Chapter 6

12 0 0
                                    


“uhuk! Uhuk! Uhuk!” Fuck, sa tertidur ka tu dalam bathtub? Patut lah sejuk. Sa bangun dari bathtub dan terus ambil kain tuala yang di ampai sana tempat gantung belakang pintu bathroom. Uh I’m shivering! Cepat-cepat sa lap badan dan keluar dari bathroom. Pakai dress paras lutut saja dengan santut sa. No bra day. Hahaha..

“Hmm sa lapar..” sa turun bawa hp sa pi dapur. Mau makan apa juga ni? Sa buka peti ais. Blur sa sekejap. Sa perlukan Jasper sekarang. Oh ya kan, mana sudah dia ni. Takda pulak dia call or text sa dari semalam. Sa tutup balik pintu peti ais. Sa ambil hp yang sa ampai sana atas meja tadi. Sa mau call si Jasper.

Tut tut tut.. aik? Voicemail?

Sa cuba lagi sekali. Tidak sampai 2 kali ringing, dia angkat.

“Jasper?..” sa panggil dia. Aik? Dia angkat bah tu tadi kan? Sa tengok balik screen hp sa. Ya, dia angkat bah tu.

“Jasper!” sa teriak sudah ni. Hilang kesabaran sa.

“Yes Sweetheart. Wait a moment..” nah baru dia berbunyi. Apa juga dia buat ni ah? Tiada kelas pun sibuk ka? Tapi ada dengar bunyi perempuan ni sa dengar.

“Jasper, klau ko busy, I’ll end this call. Looks like you dating with your girlfriend. Bye!” sa off call terus. Panas hati sa. Patut la tidak ada call dan text dari semalam. Sibuk dating pula dia. Hilang sudah lapar sa. Sa jalan pi living room. Duduk sana sofa, main hp. Lama-lama sa main hp, boring sudah sa. Sa ampai sana tu meja hp sa. Bersandar di sofa dan terus lay my head. Tutup mata sekejap.

Kring! Kring! Kring!

Aih, sapa lagi ni bah! Sa ambil hp sa, “unknown number”? siapa ni?

“Helo?..”

“open your door, vay.. I’m outside.” Haa? Siapa ni? Tiba-tiba di depan pintu.

Tok tok tok.. bunyi pintu kena ketuk dari luar. Sambil sa masih pegang hp di telinga sa, sa jalan buka pintu.

“Tyler?..” sa terkejut ni tengok dia, di tangan dia ada 2 kotak pizza. I guess dia dapat baca otak sa yang tengah berfikir mau makan.

“Ya, saya.” Huh. Dia jawap sa macam tu ja. Dia masuk tanpa sa pelawa pun. “Tyler! Manner!” sa jerit dari pintu tengok dia masuk dapur tanpa rasa bersalah. Sa dapat dengar bunyi dia ketawa sana dapur. Sa tutup pintu dan jalan pi dapur dengan geram. Harap dia terus balik lepas makan pizza 2 or 3 slices! Hahaha..

“Tyler, apa ko buat?” Sa tanya dia lepas tengok dia kasi keluar gelas dari kabinet atas. Aik? Mana dia dapat tu wine? Dia bawa ka tadi?

“I hope you like this wine. I bring it from my house. Don’t you mind?” dia tanya sambil tuang wine di gelas. Dia angkat kepala dia untuk tengok sa. He hands me one glass of wine.

“Drink, Vay?..” Sa angguk kepala dan ambil tu gelas. Sa duduk di kerusi depan Tyler dan dia pun sama duduk depan sa.

“Hilang sudah mabuk ko?” dia tanya sa. Sa tengok dia lama. Sa kasi sipit mata sa tengok dia. Mesti dia mau kasi ketawakan sa ni bah.

Our FateWhere stories live. Discover now