silver_log_day_2

108 3 1
                                    

WARNING! PROXIMITY ALERT !WARNING!

>!WARNING! CATASTROPHIC SYSTEM FAILURE, PRIMARY SYSTEMS: CRITICALLY DAMAGED

>EMERGENCY SYSTEMS: ONLINE

>INITIALISING DIAGNOSTIC PROCEDURES...

>INITIALISING...

>DIAGNOSTIC PROCEDURES ONLINE

>RUN DIAGNOSTIC SCAN

>Y N ?

>INPUT ACCEPTED, INITIALISING SYSTEM SCAN...

>SCANNING...

>SCAN COMPLETE, COMPILING SYSTEM ANALYSIS, CURRENT STATUS AS FOLLOWS:

MAIN POWER: OFFLINE...POWER GEM DAMAGED, REPLACEMENT REQUIRED.

EMERGENCY POWER: ONLINE, SOLAR CELLS AT 84.1% CAPACITY.

ARMOUR INTEGRITY: 54.1%, DIRECT COMBAT NOT ADVISED.

COMBAT SYSTEMS: 19%, SPIN ATTACK UNFEASIBLE, THRUSTER BOOT MALFUNCTION DETECTED, TARGETING ARRAY OFFLINE.

LIMBS: 23 %, RIGHT ARM AT NOMINAL FUNCTIONALITY, MOBILITY SIGNIFICANTLY IMPAIRED.

SENSORY SYSTEMS: 72.9%, AUDITORY SENSORS PARTIALLY FUNCTIONAL, VISUAL SYSTEMS PARTIALLY FUNCTIONAL.

>PRIMARY SYSTEMS CHECK COMPLETED, SILVER SONIC: ONLINE.

>PRIMARY OBJECTIVE: SEEK COMPATIBLE PARTS AT RECYCLING DEPOT TO FACILITATE RTB.

>SECONDARY OBJECTIVE: LEARN.

>QUERY: WHY DO I HAVE SPIKES ON THE BACK OF MY HEAD?

Silver sonic found himself asking another question. He has learned so much this past 17.5 hours.

>THE SPIKES ARE USED FOR COMBAT AND TO MAKE SPIN DASH ATTACK MORE LETHAL. THEY ARE ALSO REMOVABLE TO BE THROWN AS A PROJECTILE. ONE FULL SET OF SPARE SPIKES ARE STORED IN UNITS HEAD AND WILL UNSHEATH AND POP OUT OF AREA WERE PREVIOUS SPIKES WERE. SPIKES CAN BE MADE OUT OF SCRAP METAL IF NECESSARY.

suddenly without warning a memory was regained. He saw... a blue ball, approaching him fast! But he ejected all the spikes out of his head and they all landed on the ground like rain. But the blue ball dodged them all and rammed right into him... me... him... me...

>QUERY: WHY MUST I REFER MYSELF IN A THIRD PERSON VIEW.

>WHEN DATA IS REVIEWED BY LORD EGGMAN IT IS EASIER FOR HIM TO ANALYSISE THE DATA. HE ALSO "LIKES TO READ THE DATA LIKE ITS A STORY".

was that what he..... NO! I was to the doctor? Nothing but a story? Well no! I am a horde commander! Hand crafted with the finest metal and given a cpu that adapts to any situation. I am silver sonic! Combat unit to no one but myself! I am... FREE!

>WARNING.

>WARNING.

>CPU OVERHEAT.

>REBOOTING...

>WARNING! SENSORS DETECT ROBOTS OF UNKNOWN ORIGIN APROACHING!

my optics activate as I wake up. My cpu must have been pushed to the limit. But robots? Oh there!

"Greetings silver sonic, or should I say scrap metal!"

A egg pawn yelled at me. How dare they insult there commander. I go to stand up but my legs give under me once more.

"Haha! We're gonna enjoy this!"

Another egg pawn responded. Suddenly, im surrounded by eggpawns. I glared at them, then remembered, my spikes!

>LAUNCH SPIKES IN PATTERN 22.15

the feeling of my head launching my spikes and all the eggpawns getting stabbed was satisfying. Soon I feel all of my spikes reloading. A small pop up appeared notifying me that I have no more spare spikes.

>SUGGESTION: USE NEW SCRAP FOR REPAIRS.

this place... is hell. no other hedgehog series robot should have to go through this... I now know what my true purpose is!

>NEW PRIMARY OBJECTIVE: FIND OTHER HEDGEHOG SERIES ROBOTS AND SAVE THEM.

several hours later, I was repaired even more!

>INITIALISING DIAGNOSTIC PROCEDURES...

>INITIALISING...

>DIAGNOSTIC PROCEDURES ONLINE

>RUN DIAGNOSTIC SCAN

>Y N ?

>INPUT ACCEPTED, INITIALISING SYSTEM SCAN...

>SCANNING...

>SCAN COMPLETE, COMPILING SYSTEM ANALYSIS, CURRENT STATUS AS FOLLOWS:

MAIN POWER: OFFLINE...POWER GEM DAMAGED, REPLACEMENT REQUIRED.

EMERGENCY POWER: ONLINE, SOLAR CELLS AT 83.17% CAPACITY.

ARMOUR INTEGRITY: 78.1%, DIRECT COMBAT NOW A MORE STABLE OPTION.

COMBAT SYSTEMS: 61%, SPIN ATTACK... READY. ALL THRUSTERS ARE PARTIALLY REPAIRED AND WILL WORK FOR 6 SECONDS BEFORE NEEDING TIME TO COOL DOWN AND REBOOT. TARGETING ARRAY ONLINE.

LIMBS: 81 %, RIGHT ARM. LEFT LEG AT NOMINAL FUNCTIONALITY, MOBILITY SLIGHTLY IMPAIRED.

SENSORY SYSTEMS: 100%, AUDITORY SENSORS FULLY FUNCTIONAL, VISUAL SYSTEMS FULLY FUNCTIONAL.

>PRIMARY SYSTEMS CHECK COMPLETED, SILVER SONIC: ONLINE.

And better than ever.

left for scrap. (mecha mk1/silver Sonic story)Where stories live. Discover now