| 04 |

225 29 6
                                    


Khairul merentap lenganku dengan kuat."Lari Izz, lari!" Jeritnya.

Kami membuka langkah menuju ke pintu belakang dewan kuliah. Pintu yang kecil itu umpama tersumbat apabila ramai pelajar saling tolak menolak untuk keluar daripada pintu tersebut. Jeritan pelajar bercampur panik dan kesakitan. Setelah hampir beberapa saat berjuang mengambil ruang untuk keluar melalui pintu tersebut, aku akhirnya berjaya diikuti dengan rakan-rakanku yang lain.

"Ke parking!" Kami berlari melalui koridor utama sebelum terhenti apabila beberapa Infected menyerang pelajar yang berlari di hadapan kami. Beberapa Infected lagi tiba dan mengerumuni pelajar yang telah diserang itu.

Nafasku seperti terhenti melihat betapa malangnya beberapa remaja tersebut. Darah terpecik di lantai dan dinding koridor mewarnai dinding putih tersebut. Khairul terduduk lemah, matanya tidak lari daripada kejadian yang berlaku di hadapan mata kami.

Setelah selesai meratah mangsa mereka, perhatian para Infected tersebut beralih kepada kami.

"Khai bangun! Cepat Khai!" Jeritku sambil menariknya untuk berdiri. Justin dan Anas mengambil menyodok sampah dan penyapu berhampiran dengannya untuk dijadikan alat menahan para Infected tersebut daripada menggigit kami.

Aku melihat sekeliling, cuba untuk mencari jalan keluar. Pandanganku terhenti pada pintu belakang dewan kuliah A4. Para Infected yang menghampiri kami membuatkan aku tiada pilihan untuk menolak Anas dan Hafidz ke koridor kiri yang menghubungkan bangunan kuliah dan pejabat pensyarah.

"Lari sana! Cepat lari!" Jeritku apabila ketiga-tiga rakanku itu teragak-agak untuk pergi.

Aku pantas menendang Infected yang berlari ke arah kami. Aku mencapai pintu belakang dewan kuliah A4 itu dan menarik Khairul masuk sebelum menutup pintu dan menguncinya.

Kami dikejutkan dengan beberapa pelajar perempuan yang mengacukan beberapa batang penyapu ke arah kami.

"Woah, woah relax. Kami tidak dijangkiti." Ucapku panik apabila seorang gadis mengangkat batang penyapunya hampir memukuli kami.

"Kau yakin?"

"Ya, yakin. Takda satu pun gigitan. Nah tengok." Aku menunjukkan lenganku dan Khairul seterusnya memusingkan badan beberapa kali untuk menunjukkan kami tidak dijangkiti.

"Korang pula? Tak ada yang dijangkiti ke?"

"Kamu nanyak?" Soalanku dibalas dengan soalan oleh gadis yang hampir memukul kami itu. Aku menarik nafas dalam, menenangkan diri. Eii nasib baik kau perempuan kalau tak dah aku smackdown kau kat sini.

"Rina, dah la tu aku rasa dorang ni okay." Salah seorang daripada mereka bersuara.

Mereka memberi ruang kepada kami untuk duduk. Aku dan Khairul menarik nafas lega sambil cuba untuk menenangkan diri. Dewan kuliah A4 diisi dengan hanya 8 orang gadis yang mengepung kami sebentar tadi. Suasana dewan kuliah itu tunggang-langgang dengan meja dan kerusi berselerak tidak tersusun. Beberapa meja dan kerusi dikumpulkan sebagai penahan pada pintu utama dewan kuliah.

"Korang je ke kat sini?" Soalku.

"Ha'ah. Yang lain dah lari ikut pensyarah kami tadi." Jawab salah seorang gadis itu.

"Kenapa korang tak ikut?" Soal Khairul pula.

"Awalnya kitaorang ikut tapi kena serang masa kat koridor so kitaorang patah balik masuk kat sini."

Aku dan Khairul mengangguk tanda faham. Situasi mereka hampir sama seperti kami.

"Oh by the way, saya Khairul dan ni Izz, budak FKJ."

Genesis | ERROR  [Side Story 1]Where stories live. Discover now