02

9 0 0
                                    

bunga bersemangat bangun awal pagi untuk pergi ke interview . first time kan , kena la semangat .

"eh awalnya anak ibu bangun" tegur puan widad .

"biasalah" ternampak slay di situ .

"ni bunga bersiap ni nak pergi mana ?" tanya puan widad sambil melihat anaknya melilit lilit tudung .

"temuduga" jawab bunga sepatah .

"temuduga apa ?" tanya puan widad pelik.

"maid la ibu"

"ohhh" puan widad hanya mengangguk.

"abah mana ?" tanya bunga .

"pergi rumah bestfriend dia lah" jawab puan widad yang tengah menghirup kopi pahit itu .

bunga hanya mengangguk.

"bunga pergi dulu lah eh" bunga meminta diri lalu menyalam tangan puan widad dan mencium kedua dua pipinya.

"hati hati"

"baik buu"

bunga menaiki proton x90 kesayangannya. hasil titik peluh. duit sendiri auu beli ni. 

kereta itu meluncur laju di jalan raya .

boss🏡

assalamualaikum puan , saya otw ke tempat puan . saya gerak awal sikit sebab takut lambat .

"lawa langit harini" kata bunga sendiri

ting!

boss🏡

waalaikumussalam, okayy . nanti dah sampai bagi tahu dekat guard tu yang kamu ada temujanji dengan datin hafifah tau , nanti dia bagi masuk .

okay , baik puann

bunga pelik , boss dia nanti datin ke omgg.

setelah beberapa minit , akhirnya bunga sampai di kawasan perumahan itu . besor besor rumah .

bunga mencari rumah yang akan di temuduganya .

"besor naw umah"

bunga parking keretanya di perkarangan rumah datin hafifah .

"maaf , tumpang tanya" bunga pergi ke guard yang duduk di kerusi yang berada di pondok itu .

"ya ? kamu ada apa apa urusan ke?" tanya guard itu balik .

"haah , saya ada temujanji dengan datin hafifah" jawab bunga seperti yang disuruh.

"ouhhh , sila masuk" kata guard itu dan memberi tahu arah untuk masuk ke dalam rumah itu .

"okay terima kasih"

"sama sama"

bunga terpegun melihat laman bunga yang berada di belah kirinya.  lawa bakhang .

"cik ?" panggil seseorang wanita tua yang berada dalam 50an macamtu .

"iyee" jawab bunga sopan .

"datin cakap ada orang akan datang , kamu ya ?" tanya wanita itu balik .

"haah , ye saya" jawab bunga . betullah , majikan dia nanti datin , omgg patutla rumah besor .

Mikael's AngelWhere stories live. Discover now