السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل الثالث من تزوجني متملك قاسي للكاتبة صباح عبدالله..
..
ينظر أسر الي تنسيم بحزن ويتذكر ما حدث بينه وبين أحمد في المستشفي قبل وفاته بأيام قليلة.في المستشفي في الغرفة الذي يوجد فيها أحمد.
احمد بأسرار ورجاء وهو يمسك بيد آسر.
- علشان خاطري يا آسر إنك توافق وتتجوز تنسيم بنتي انا عارف أن الموضوع ده مش ساهل بس ظروفي ومرضي حكموا بكده إني عاوز أطمنني عليها قبل مو*تي و انا مش هطمن عليها غير معك يا أسر انا وثق انك الإنسان الواحد اللي قادر تحميها من شر أمها ميرفت مراتي مش ها تسيبها في حالها انا عارفها، انا عاوز أمو*ت وانا مطمنن على بنتي الوحيد انا طلقت ميرفت وكتبت كل حاجه بأسم تنسيم بس خايف عليها من أمها دي واحدة حربية ما عندهاش قلب ولا ضمير مش ها تسيبها في حالها غير لم تأخد منها كل حاجه هي حتغير لونها زي الحربية وحتبين قدام الكل أنها عاوزة تنسيم تكون في حضنها بس الحقيقة هي مش حتعوز غير الفلوس الا انا حسبها بأسم تنسيم انا عاوز بنتي تتربى في وسط أهلها مش عايزها تبقى في دوله غريبه لواحده وانا متأكدا أن لو حصل لي حاجه ميرفت حتعوز تأخد تنسيم وتسافر تركيا علشان تعيش معها هناك و زاي ما انتم كلكم شايفين هي مش بتهتم بحاجه غير المال والحفلات والسهرات اللي ما لهاش لازمه عشان اكده اني طالب منك يا أسر انك تكتب على تنسيم بنتي وكده حتطمن أنها حتفضل في أمان بعيد عن شغل وشر أمها عشان خاطري يا ولد عمي وافق.
يرد أسر بحيره وحزن أنه لا يقدر أن يرفض شيء الي صديقي عمر لكن في نفس الوقت لا يقدر على تنفيذ هذا الطلب التي سوف يد*مر حياة طفلة مسكينه ليسه لها ذنب في شيء.
-اعذرني ياولدي عمي مش حنقدر على تنفيذ طلبك ده.
أحمد برجاء اكثر: احب على يدك ياولد عمي تتزوج تنسيم لحد بس لما تم العشرين سنه وابقي طلقها لو حبيت.
أحمد يلهث بشد وهو يكح بقوة.
-علشان خاطر العيش والملح اللي بينا توافق يا أسر.
أسر بحزن وهو يعدل أحمد على الفراش لكي يستريح.
أسر: طب طب يا أحمد موفق موفق حعمل اللي بتقول عليه بس ارتاح انت ما تشيلش هم حاجه.
يستيقظ آسر من شروده على صوت هذه التي تصرخ بصوت عال.
تركض تنسيم الي الخارج وهي تبكي وتصرخ بصوت عالٍ . تقف تحت ضوء القمر في الحديقة أثناء ما كنت تمطر السماء بغزارة كما لو كانت تشعر بالحزن داخل قلب تلك الصغيرة. كانت الريح قوية وخصلات شعرها تتطاير خلفها دموعها تنهمر على خديها وصوت صراخ قلبها الحزن كان مسموع الي من حولها.
-بابا حبيبي ليه مشيت وسبتني ليه ليه يابابا مش انا عملت كل اللي انت عاوز ليه سبتني ومشيت بعد ما وفقت وتجوزت واحد انا طول عمري بقول له ياعمو وبعتبروا في مقامك يابابا انت كذاب يابابا انت كذاب ايوه انت كذابت علي لم قولت لي انك ماتقدرش انك تعيش من غير كذابت لم واعدني انك مش هتسبني لواحدي مهم يحصل ليه واعدني وانت عارف انك هتمشي وهتسبني ومش هتوفي بوعدك لي ليه سبتني ومشيت يابابا انا ها عيش مع مين دلوقتي مين لما اقوم من النوم الاقيه مجهز لي الفطار علشان افطار قبل ما امشي المدرسة مين ها يسهر يذاكر لي في الامتحانات مين هيحضني ويحميني من البرد اللي انا حاسة به دلوقت ده ايوه انا لسة أمي عايشه بس انا من غيرك يتيمة الأم ولاب انا من غيرك ماليش حد يابابا انا مش عاوزة حاجه غيرك انت إرجع تانى يابابا تعالي بقا وحشتني اووي.
أنت تقرأ
تزوجني متملك قاسي. الكاتبة صباح عبدالله فتحي
Mystery / Thrillerانها فتاة صغيرة ما زالت في سن المراهقة في ال16 عام من عمر يحكم عليها القدر أن تتزوج عم لها الذي هو متزوج وزوجته متوفيه ولديه طفل في الخمس أعوام من عمره سوف تصبح هذه الفتاة التي مزال أصدقائه في العمر يقال عليهم أطفال ستصبح أم ومسؤولة عن طفل وزوج صعي...