"Sweety, boleh berhenti sini sudah. I will drive from here.." Jasper bilang sambil lepaskan seatbelt. Sa menganggukkan kepala dan bagi signal sebelah kiri sebelum kereta yang sa pandu berhenti di bahu jalan.
"Hmm, only 80 below.. biar lambat asal selamat.." sa bilang sebelum keluar dari driver seat kereta Jasper. Sa berjalan dari belakang kereta saja. Baru sa mau buka pintu penumpang sebelah driver, ada sebuah kereta membunyikan hon.
Peep! Peep!
"Ish siapa bah tu. Buat org terkejut jak..!" Sa tegur sebelum masuk kereta.
"Si anu tu." Si Jasper bilang sebelum masukkan gear D dan bagi signal kanan. Sa hanya menganggukkan kepala lagi sekali. Tidak mau sa banyak fikir. Bagus lagi tidur sekejap.
Sa tutup mata dan sandarkan kepala sa di kerusi. Perjalanan kami dua dari Kuching tadi bermula jam 6 pagi dan sekarang sudah jam 12 lebih tengah hari. Sa bangun jam 5 dan Jasper yang kejutkan. Thanks to him. Hahaha.. kalau tidak, memang tidak la kami dua ni balik Miri ni hari. Selama sa drive dri kuching, Jasper langsung tidak tidur. Entah apa yang dia fikirkan.
"Valen? Bangun. Sudah sampai Bintulu. Kita makan dulu mau?" Urgh.. laju nya sampai Bintulu. Sa renggangkan otot sa sebelum tengok jam di dashboard. Hm, jam 2 sudah. Maybe petang yg mau gelap baru sampai rumah dad.
"What do you want for lunch sweety?" Jasper tanya sa yang masih duduk di dalam kereta. Pintu penumpang di buka dan Jasper menunduk. Sa tengok sekeliling tempat ni, hmm.
"Bah juh la makan. Takmau la tapau-tapau.." sa bilang. Sa keluar dari kereta dan jalan di samping Jasper. Jasper peluk pinggang sa dari tepi dengan senyuman yang tidak hilang dari malam tadi.
"Hmm kasi sama ja la order ko dengan sa, Jas." sa bilang dengan malas. Sa tengok Jasper menganggukan kepala.
"Bah-bah boleh." Jasper bilang dan panggil waiter untuk order. Tidak lama selepas Jasper order makanan, hp Jasper berbunyi.
Kring! Kring! Kring!
Sa tengok Jasper, dia tidak mau angkat call ka? Dia kasi biar ja tu hp dia berbunyi tanpa di angkat.
"Jas. org call ko" sa bilang bila sa dengar lagi tu hp dia berbunyi dan masih lagi dia tidak angkat tu. I am getting annoyed, sa ambik tu hp dia yang tidak pandai berhenti berbunyi dan bergetar. Sa accept tu call tanpa tengok nama si pemanggil sebab mata sa lekat di muka Jasper.
"Ui.." sa bilang, yer macam sa kenal saja dari cara sa angkat call di pemanggil.
"Vay..? Is that you?" Oh my shit! No wonder Jasper tidak mau angkat call.
"Jasper is busy right now, call back lat-"
"Mana sudah kamu dua?" Eh? Potong cakap sa terus tanya di mana kami dua? Ko siapa juga mau tanya ni Roy?!
"None of your busi-" Punya berani ni orang cut my words!
"Oh hey, ada sudah sa nampak kamu dua." Fuck, is he around here? Sa pusing kepala sa cari dia.
PAP!
Bunyi hp Jasper jatuh di atas meja bila Jasper tried to rampas his hp yang sa masih pegang. Sa jeling saja muka Jasper.
"Yes, I told him that we both are visiting your family in Miri. No worries, he's coming with his fiance." Jasper bilang. Urgh tiada mood sudah sa mau makan. Sa berdiri dan minta kunci dari Jasper.
"Give me your car key. I will be waiting in the-"
"Yo man. Lama sudah kamu dua sampai Bintulu?" Sa pusing tengok ke belakang dan ada di Roy sudah but he is alone now.
YOU ARE READING
Our Fate
Romance"Fate? No one knows apa yang akan terjadi in future dont we?" P/S: Cerita ini mengandungi dialek Sabahan dan English. Mengandungi unsur 18+