Puan Kim hanya menatap kosong wajah anak kecil itu. Benci. Itu saja yang ada dalam hatinya. Disebabkan budak kecil inilah,suaminya telah mati dalam kemalangan tersebut. Ada hikmah mengapa anaknya,Minjeong mengajaknya pergi ke Lotte World malam tadi. Anaknya sendiri melihat suaminya bersama dengan perempuan lain dengan seorang budak kecil. Terasa dirinya tidak berguna melihat suaminya curang di belakangnya.
Jelas kelihatan,wajah suaminya berubah melihat dirinya bersama Minjeong.
.
."Hyeri,tolong jagakan Minju untuk saya. Dia anak awak juga. Jagakan dia sebab eomma dia dah takde. Saya merayu kepada awak. Awak saja harapan saya."
Hyeri sudah menangis melihat keadaan suaminya begitu.
"Tolong ya Hyeri,hanya awak saya harapkan."
Tidak lama kemudian,Encik Kim tidak sedarkan diri dan tidak bernyawa di pangkuannya sendiri.
.
.Anak kecil itu Puan Kim ambil untuk dibawa ke rumahnya. Walaupun sedang menangis,dia hanya hiraukan. Dia perlu balik ke rumah dengan cepat. Dia perlukan ketenangan untuk menerima keadaan yang baru terjadi itu.
"Kim Minju. Jangan harap aku nak layan kau macam anak aku sendiri. Semuanya salah kau,tahu tak budak. Sebab kau,suami aku mati. Minjeong pun kehilangan papa dia."
Frame di dinding rumah banglo nya itu ditatap. Gambar dimana dia,Encik Kim dan Minjeong bergambar di taman bunga.
"Saya tak mampu hadap semua ni seorang diri,Heoyoung."
"Aku akan jaga budak tu tapi jangan harap dia berhak dapat kasih sayang daripada aku. Aku benci anak yang telah musnahkan kebahagiaan keluarga aku. Dia takkan berhak untuk bahagia,sekalipun tak."
Itu janji Puan Kim Hyeri.
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Affection - Jaemin
FanfictionSetiap orang layak mendapatkan kasih sayang dari ibu bapanya. Tapi layakkah dia ?