Étkezés

73 3 2
                                    


Sziasztok! Ismét itt vagyok, ezen még én is meglepődtem. Örülök, hogy pár embernek két és fél év után is segíthetek. Mint a címben is feltüntettem, a mai nap témája az étkezés lesz, kérésre. Előre elmondanám, hogy mint minden más, ez is intézménytől függ.

Ahogyan már említettem, én egy kisvárosi - akár turistavárosinak is mondható - gimibe járok, aminek saját kollégiuma van, kifejezetten az iskola tanulóinak. A menza is ebben az épületben található, így nem kell átsétálnunk a városon. Itt mi reggelit, ebédet és vacsorát is igényelhetünk. Minden nap kapunk gyümölcsöt is tízórai gyanánt, ebből annyit vihetünk, amennyit csak akarunk. Ezen kívül péntekenként adnak hidegcsomagot, aminek a tartalma változó. Általában két szendvicset vagy pékárut, dobozos almalevet/kakaót/tejet, és egy müzliszeletet kapunk bele. Akik ételérzékenyek, nekik van lehetőségük mentes menüt kapni. VISZONT a vegetáriánusoknak, vegánoknak, pescatáriusoknak, stb nem mindig van lehetőségük étrendüknek megfelelően enni menzán, nekik javarészt otthonról kell vinniük ételt. Nekem két szobatársam is a fentiek közé tartozik, ők mindig hoznak főttkaját magukkal, nekik ez jól bevált. Az épületben emeletenként legalább két mikró van, de még kenyérpirító és vízforraló is.

Téli szünet előtti utolsó estén ünnepi vacsorát kapunk és átrendezik a menzát, hogy egy asztalnál minél többen elférjünk. Én ezeket általában nagyon szoktam bírni, hangulatos szokott lenni.

Ha menzás is leszel, szerintem vigyél magaddal valami ételt mindenképpen. Legyen egy hűtős doboz is, amin rajta van a neved. Nálunk be szokták tartani, hogy nem esznek máséból, mégis jobb, ha névvel, osztállyal és szobaszámmal is el van látva.

Remélem sikerült segíteni, ha van még kérdés - akár ezzel, akár más témával kapcsolatban - nyugodtan tegyétek fel, amint tudok, válaszolok rájuk!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 15, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kolis, gimis tippekWhere stories live. Discover now