"Ni dah sampai" kata Tengku Danish sambil melihat mata Tiara .
"Oh , ok " kata Tiara lalu membuka pintu kereta dan berlari ke taman .
'Kenapa comel sangat' kata Tengku dalam hati . Lalu tersenyum sinis .
Tengku Danish tidak pernah memuji sesiapa selain ibunya tetapi Tengku Danish memuji Tiara seakan akan suka padanya .
"Awak sini la" panggil Tiara lalu menunjukkan buaian yang di sebelahnya itu .
Tengku Danish mengikuti arahan nya tetapi dia tersadar satu benda .
'Kenapa aku dah ikut cakap dia ?, senang nya kau jatuh cinta dengan perempuan ni Tengku Danish ? , mana boleh , kau tu cool men ' kata Tengku Danish sambil melihat pemandangan yang agak indah itu .
"Awak kerja apa?." tanya Tiara sambil tersenyum kepada Tengku Danish .
"Erk.. CEO company" kata Tengku Danish yang gagap itu seolah olah jatuh cinta dengan senyuman Tiara itu .
"Oh" balas Tiara dan senyum kepada Tengku Danish .
'Haish tak boleh ni kalau dia asyik senyum dekat aku , boleh naik gila ni '
kata Tengku Danish sambil melihat jam tangan nya itu .Ini kali pertama Tengku Danish berdebar seperti ini , selalunya kalau dia bertemu seseorang dia akan 'cool' . Tidak seperti hari ini , jantung nya hampir mahu tercabut .
"Awak baru first time ke bercinta ?" kata Tiara sambil melihat muka Tengku Danish seperti tidak tahu mahu berkata apa .
"Ya." kata Tengku Danish sambil melihat muka Tiara yang putih berseri itu .
"Sama la kita." kata Tiara sambil melihat langit yang mahu gelap itu .
"Tapi kenapa macam pernah bercinta?" tanya Tengku Danish dengan tekun kerana tidak mahu ditipu .
"Saya kan sweet , tak macam awak . Ego" kata Tiara sambil menjelirkan lidah nya .
'Eh budak ni , tapi comel ' kata Tengku Danish dalam hati .
"Jom la balik." kata Tengku Danish lalu berdiri menunggu balasan Tiara .
"Alaa taman ni best" kata Tiara sambil memuncungkan bibir nya .
'Haish , iman aku ni dah la tak kuat mana , boleh pulak dia muncungkan bibir dia . Nasib belum halal lagi' kata Tengku Danish sambil melihat Tiara .
"Jom la , dah pukul 6:30 , nanti mummy aku tanya" kata Tengku Danish dan melihat Tiara yang berdiri terus memasuki kereta .
"Eh , merajuk pulak ?" kata Tengku Danish sambil menggaru kepalanya .
Tengku Danish memasuki kereta lalu memandu dengan cermat .
Sepanjang perjalanan mereka tidak cakap .
"Kau ok ke ?" tanya Tengku Danish melihat Tiara yang asyik bermain telefon nya itu .
"Ok" Kata Tiara sambil melihat telefon nya.
"Yela , esok aku bawa kau pergi shopping?." tanya Tengku Danish sambil melihat muka Tiara yang memandang nya .
"Boleh ke ?." kata Tiara teruja mahu pergi shopping bersama Tengku Danish .
"Ya." Tengku Danish hanya membalas itu sambil memandang ke depan .
"Yey! nak pergi shopping dengan Tengku" kata Tiara sambil tersenyum ikhlas .
"Yela." jawab Tengku Danish sambil tersenyum sinis .
Semasa Tengku Danish memandu , Tiara ketiduran dengan nyenyak .
"T-tiara ?" tanya Tengku Danish yang agak tergagap - gagap itu .
YOU ARE READING
PERNIKAHAN PAKSA !
Science FictionTengku Danish yang dipaksa kahwin bersama Tiara . Apakah mereka akan saling jatuh cinta ? .