19:00
"Allahy Takibel"
Zo eindig ik mijn gebed en berg mijn gebedskleedje op. Ik plof op mijn bed en pak mijn telefoon erbijWhatsapp:
Zakaria: SalamOuissal: Bios vnv?
Mama&Dochters:
Mariam : Wat eten we vandaag?Yemma ❤️: waar was je de hele dag?
Ik bekijk al mn meldingen en besluit met Ouissal naar de film te gaan.
Ik: Heey ja leuk welke film
Ouissal: Okee we kunnen gaan voor bonbini , een thriller of voor meskina
Ik: Hmm het is wel schandalig dat we meskina nogsteeds niet gekeken hebben
Ouissal: toch! Ik bestel de kaartjes betaal jij maar de snacks straks
Ik: 👍🏼
Ik: hoelaat draait ie?
Ouissal: 21:00 pas, haal je me op?
Ik: SiIk loop naar beneden om even mn ouders te vertellen wat mijn plannen zijn. "Ja prima maar waar was je de hele dag?" Vraagt mn moeder. "Werk mama waar moet ik andere zijn?" Ze zucht en kijkt naar de tv. Ik hou mn schouders op en besluit mezelf alvast klaar te maken
Ik sta voor Ouissal's deur en toeter overdreven. Ze rent naar buiten en slaat op de autoraam. "Awierie ben je gek geworden!?" Vraagt ze terwijl ze me verbaasd aankijkt. "YELLE ZIED IK WACHT AL KWARTIER!." Schreeuw ik. "WACHT MN TAS!" Schreeuwt ze terwijl ze terug naar binnen rent. Haar moeder komt nog bij de deur staan en zwaait lief naar me. Wanneer Ouissal naast me instapt toeteren we nog naar haar moeder en rijden we weg.
We draaien hard muziek op mijn telefoon totdat ik continu appjes binnenkrijg. "Wtf man wie is dit?" Vraagt Ouissal geïrriteerd en pakt mijn telefoon.
Zakaria: hallo?
Zakaria: ga je me nu negeren?
Zakaria: naila?
Zakaria: waar ben je?
Zakaria: waarom laat je niks horen heb ik je wat misdaan?"Awierie wat is dit voor psycho?" Vraagt Ouissal nadat ze alles heeft voorgelezen. "Hij belt je nai." Ik zucht en zet de auto aan de kant. "Kifesh wat doe je ?!" Vraagt Ouissal geschrokken. "Ja ik ga opnemen hij draait helemaal door." Zeg ik terwijl ik mijn hand naar haar uitsteek voor mn telefoon. "Nee wollah meh je gaat opnemen wat denkt hij welniet. Zied rij." Zegt Ouissal terwijl ze mijn telefoon tegen haar borst houd. Ik hou mijn schouders op en ik start de auto opnieuw op.
Aangekomen bij de bios zie ik 13 gemiste oproepen op mijn telefoon van Zakaria. Waar maakt hij zich druk over? Fronzend kijk ik naar mijn telefoon. "Nai zoete of zoute popcorn of nemen we nacho's? Kaassaus of guacamole? Oehh M&M's die nemen we sowieso." Ouissal zat helemaal in haar element. Terwijl zij volledig wegdroomt in alle snacks besluit ik Zakaria terug te bellen.
Zakaria: Naila?
Ik: ja wat is er aan de hand?
Zakaria: waarom laat je niks van jezelf horen?
Ik: ik was aan het werk en daarna gelijk naar mijn vriendin gegaan ik had mijn telefoon niet in de gaten
Zakaria: raar want ik heb zeker 2 uur voor het advocatenkantoor gestaan waar je werkt en er was geen spoor van jou of jouw auto te bekennen.Omg hij is gewoon naar dat kantoor gekomen? Ik kan nu toch niet door blijven liegen? Straks doet hij dit nog eens. Wtf waarom zou hij 2 uur wachten wat is dit voor controlfreak.
Ik: het spijt me Zakaria ik stond geparkeerd in de parkeergarage voor werknemers. Ik denk dat we elkaar net hebben misgelopen
Zakaria: Ja zal wel
Ik: het spijt me
Zakaria: ja prima waar ben je nu
Ik: in de bioscoop
Zakaria: met wie?
Ik: met mijn vriendin waarom?
Zakaria: hoezo bespreek je dat niet ff met mij? Je kan toch wel ff laten weten wat je aan het doen bent?
Ik: Zakaria relax? Voorwat doe je zo?
Zakaria: laatmaar ik zie alweer watvoor gesprek dit wordt. We bellen later veel plezier bij je filmZonder te wachten op mijn antwoord hangt hij op. Wat kinderachtig zeg. Ik besluit het te negeren en focus mij op Ouissal die inmiddels in de rij van de kassa staat. "Je gaat me toch niet zeggen dat je die gek hebt gebeld." Zegt ze terwijl ze popcorn in haar mond doet. Ik knik. "Moest wel hij had bijna een amber alert uitgeroepen naar me." Zeg ik lachend. "Je moet oppassen hoor nai, dit soort gasten verbergen altijd wat." Zegt Ouissal bezorgd en word uiteindelijk onderbroken door de caissière.
"Wat een heerlijke cliché film was dit." Zegt Ouissal tevreden. We lopen richting de auto en tot mij schrik zie ik Zakaria op de parkeerplaats staan. "Wat is er?" Vraagt Ouissal wanneer ze mijn geschrokken gezicht opmerkt. " Dat is Zakaria." Fluister ik terwijl ik hem stiekempjes aanwijs. "Hoe de fuck weet hij waar je bent?" Vraagt ze verbaasd. " Ik zei alleen dat ik naar de bios ging en nu staat hij daar." Zeg ik verbaasd. "Nai loop naar de auto ik ga even met hem praten gestoorde gek dat ie is." Zegt ze kwaad. Ik trek Ouissal terug. "Ouis hier ga in de auto zitten ik kom zo." Zeg ik terwijl ik haar mijn sleutels geef. Ze rolt met haar ogen en trekt de sleutels uit mijn hand.
"Wat doe jij hier?" Vraag ik hem verbaasd. "Meskina was de enige film in Rotterdam die vanaf 21:00 draaide, is dat je vriendin." Zegt hij terwijl hij op mijn auto focust. "Zakaria waarom achtervolg je mij? Ik hou niet van dit enge gedrag?" Hij kijkt me ongeïnteresseerd aan. "Ik wilde weten of je wel eerlijk bent tegen me. Ik zie dat je dat bent dus ik ga weer." Zegt hij. Ik kijk hem verbaasd aan. "Dus je kwam even naar Rotterdam rijden om me te checken? Je kon me niet facetimen?" Vraag ik verbaasd. Hij houdt zijn schouders op en zet zijn hand op mijn schouder. "Fijne avond Naila, de volgende keer graag mijn appjes optijd beantwoorden. Ik spreek je nog. Rij voorzichtig." Zegt hij op een rare toon en loopt weg. Wat een gek zeg ..
JE LEEST
Naila
General FictionDe 22 jarige Naila studeert rechtsgeleerdheid aan de universiteit en heeft een simpel baantje in de supermarkt. Naila vind het belangrijk om de wil van haar vader na te streven, wat in dit geval betekent een carrière als advocate. Naila is het altij...