1. Cerita di Kota

6.5K 41 0
                                    

Adi ialah seorang CEO yang berjaya. Memang dari luaran, orang akan kata bahawa dia sungguh bertuah. Berumur 42, menpunyai isteri yang cantik dah 2 orang anak kecil, dua dua perempuan.

Syarikat yang di pimpin adalah GLC, di senerai kan di bursa saham dah merupakan syarikat yang berkembang maju setiap tahun.

Isteri Adi, bernama Rohana (panggil ana), seorang engineer bekerja di sebuah Consultant di Kuala Lumpur. Ana berumur 40 tahun, berpendidikan tinggi, graduate di Chicago, USA. Bidangnya kejuruteraan Civil. Sememangnya Ana tidak perlu berkerja kerana Adi kaya, tapi kerana minat. Ana terus bekerja di sebuah syarikat consultant yang terkenal.

Ana adalah sorang yang cantik. Tinggi nya 5kaki4, berkulit sawa matang dan berambut pendek. Dia juga orang yang ceria, selalu berjenaka dan amat di senangi di pejabat. Di jabatan Civil syarikat, engineer muda memanggil nya, Kak Ana. Dia juga suka mengajar and menberi tunjuk kepada adik adik engineer muda.

Di masa lapang, Ana suka ber hiking. Selalu nya dia akan hiking dengan rakan rakan perempuan BFF sekolah menengah dulu. Banyak tempat hiking yang selalu Ana pergi, Beroga, Bukit Gasing dan Melawati, Ana memang kerap kesana.

Kerana Ana cantik, memang selalu dia di usik. Di pasar malam, di supermarket Giant mahupun Abang Grab. Selalu nya Ana akan senyum sajer melihat gelagat orang.

Di opis, ada salah seorang engineer muda bernama Halim, orang Melaka. Halim graduate dari University Malaya, parent orang berada, bapanya high ranked Police officer. Halim kuat berkerja dan output nya kemas. Selalu apabila Ana bagi assignment, kerja nya siap on time dan tak banyak salah. Halim jugak orang yang kelakar, selalu buat joke. Ana memang selalu ketawa dengan gurauan Halim.

Setiap hari, mereka semakin rapat...

Bersambung.....

CEO dan IsteriWhere stories live. Discover now