تمپر دستگاه های اسپرسو ساز مدل های مختلفی دارند که انتخاب هرکدام کاملا سلیقه ای صورت می گیرد. اما با اینکه این انتخاب سلیقه ای است باید با آگاهی انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. انواع تمپر قهوه عبارت است از: تمپر ظاهری تقریبا شبیه به گوشت کوب دارد اما با کاربردی متفاوت. این وسیله هم از مدل دسته گوناگون است و هم از نوع صفحه مسطح، به شکل های مختلفی تولید می شود. رایج ترین سطح ها شامل موارد زیر هستند. سطح تخت: سطح این تمپرها کاملا صاف می باشد و به هنگام فشرده سازی، با پودر قهوه به یک اندازه در تماس هستند.رویه شیاردار: صفحه صاف این تمپرها توسط دایره هایی متحدالمرکز پوشیده شده و یک سطح صاف اما شیاردار به وجود آمده است. شیار این تمپر ها به توزیع بهتر آب در سطح قهوه کمک می کنند.سطح محدب: دارای سطحی هستند که تا حد کمی گرد می باشد و دیوار ه های آن کمی نازکتر از بخش مرکزی است. تمپر سطح محدب به هدایت آب در دیواره های داخلی پرتافیلتر کمک میکند و برای افراد متخصص مناسب می باشد. نیمه محدب: این تمپرها همان سطح محدب را دارند اما نه کاملا محدب. در واقع قسمت مرکزی سطح، صاف است و کناره ها کمی خمیده اند. (مثل اینکه قسمت بیرون زدگی سطح محدب صاف شده باشد)افزون بر این، نوع جنس انتهای تمپر هم متفاوت است مانند نوع جنس دسته. جنس دسته و سطح تمپر هم به اندازه نوع سطح انتهای آن مهم می باشد. جنس دسته و جنس سطح ها معمولا از جنس پلاستیک محکم، فلز یا چوب می باشد. همچنین برخی از مدل های دسته فلزی متحرک هستند و تقریبا فشار مناسبی به سطح قهوه وارد می کنند.اما با بررسی های انجام شده، تمپر های سطح صاف فلزی با دسته چوبی کارایی بهتری دارند. اما مهمترین نکته در زمان خرید تمپر این است که دسته و سطح مسطح دارای انحنا حتی به میزان خیلی کم و جزیی نباشد. زیرا این انحنا اجازه نمی دهد سطح قهوه در پرتافیلتر بصورت یکسان صاف شود.
YOU ARE READING
خرید تمپر قهوه استيل
No Ficciónتمپر دستگاه های اسپرسو ساز مدل های مختلفی دارند که انتخاب هرکدام کاملا سلیقه ای صورت می گیرد. اما با اینکه این انتخاب سلیقه ای است باید با آگاهی انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.