4

177 16 6
                                    

Restoran D Empire

Sedang mereka berlima berjalan menuju ke restoran itu.tiba tiba saja eva merenggek.

Irzira p.o.v

"Kenapa babe,pelik irzira kerna dari tadi kedua tangan eva terhulur ke arah rassya. Walaupun irzira masih saja menggendong eva.

" Eva nak dedong sama akak itu,oleh!! Tunjuk eva tiba- tiba sambil tangan nya nak capai bahu rassya. rassya mendengar pun hanya tersenyum..dan tentu saja irzira melihat tu. Tatapan itu bertemu sekali lagi.

"Hahaha baru je kenal va,dah rapat macam itu syg..jangan ye!! Tegur hafiz sambil tertawa kecil bersama dira.

"Ye ni,jangan ye ye syg,buat malu tau babe."Larang irzira sekali lagi pada eva.

"Hmm nak nak!!tiba-tiba saja eva ingin dilepaskan dan merengek tak tentu pasal..semakin irzira pelik melihat peragai adik nya ini. Dan tentu saja hafiz dira hairan melihat tingkah eva saat ni.

Dengan itu rassya pun melangkah dan menghampiri irzira.

"Tak pa meh saya dukung ye."Dan tak sengaja muka rassya hampir saja menyentuh pipi irzira kerna mengambil eva dan semestinya mereka berdua bertentangan mata,muka mereka sangat lah dekat sehingga kan pipi irzira merona kerna sedekat itu. Dan tak semena - mena dengan cepat eva pun memeluk bahu rassya.

"Maaf awak."Izin rassya pada irzira.Lalu ia pun mengendong eva.

"Napa ni babe..tak leh macam ni tau.cian akak zira."Lalu rassya pun mencium pipi eva lembut" Ucap rassya..dan tentu eva merasa bahagia dengan memain kan muka rassya.

irzira mendengarkan itu..senyuman nya terukir manis..Dan ia tak menyangka ada seseorang yang begitu sayangkan eva walaupun mereka berdua baru saja kenal..dan sebalik nya eva pun begitu malah eva taknak melepaskan rassya..dan bukan itu saja dan sudah tentu perempuan di depannya ini juga lah telah merosakkan akal fikiran dan hati nya hingga saat ni.malah yang ada difikiran irzira perempuan itu harus jadi milik nya walaupun baru 3 kali ia temui.

"Zira abang tak tahu lah adik tu dah kenapa,selalu nya eva kan bukan suka orang yang baru ia kenal..tapi abang pelik dengan rassya dia nak pula.ujar hafiz pada irzira.

"Lah apa kurang nya rassya syg, bukan suka sangat dengan orang pun.so serasi lah itu dorang!..hehe."Tawa dira lalu melihat ke arah rassya.

"Tak salah kan apa yang i dengar ni."mana mungkin perempuan di depan nya itu sama sangat dengan eva.Suara hati irzira berkata. Ia pun terus menerus memperhati ke arah rassya..yang saat ni sedang bermain main dengan eva. Rassya buai eva ke sana sini macam roller coaster dah.dan tentu saja tawa eva riang kedengaran dan ramai orang di sekitar itu melihat tingkah mereka berdua. Irzira tersenyum melihat sebahagia itu kah adik nya.

Dengan itu irzira pun melangkah dengan cepat dan berjalan seiringan dengan rassya..rassya menyedari itu lalu melihat ke arah nya..irzira tahu rassya menatap nya namun saja buat tak tahu.

"Akak,akak nak aiskrim,"Tiba tiba eva tunjuk kedai llaollao lalu memegang muka rassya manja supaya menyuruh rassya membeli nya.

"Nak ye."Lalu rassya pun mendekat kan hidung nya pada hidung eva lalu memainkanya. rassya pun memandang ke arah irzira seperti nya minta izin.seperti nya irzira faham akan tatapan rassya.

"Takpa biar i yang belikan ye."Ujar irzira.rassya hanya menganggukkan kan kepala perlahan tanda ia faham..mereka pun berhenti di hadapan kedai tu.

"Eh rassya bukan u nak ke tadi,order lah sekali."Kata dira tiba- tiba. Irzira pun mendengar lalu terhenti dan kembali menghadap ke arah rassya.

"Awak nak juga eh? Nak flover apa?? Tanya irzira tersenyum dan tatapan itu masih saja memandang rassya saat ini. Dan itu membuat rassya salah tingkah.Irzira seperti nya sengaja mengoda rassya.

Tengku puteri arziraWhere stories live. Discover now