CEREBELLUM

11 0 0
                                    

BEYİN) MÖ 460 ile MÖ 375 yılları arasında yaşamış Yunanlı hekim olan Hipokrat, beyin için şöyle der: ''İnsanoğlu bilmelidir ki neşe, sevinç, gülme ve sporlar, ve acı, keder, ümitsizlik ve yaslar hep beyinden gelir. Ve bununla biz, özel bir yolla, akıl ve bilgiye erişiriz, ve görür ve duyarız ve neyin pis neyin adil olduğunu biliriz, neyin iyi neyin kötü, neyin tatlı ve neyin tatsız olduğunu. Ve aynı organla aklımızı kaybeder ve deliririz ve korkular ve dehşet bizi sarar. Ve tüm bunlara beyin sağlıklı olmadığında maruz kalırız. Benim fikrime göre insanoğlunun en büyük gücü beyin egzersizleridir.'' Hipokrat taa o zamandan insan beyninin en karmaşık, anlaşılmaz ve aynı zamanda evrenin en mükemmel yapılarından olduğunu söylüyor. Hem bütün bilgilerin mercimek tanesi kadar yerde muhafaza edilmiş olması bile beyin için başlı başına bir mucizedir. Her bir beyin hücresi, bir trilyon atomdan meydana gelmiştir. Yani her hücre, mikroskobik bir kâinat gibidir. İnsan, başı içine yerleştirilen bu muhteşem cihazla Rabbini tanımak ve ebedi saadete ulaşmakla mükelleftir. Rabbim aklımızı kullanmayı, kainata, her sanata ki özellikle fene O'na ulaşmak ve O'nun esmalarını bulmak amacıyla yola çıkmayı, her daim okumayı ve araştırmayı bizlere nasip etsin. :''))

KENDİLİĞİNDEN OLUŞ TEORİSİ İtalyan biyolog Francesco Redi (1626-1697) cam kaplarda etle yaptığı ilk kontrollü deneyle ''Kendiliğinden Oluş'' teorisini reddeden kanıtlar sağlamıştır. Et çürümesi ve kurtçuk arasında ilişki olmadığını yaptığı deneylerle ortaya koymuştur...4

Dünyadaki en önemli organizmalardan biri olan fitoplanktonlar okyanusta yaşayan mikroskobik canlılardır. Atmosferde soluduğumuz oksijenin yüzde 50-85'ini üretirler.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 22 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

NOTLARIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin