Sunt in avion si ma gandesc intruna ce o sa fac cand ajung acolo. Mi-am cumparat deja un apartament decent si m-am inscris la un liceu destul de bun, si da, mi-am cumparat apartamentul, domnul William ma sunat ieri dupa o ora de la primul apel si s-a scuzat spunand ca are o intalnire de afaceri, si mi-a propus pretul de 10.000 € pentru cumpararea apartamentului, fiind foarte amabil mi-a oferit oportunitatea sa platesc cand o sa am destui bani. I-am transferat deja 7000€ in contul lui bancar. Dar dupa? Banii oricum se vor termina asa ca trebuie sa ma angajez undeva rapid si faptul ca sunt noua acolo si nu cunosc pe nimeni si nici imprejurimile nu ma ajuta. Mi-au mai ramas doar 3000 € pentru a-mi asigra lucrurile utile si mancarea pana imi gasesc job-ul.
*
In aeroport este mare aglomeratie si incerc sa ma strecor cu grija printre persoanele care alearga aici. Iesita cu viata din aeroport vad mai multe taxi-uri parcate destinate pentru oamenii care se afla in situatia mea si nu prea stiu Las Vegas-ul.
Ma urc intr-un taxi oarecare si ii dau adresa apartamentului meu. Toata lumea pare asa vesela si lipsita de griji, pe cand eu sunt total opusul. Taxi-ul se opreste brusc si imi dau seama ca am ajuns la destinatie. Ii intind o bacnota de 5 euro si ies din masina indreptandu-ma spre apartament. Ma gandesc cum arata in real, pana acum l-am vazut doar in poze si in poze arata frumos si decent, dar nu stiu exact daca nu sunt trucate. Adica, de ce nu? Vanzatorii sunt cei mai marsavi, fac orice ca sa scape de un lucru si iti bag pe gat toate minciunile.
*
Totul era exact cum ma asteptam, apartamentul era perfect pentru mine.O ora intreaga mi-am petrecut-o despachetand hainele si punandu-le in dulap, chiar daca nu am multe, dureaza. Dupa ce totul a fost gata, eram obosita. M-am asezat cu grija in pat si fara sa vreau am adormit.
***
''-Mama, eu nu pot intra in apa...
-De ce? apa e atat de buna, profita acum, pana la anul nu mai vezi marea.
-Mama...ma doare tare burta, nu pot intra, intra tu cu tata.
-Of, vroiam sa ne dam toti cu '' banana'' dar daca tu nu poti, merg eu si tatal tau.
-Ok mami, sper sa va distrati.
Mama si tata au plecat atunci sa plateasca biletul. Au urcat repede pe ''banana'' si au plecat. Trecuse jumatate de ora si nu si-au facut aparitia. Am mers la casuta de unde se inchiriau barci si am intrebat de ei.
-Domnisoara, a avut loc un accident, parintii tai s-au inecat din cauza rasturnarii bruste, cazand astfel in apa iar persoana care conducea nu a observat si a plecat, acum ii cautam.''
***
M-am trezit plangand si speriata din cauza cosmarului care tot se repeta aproape in fiecare seara din acea zi. Am coborat încet din pat si m-am dus sa fac un dus rece ca sa pot uita macar pentru 5 secunde de cosmar.
Dupa ce am terminat era 4 dimineata asa ca am preferat sa ma culc si sa ma trezesc dimineata ca sa pot despacheta ce a mai ramas. Fiind vineri am toata ziua la dispozitie ca sa pot despacheta si sa imi cumpar alimentele necesare. Sambata si duminica v-a cadea greul peste mine, trebuie sa imi gasesc un loc de munca stabil si decent.
*
Sunetul alarmei inunda toata camera facandu-ma sa ma trezesc. Cobor lenesa din pat si ma indrept spre baie ca sa imi fac rutina zilnica. Ma imbrac comod si merg sa despachetez cat de cat farfuriile in bucatarie, cartile in micuta bibleoteca si ce mai mi-am adus din vechiul apartament.
Cand am terminat era ora 18:04 asa ca am hotarat sa merg in camera si sa mai caut cate un job pe internet. Marea majoritate din job-urile de pe internet sunt foarte jenante, de exemplu, gunoier care se plateste cu 400 € pe luna sau om de serviciu in care trebuie sa speli podele si bai cu doar 300 € pe luna sau barmanite in cluburi de noapte cu pret negociabil, nu ma incanta de loc aceste oferte "minunate". Navigand pe o pagina oarecare de angajari un anunt imi atrage atentia.
"Cautam barmanite in pubul Queen, salariul este de 900€.
Locatie: Greenwood Street langa fosta pista de racers. "Pare acceptabil, adica nu este un loc de munca injositor, maine ma voi duce sa vad daca mai este valabil anuntul. Pare singurul folositor pe care l-am gasit pana acum. Mi-am notat adresa si numele pubului si am inchis cu grija laptop-ul.
M-am dus in baie sa ma spal pe dinti si fara sa vreau, mi-au cazut cateva suvite pe fata din cauza aplecarii bruste, brusc m-a lovit o idee si l-am prins intr-o coada in varful capului si l-am invartit pe toate partile, analizandu-ma cu atentie.
-Sa ma tund scurt? Mi-am pus intrebarea cu voce tare. Imi adoram parul brunet si lung, plus ca nu cred ca ar fii o idee buna sa ma tund scurt. Cand am realizat asta am icnit furioasa lasandu-mi pletele lungi sa imi acopere din nou spatele si umerii. O idee nebuna mi-a trecut prin minte fara sa imi dau seama, m-am privit cateva secunde in oglinda, am zambit ca o tampita si am fugit in camera luandu-mi telefonul de pe pat, cheile si portofelul si am zbughit-o pe usa.
Am pornit spre cel mai apropiat supermarket, ajungand repede si am intrat hotarata inauntru cautand printre rafturi, tiny a mea: vopsea de par.
Nu eram inca sigura cum sa il, priveam indecisa la diferitele nuante de rosu spre blond si blond spre alb. Negru eram deja deci nu se punea problema. In cele din urma am mers pe proverbul "Fie ce-o fi!" Si am ales culoarea cea mi deschisa de alb-albastrui. Parul meu este brunet deci va prinde destul de greu, astfel nuanta de pe cutie nu va arata la fel si in capul meu. Am luat doua cutii nestiind sigur cata cantitate de vopsea mi-ar trebui pentru parul meu lung, le-am platit si m-am intors hotarata acasa.
Stateam nemiscata in fata oglinzii din baie nestiind cu ce sa incep si daca sunt pregatita sa fac asta.
Mi-am luat inima in dinti, am respirat puternic pe gura si am inceput schimbarea. Nu ma prea pricep, plus ca parul meu este foarte lung si greu de ajuns la fiecare fir de par. Daca imi mai raman cateva firicele negre nu e mare lucru, adica, se poarta, nu?
Dupa ce am murdarit toata baia cu vopsea, inclusiv pe mine, mi-am infasurat un fel de punga pe cap si am asteptat ca timpul de actionare sa se scurga asa ca am curatat gresia de pe jos, murdarita cu acea crema albicioasa.
Am iesit din baie cu prosopul infasurat in jurul capului, imi era teama sa ma privesc in oglinda, imi priveam reflexia speriata cu mana blocata pe coltul prosopului. Sub jetul apei am vazut cateva suvite destul de albe si sper ca tot capul sa arate asa, sau urma sa devin noua Cruella de Las Vegas. Deja imi imaginam glumele facute de viitori colegi.
Am inchis ochii, strangandu-i puternic si am tras de prosop, lasand parul ud si rece sa imi cada pe umeri. Am dezlipit usor un singur ochi, apoi amandoi s-au deschis, marindu-se de uimire. Parul meu negru era acoperit in intregime de o noanta albastra, mai inchisa decat cea de pe cutie dar mai frumoasa. Nu pot sa spun ca imi placea prea mult, dar am inceput sa sar in sus de bucurie cand am realizat ca imi gasisem in sfarsit schimbarea pe care o cautam, facandu-ma atat de diferita de tot ce am fost pana acum.