Dua bentuk cincin di jarinya di mainkan sejak dari tadi. Satu cincin merisik rotan yang dikelilingi oleh berlian dan satu lagi cincin dengan sebentuk berlian yang sederhana besar.
Walaupun kedua cincin itu sangat cantik bila tersarung di jarinya, namun hatinya langsung tidak tertarik.
Fail pesakit di atas meja langsung tidak di sentuhnya. Hanya jasad berada di situ manakala fikirannya entah melayang ke mana.
Kini hampir sebulan dia bergelar tunang paksaan kepada seorang lelaki yang bernama Farhan Mikhail. Selepas kejadian Tengku Farhan menceroboh masuk ke dalam pejabatnya, menggugutnya, dan menculiknya selama tiga hari, dia terpaksa akur.
Akur dengan kehendak lelaki itu. Lelaki kejam yang pernah dia jumpa.
Walaupun dia cuba untuk lari daripada kehidupan lelaki itu, makin dia jauh pergi makin dekat lelaki itu menghampiri. Sampaikan satu tahap, dia tidak lagi mampu untuk buat apa-apa.
Penat.
Penat dengan permainkan anak Farid Luthfan. Lepas sahaja majlis pertunangan mereka diadakan secara tertutup, dan melihat tahap kesihatan Puan Elena semakin membaik. Dia terus mengambil keputusan untuk balik ke Johor.
Walaupun dia sudah di beri pilihan untuk berpindah di Kuala Lumpur tapi kerana tidak mahu berjumpa dengan tunangnya sana.
Badan segera di sandar pada kerusi berodanya. Mata pejamkan. Airmata mula merembes keluar perlahan. Kepala yang berdenyut itu dipicitnya perlahan.
Sebaik sahaja mata di buka, pandangannya mula beralih ke segenap ruang bilik itu. Berkerut apabila menyendari dia bukan berada di biliknya. Laju sahaja tubuhnya bangun dari baring. Matanya mula melilau sekeliling sambil fikirannya mula memproses apa yang berlaku.
Hatinya mula berdengup kecang, darah mula menyerbu ke mukanya apabila menyedari tubuhnya hanya dibaluti dengan sehelai baju t-shirt hitam yang besar. Hanya paras pahanya.
Airmatanya mula mengenang. Pantas sahaja kepalanya menoleh ke arah pintu bilik air yang di buka dalam dalam. Susuk tubuh tegap yang hanya di baluti tuala putih paras lutut itu di pandangan dengan riak wajah terkejut.
Serentak itu tangisannya mula pecah sambil kepala di gelengkan beberapa kali.
"What have you done to me?!" Jerit Dhia kuat.
Tengku Farhan dengan selamba mendekati Dhia lalu melabuhkan punggungnya di sisi gadis itu. Tangannya naik untuk menyentuh pipi Dhia tapi di tepis kuat oleh Dhia.
Tengku Farhan berdecit perlahan.
"This is your choices. Kau yang paksa aku buat semua nie. Now, you can't run from me anymore. You will stick with me forever. Whether you like it or not, Tesoro." Bisik Farhan keras sambil tangannya naik memegang erat pipi Dhi.
Dhia langsung tidak memandang ke arah wajah itu. Dia benci. Maruahnya bagaikan di pijak-pijak oleh lelaki di depannya itu. Tangannya menggengam kuat comforter yang menutupi pahanya yang terdedah itu.
"Look at me when I'm talking Dhia Arisya" Kali ini suara Tengku Farhan kedengaran agak keras menyebabkan bahu Dhia terhenjut sedikit.
Dalam terpaksa, dia mengangkat kepalanya lalu memandang tajam ke arah lelaki itu.
Bibirnya di ketap kuat.
"You such a jerk!" Ucap Dhia geram.
Airmata makin lebat membasahi pipi.
Farhan ketawa sinis.
"This jerk will be your husband, soon. Bangun. Mandi then breakfast. Aku tunggu kau dekat luar." Kakinya mula melangkah ke wardrobe namun suara Dhia mematikan langkahnya.
"Tolong hantar saya balik."bisik Dhia perlahan. Dia sudah tidak sanggup.
Tengku Farhan berundur lalu berdiri tegak di depan Dhia sambil bercekak pinggang. "You are not going home. You will stay here with me until you change your mind."
"No.. No.. No.. You can't do this to me."
"Aku boleh buat apa sahaja aku suka. Noted that."
Melihat Farhan yang mula membelakanginya, dengan rasa marah tanganya mula mencapai pasu kecil di atas meja sisi lalu dengan laju dia bangun dan menghentak kuat kepala Farhan.
Farhan mendecit kesakitan. Tangan naik menekup kepala yang terasa sakit itu. Melihat darah di tangannya dia ketap rahangnya kuat sambil merenung tajam ke arah Dhia.
Melihat muka bengis Tengku Farhan itu, Dhia terus berlari ke arah pintu bilik namun belum sempat dia memulas tombol pintu, Tengku Farhan terlebih dahulu menangkap tubuhnya lalu dengan selamba dia mengangkat tubuh sebelah tangan dan terus menghumbanya ke atas katil.
Dhia meronta kuat. Dia mula meraung apabila Farhan menindih tubuhnya lalu mengenggam kuat kedua belah tangannya
"Aku tak rogol kau dah cukup baik Dhia!
Jangan cabar kesabaran aku! Sekali lagi kau memberontak, jangan salahkan aku kalau lebih daripada ini kau kena. Get it tesoro?" Ucap Tengku Farhan keras.Dhia memalingkan mukanya ke sebelah kiri apabila wajah Farhan mula mendekatinya.
"I can't hear you, tesoro." Hidung mancung Farhan mula menggesel lembut pipi Dhia.
Tubuh Dhia mula menggigil kuat apabila sentuhan bibir lelaki itu mula meliar di sekitar wajah dan lehernya. Dia tak kuat.
"Fa..faham"
"That's my woman. Now, bangun. Mandi. Breakfast" Tangan menyapu lembut air mata Dhia yang membasahi pipi mulus itu serentak itu dia bangun dari tubuh Dhia lalu bibirnya mencium bibir merah itu sekilas.
Alarm smartwatch ditangannya menyentakkan dari mimpi ngerinya. Tiga bersama lelaki itu, cukup buat dia bertambah benci pada Tengku Farhan.
Dia segera menyapu airmatanya lalu bangun dari kerusi itu. Beg dalam laci segera di ambilnya. Lampu dalam bilik itu di tutup. Kakinya terus melangkah keluar dari situ.
Time to go home.
"Where is she?"
Tanya Tengku Farhan sambil kedua belah tangan di masukkan ke dalam kocek seluar pendeknya. Mata dark Hazelnya langsung tidak berkalih dari memandang suasana senja yang mula berlabuh tirai dari atas balkoni penthousenya.
"Johor. Dah sebulan dia balik sana." Jawab Haider. Dia memandang tajam ke arah susuk tubuh tegap yang tidak berbaju itu.
Tengku Farhan berdecit.
Patutlah mummy nya bising tak dapat hubungi bakal menantu kesayangannya itu. Minggu lepas mummynya mula bising menyuruh dia membawa Dhia ke rumah untuk makan malam. Namun di sebabkan kerja yang banyak, dia langsung tidak ambil kira.
"Watch her. Everywhere she go. Update aku setiap hari." Arah Tengku Farhan.
Haider mengangguk.
"Actually, apa yang kau cuba buat ni Farhan? Aku tak faham apa yang ada dalam kepala otak kau tu. Share with me?"
Tindakan Farhan menculik dan mengurung Dhia itu langsung tidak masuk akal. Dia tidak pernah melihat Farhan bertindak sejauh itu sebelum ini. Betul-betul mengejutkannya. Sebelum ini, hidup seorang Tengku Farhan hanya untuk belajar dan kerja. Tapi sebaliknya berlaku apabila gadis bernama Dhia Arisya muncul.
Walaupun kena belasah teruk dengan Tengku Farid pun masih juga tidak serik.
"That non your business, Haider. Just do your job. I can handle it myself." Jawab Farhan dingin.
Dia berpaling ke belakang, lalu melangkah ke arah Haider. Tubuh segera di labuhkan di kerusi sofa berbentuk L itu lalu tubuh itu di baringkan. Tangan di letakkan ke atas dahi. Mata segera di tutupnya. Tidak peduli dengan pandangan Haider yang tidak puas hati itu.
Haider mendengus. Susah ada kawan yang beku ini.
"Kau tak masuk akademik ke? Dah berapa lama kau tak pergi sana."
"Farish ada. Dia boleh uruskan."
Haider ketap rahangnya kuat. Geram dengan sikap Farhan yang tidak berperasaan itu. Tanpa menunggu lama, dia terus bangun dari duduk lalu beredar dari situ. Ikutkan hati geramnya, mahu sahaja dia menumbuk wajah kacak lelaki itu.
YOU ARE READING
MR FARHAN MIKHAIL WIFE
ChickLitTengku Farhan Mikhail- He ruthless but he's caring and arrogant but sweet. Merupakan seorang Ceo dan pewaris utama kepada syarikat terulung di seluruh negara, The Luthfan Group Dhia Arisya- Seorang gadis yang penuh kelembutan dan polos. Menjadi anak...