum să procedez?
Comentariul specialistului:
Dragă Violeta,
În spatele pozelor/profilurilor de pe site-urile de socializare se pot afla persoane cu intenții rele, de aceea se recomandă:
> să nu accepți cereri de prietenie de la persoanele necunoscute;
> dacă ai acceptat o cerere de prietenie sau discuți cu cineva în mediul on-line și discuția este una care îți crează o stare de jenă, neliniște, frică în legătură cu aceasta, atunci blochează profilul persoanei respective.
În situația în care nu cunoști cum să blochezi un profil, cere ajutorul unui adult de încredere (mama sau tata, diriginta, un frate sau soră mai mare, asistent social și alții).Pentru a naviga sigur pe Internet ține cont de' :
> Securizează-ți profilul citind cu atenție politicile de confidențialitate a rețelei de socializare pe care o frecventezi și pe care ai un cont.
Acceptă în lista de prieteni doar persoane pe care le cunoști.
> Protejează-ți datele personale. Parolele sunt secrete și îți aparțin. Asigură-te că te deloghezi atunci când folosești un computerul public sau al unui prieten pentru a-ți verifica poșta sau profilul.
> Gândește-te bine ce informații postezi pe Internet: numele complet, adresa, numărul de telefon. Nu vorbi despre situația financiară a părinților și nu da date în general despre ei (locul de muncă, mașina pe care o conduc, planurile de vacanță etc).
> Utilizează camera web numai cu persoanele cunoscute - deconecteaz-o când nu o folosești.
> Nu trimite altora poze cu tine, nu știi cum vor fi acestea folosite.
> Nu deschide și nu distribui mesaje, poze, link-uri sau alte materiale care pot fi deranjante sau conțin spam.
> Asigură-te ca computerul tău să fie protejat de viruși, instalând un program antivirus sau de filtrare specializat, setează filtrele pe motoarele de căutare preferate.
www.sigurONline.md
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Ghid Pentru O Călătorie Sigură Prin Adolescenţă!
RandomDRAGĂ CITITORULE, Dacā ții în mână această broşură, probabil că eşti în perioada pubertății. Lumea ta interioară şi aspectul tău se schimbă atât de intens, încât ai putea să te simți ca un extraterestru, care nu se mai recunoaşte atât pe dinăuntru...