السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل السادس من تزوجني متملك قاسي للكاتبة صباح عبدالله...
عند عمر وملكه في السيارة
ملكه بدموع: خلاص يا عمر انا اسفة والله ماهقراره تانى.
ينظر إليها عمر بغضب وهو يقول: إني قولتلك اي يا ملكة من قبل ما تروحي الزفت الكليه مش قولتلك كلام مع أي زفت ولا زفتة ماتعرفهاش ممنوع..
ملكه بحزن: والله يا عمر ماتكلمت ولا قلت حاچه هو الچدع كان عاوز يخد نسخة من المحاضره من نور صاحبتي بسي من حظي الزفت انت چيت
عمر بضيق: من حظك الزفت يا ملكة
ملكه ببراءة: لا والله مش قصدش اكده يا عمر
عمر بغضب.. أسمعي يابت عمي تقصد ماتقصديش إني قرارت نعمل فرح الشهر الجاي إني خلاص زهقت بقي لي أربع سنين خاطبك وكاتب عليكي كفاية اكده.
ملكه.. بسي يا عمر انت عارفة أن المتحنات قربت ومش حينفع نعمل فرح دلوقت.
عمر.. مالي في هو إني بعرفك مش بخد باذنك الفرح حيكون الشهر الجاي كلمة وقولته
ملكه. بياس.. ماشي ياعمل اللي تشوفه صح أعملوا واللي في الخير يقدموا ربنا
❈-❈-❈في المنزل..
في غرفة الحاج عطيه يدخل أسر وهو يقول بحترام.. كنت تعوز حاچة مني يابوي
الحاج عطيه بضيق.. والله لسه فكر تچي يابيه.
أسر وهو يضع يدي خلف رأسه .. معلش يابوي كان في حاجه كنت تعوز مني حاچه
الحاج العطيه... أقعد يا أسر عاوز أقولك علي حاچه.
يجلس أسر علي مقعد بجوار الحاج عطيه وهو يقول.. خير يابوي
الحاج عطيه من دون مقدمة.. قولي يا أسر من غير لف ودوران أي اللي حصل الصبح يخلي تنسيم تصرخ اكده.
أسر بتوتر. . ماقولت للكل الصبح أنها خافت من فار يابوي.
الحاج عطيه.. والله قلبي وعقلي مش يصدقوا أن واحدة تعمل اكده عشان شافت فار علي العموم أسمع يا أسر حقولك اي تنسيم لسه عيالها مش جتفهم اللي انت حتعوزة منها گ زوجها دلوقت وإني مش بمنعك من حچك ياولدي بسي تنسيم لسه صغيرة علي اكده والكل ملاحظ غيرتك الزايدة عليها عشان اكده إني بقولك خد بالك تقرب او تلمس تنسي قبل ماتم 18 سنه انت فاهم يا أسر كلامي مش اكده.
أسر بتوتر.. ايوه ايوه فاهم يابوي وماتخافش من حاچه.
الحاج العطيه .. عارف إنك راجل يا أسر ومش حتخيب ظني فيك ومش حتخذل أحمد الله يرحمه لم وصاك علي بنتها مش اكده يا أسر.
أسر وهو ينظر الي الحاج عطيه بشرود.. أن شاءلله يابوي إن شاءلله حتعوز حاچه مني قبل ماروح يابوي.
أنت تقرأ
تزوجني متملك قاسي. الكاتبة صباح عبدالله فتحي
Mystery / Thrillerانها فتاة صغيرة ما زالت في سن المراهقة في ال16 عام من عمر يحكم عليها القدر أن تتزوج عم لها الذي هو متزوج وزوجته متوفيه ولديه طفل في الخمس أعوام من عمره سوف تصبح هذه الفتاة التي مزال أصدقائه في العمر يقال عليهم أطفال ستصبح أم ومسؤولة عن طفل وزوج صعي...