Rahsia Keluarga Malaysia

47 5 4
                                    

Pada suatu pagi di sebuah rumah yang terletak di kawasan yang jauh dari bandar . Kelihatan seorang budak perempuan yang sedang tidur di bawah pokok snow.

(Author tak tahu nak letak nama pokok apa😅)

Budak perempuan itu rupanya adalah Malaysia yang sedang tidur nyenyak di bawah pokok itu. Selepas 1 jam Malaysia tidur di situ , akhirnya Malaysia bangun kerana diganggu oleh burung murai yang mematuk kepalanya .

"Kacaulah burung murai ni. Baik pulang, dah pukul 9 pagi ni , sekejap lagi mesti kena marah dengan abang Indo dan Phil.

(Indo(Indonesia) Phil(Philippines) )

( Semasa pulang ke rumah)

Eh, kenapa ramai orang pergi ke rumah itu? - Malaysia pov.




Hai semua, terima kasih kerana sudi membaca buku ini walaupun ada kelemahannya.

Untuk info, saya baru belajar nak menulis buku , sebab itulah ceritanya tak menarik sangat.😅😅😅

Jadi , saya rasa dah cukup kot info yang saya bagi tentang diri saya.

BYE

Author p.o.v

Kelihatan sekumpulan orang yang sebahagiannya sedang berdarah dan sebahagiannya lagi sedang cuba mencari tempat untuk merawat orang yang berdarah.

"Aku jumpa sebuah pondok usang,nak duduk di situ untuk merawat orang yang sakit?"-???

"Boleh kot, lagipun kita boleh duduk di situ untuk berehat sekejap , semua orang dah penat berlari tadi.-??

"Huh, penatnya lari " - kata seorang perempuan yang bertelinga kucing mengeluh .

"Kita bernasib baik kerana dapat bersembunyi di rumah usang ni" kata seorang lelaki yang sedang merawat beberapa orang yang sedang berdarah.

"Betul kata dia,lagipun kita boleh berehat sekejap".Kata seorang lelaki yang mukanya berwarna merah dan mempunyai bintang kecil dan besar di atas kepalanya.

"Yelah, tapi rasa macam tak sedap hati ni" kata seorang perempuan yang mengeluh tadi.

"Maksud kau ?" Tanya seorang lelaki yang sedang dirawat.

"Maksud aku, rasa macam diperhatikan". Kata perempuan itu lagi.

"Aku pun sama ."kata lelaki yang mukanya berwarna merah dan mempunyai bintang kecil dan besar.

"Selepas selesai merawat orang yang sedang tercedera kita terus pergi dari sini"tambah lelaki itu pula.

Tiba -  tiba datang seorang penjahat yang memakai jaket dan ditangannya ada pisau (sebenarnya nak tulis kapak  tapi satgi nampak macam pelik pula)

"Korang tidak akan lari dari kami " kata lelaki itu

"Kami?"tanya perempuan bertelinga kucing itu.

Tiba - tiba datanglah lima orang yang memakai jaket yang sama.(waw banyaknya ayat tiba - tiba)

Sekumpulan penjahat itu pun mengambil kesempatan untuk menyerang mereka ( Korang tau kan siapa mereka tu)kerana kebanyakan mereka berdarah dan yang masih berdiri tu empat orang sahaja.

(Sebab apa sebahagian daripada mereka berdarah tengok part two nanti)

Semasa hendak menyerang, sekumpulan penjahat itu telah dibaling oleh seorang perempuan yang pelik.

Akibat balingan itu , kesemua penjahat itu sudah pengsan.

Perempuan misteri tadi hanya melihat kumpulan yang terkejut itu seketika dan kemudian terus hilang dibawah kegelapan.(kumpulan tu buka kumpulan penjahat ya , kumpulan satu lagi tu)

(kumpulan tu buka kumpulan penjahat ya , kumpulan satu lagi tu)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni gambar perempuan misteri tu.






Sorryyyyyyyyyyyyyy lambat update . Abang Author ni pinjam handphone Author sebab ada hal penting.

Kuasa Lagenda: Bulan 🌙 Dan Matahari ☀️Where stories live. Discover now