"Minju?"
Tirai di sebelahnya dibuka perlahan.
"Kim Minju !"
"Eish unnie ni. Kenapa panggil Minju macam panggil orang sebelah sana je?"
"Dah unnie panggil Minju tak dengar je. "
"Kenapa panggil Minju ni? Mengantuk dah ni."
"Unnie nak minta maaf pasal tadi. Disebabkan unnie,Minju kena marah dengan Mama. Dah tahu Minju taknak,tapi unnie paksa jugak."
"Its okay lah unnie. Dah lepas dah pun. Minju taknak ingat dah."
Minju hanya tersenyum.
"Dah pergi tidur,esok unnie kejut Minju."
Baru sahaja Minju mahu melelapkan mata,tiba tiba tanpa Minju sedar Minjeong membaling bantal kecil dari katilnya ke arah Minju.
"Unnie ! "
Dan malam itu terjadilah perang bantal di antara dua beradik itu. Selepas penat berperang tadi,masing masing merebahkan diri di atas katil
"Minju tutup dulu tirai ni tau,unnie ! Nanti tak tidur kita berdua ni. Mama marah pulak nanti. Goodnight,unnie!"
.
.7 tahun kemudian,
"Hello pretty unnie! Happy birthday untuk ke 22 tahun ! Sorry takde hadiah sebab Minju takde duit nak beli hadiah unnie,bluerkkk !"
"Terima kasih adik tak guna !"
"Eish unnie ni. Unnie kerja kan harini?"
"Iya Minju sayang. Unnie kerja,kenapa?"
"Takdelah. Ingat nak ajak unnie pergi makan kat kedai kek yang baru buka tu. Tapi unnie kerja pulak kan hehe."
"Takpun macam ni,balik kerja nanti unnie beli sebiji kek tu terus. Okay?"
Minju mengangguk laju tanda dia setuju dengan cadangan Minjeong itu.
"Thankyou unnie sayang !"
"Most welcome,Minju !"
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Affection - Jaemin
FanfictionSetiap orang layak mendapatkan kasih sayang dari ibu bapanya. Tapi layakkah dia ?