Een paar maanden later
Mariska gaat met Manon en Jeroen mee naar de echo, daarna gaan ze met Mariska mee naar haar controle. Mariska moet door een scan en ze moet bloedprikken. Als ze klaar zijn in het ziekenhuis gaat ze even met z'n 3tjes naar de stad. Ze pakken even terrasje na een paar uurtjes shoppen voor de kleine ukke-puk.
Als Mariska 's avonds weer thuis komt heeft Eric het eten al klaar staan.
Over twee weken krijgt Mariska de uitslag.Twee weken later...
Vandaag word Mariska gebeld voor de uitslag, zo rond een uur of twee. Het is half twee en de telefoon gaat...Assistent; Goedemiddag mevrouw u spreek met het AMC.
Mariska; Goedemiddag u spreekt met Mariska.
Assistent; Mevrouw, ik verzoek u om zo snel mogelijk naar het AMC te komen... Er is slecht nieuws
Mariska; *Begint te stotteren* uh oke... ik kom er zo snel mogelijk aan
Assistent; Uitkijken! Rijd voorzichtig...
En Mariska gooit de hoorn op.Voordat Mariska naar het ziekenhuis rijd loopt ze eerst naar de buren... Alleen Rosa is thuis, Mariska vraagt aan Rosa of ze alsjeblieft mee wil naar het AMC want Eric is niet thuis. Rosa zegt " Natuurlijk ga ik met je mee! Kom op we gaan NU weg!!" Als Mariska en Rosa in het AMC aankomen bij de juiste afdeling staat de deur van de arts al open. Ze kunnen zo door lopen naar binnen... De arts begint met ik heb slecht nieuws voor jullie, de kanker is terug. Mariska is kapot en is sprakeloos, Rosa vraagt tussen haar tranen door of ze nog kan behandeld worden. De arts heeft al een behandel plan klaar. Mariska gaat opnieuw een chemo-kuur te gemoet... Als de arts alles geeft uitgelegd gaan ze naar huis. Eric is inmiddels thuis en zit vol spanning op de bank te wachten samen met Diana, Willen, Jette en Marc. Als ze thuis komen en vertellen dat de kanker terug is en er al een behandelplan klaar is, zak de grond opnieuw onder hun voeten vandaan... HOE MOET DIT NU VEDER?....
JE LEEST
"Opgeven is geen optie!"
Short StoryEric en Mariska een gelukkig stel met super leuk en lieve buren Willem en Diana met hun drie kinderen; Jette, Rosa en Marc. Ze zijn erg betrokken bij de ziekt van Mariska, ze steunen haar waar ze kunnen tot dat het op een dag niet meer kan...