Chapter 7
“Ya mom.. Masih lama juga kan tu event. Next week bah kan? Nanti hari Friday sa packing barang..” sa bercall dengan mom di awal pagi, jam 9 lebih. Masih awal la tu kan. Masih baring-baring sa ni sekarang.
“bah, jangan ko tidak datang. Sudah your dad book ticket flight ko. Ada di J datang sana kuching this Thursday. Nanti ko call dia ya babe?.. bah mom mau masuk office dad ko. Bye, love you..” mom membebel panjang dari awal call sudah. Sa mengeluh panjang. Sa ampai sana tu hp tepi bantal. Sa mau sambung tidur lagi.
Kring! Kring! Kring! Dui siapa lagi call sa ni!
Sa cari-cari hp dan langsung angkat tu panggilan.
“Vay..” huh? Tyler ka? Sa tengok balik screen hp. Tiada pulak sa save number dia ni. Aih lupa mau block. Apa lagi dia mau ni? Malas oo sa mau bercontact dengan dia sudah.
“Apa?” sa jawap dia, sa kasi loud speaker saja tu hp sudah dan ampai sana tepi kepala sa sambil sa baring.
“I’m sorry.. meet me today? Lunch?” wah mana dia dapat keberanian mau jumpa sa lagi sekali lepas dia cuba untuk bunuh sa?
“After what you have done to me? Ko bawa sa lunch pulak sudah? Wahh, bagus nya perangai ko.” Sa jawap dia dan terus hang up call. Sambung tidur lagi bagus.
Skip
Jam 2 petang sa bangun sebab terlampau lapar sudah, sa di dapur sudah sekarang ni. Berfikir lagi mau makan apa. Ada bah kan food delivery sini kuching. Sa ambik hp sa dan buka app Facebook. Search makanan yang di delivery mereka. Maybe ada tu yang berjual di sebelah laman social facebook.
Wah, ada orang jual Nasi Ayam Butter lah. Okay order! Dapat juga sa merasa makan nasi ni hari. Tidak la kelaparan. Jasper pun tidak ada tinggal apa-apa text. So, maybe dia busy. Hari ni langsung tiada dia text or missed call sa. Macam semalam juga, sa yang call dia tapi dia jawap acuh tak acuh.
Dalam 15 minit, sampai sudah food delivery sa. Yerr, tertelan liur bah sa cium bau makanan yang ada depan sa sekarang hmm! Sebelum sa menjamah makanan yang terlihat sedap tu, bagus sa sedia dulu air sa. Tiada orang sini dengan sa tinggal.
‘tercekik ko sini Vay, tiada yang tolong ko.’ Hati sa berbicara. Sa bangun dan ambik air sejuk dalam peti ais. Tiada bercawan aa sa minum tu hahaha.. dasar tiada adap ko Vay! Sambil makan tu, sa layan drama The Vampire Diaries. Uish, punya la hensem tu Stefan.
Sudah siap makan, sa kasi kemas dulu tu meja dapur dan duduk di living room. Melekat bah bau beer! Tidak boleh jadi ni, mau buka pintu ni kasi hilang bau beer. Tapi tidak juga bah kotor ni tempat, maybe si Rose yang kasi kemas sebelum dia balik malam tadi. Entah la, atau mungkin juga pagi tadi dia balik.
Sa jalan pi pegi pintu dan buka sikit pintu, kasi ‘halau’ bau beer. Tingkap di living room pun sa buka. Sa rasa patut sa kasi kemas terus ni apartment sa. Memandangkan tiada kerja juga mau buat. Sambil kemas-kemas sa pasang lagu kasi naik mood. Dari semua lagu yang di recommend dalam Youtube, sa pilih lagu Senorita By Shawn Mendes ft Camila Cabello.
YOU ARE READING
Our Fate
Romans"Fate? No one knows apa yang akan terjadi in future dont we?" P/S: Cerita ini mengandungi dialek Sabahan dan English. Mengandungi unsur 18+