10

21 5 0
                                    

"Minjeong,awak ada perjumpaan dengan CEO yang tengah jalinkan hubungan dengan syarikat kita. Anak Tuan Na tu,awak kenal kan?"

"Kenal boss. Nanti boss bagi jelah fail untuk saya bawa. Saya akan settlekan."

"Baik,terima kasih. Jungyeon nanti bagi fail yang perlu dibawa dan serahkan pada Minjeong."

"Baik boss."

.
.

"Lambat betul lah orang depan ni. Taknak gerak ke?" bebel Minjeong seorang diri

Tiba tiba matanya tertancap pada seorang lelaki. Dialah anak Tuan Na haritu. Na Jaemin.

"Tapi kenapa dia duduk tengah jalan tu? "

"HEY JAEMIN"

"Hi Minjeong"

"Tepi Jaemin,ada kereta kat belakang awak."

Tapi Jaemin tidak mendengarnya kerana keadaan jalan raya yang bising dengan bunyi kenderaan lalu lalang itu. Tidak menunggu masa yang lama,lantas Minjeong berlari ke arah Jaemin dan menolaknya ke tepi. Akibatnya Minjeong dilanggar dan dia tercedera.

"Argh,sakitnya."

Minjeong membelek belek kakinya itu. Kakinya agak teruk berdarah. Dia meringis sakit kerana terlalu banyak darah keluar.

"Minjeong shii, jangan pengsan dulu. Bukak mata awak. Minjeong !"

Lantas Jaemin mendukung Minjeong gaya bridal dan pergi menuju ke hospital terdekat. Gadis ini telah menyelamatkannya dari dilanggar oleh kereta tadi.

.
.

"Unnie tak apa apa ke? Tahu tak Minju risau gila. Kalau apa apa jadi tadi-"

"Dahlah Minju,jangan membebel. Unnie awak ni tengah sakit lagi tau tak?"

"Eish diamlah awak ni Jaemin. Tapi terima kasih sebab bawak dia ke hospital dengan cepat. I appreciate that."

"Most welcome. By the way,unnie awak ni tak boleh keluar hospital lagi. Esok baru boleh. Doktor still nak pantau dia and xray punya result keluar esok."

"Ye,baiklah. Terima kasih."

.
.

tbc

(C) Affection - JaeminWhere stories live. Discover now