Szobatársak

556 28 5
                                    

Bár sokan úgy gondolják, hogy a körülményekhez a legnehezebb hozzászokni, én ezt megcáfolnám. A szobatársakhoz kell a legnagyobb türelem. Szerencsésnek mondhatom magamat, hiszen én egészen kedvelem a szobatársaimat, persze ezzel nem mindenki van így. Ha az első heteden úgy gondolod, hogy nem jössz ki jól velük, esetleg túl extrovertáltak/introvertáltak hozzád képest, vegyél egy nagy levegőt, mielőtt visszaérkeznél a második hétre, és úgy lépj be a szobátokba. Ha eddig csendesebb voltál, mozgass meg mindent azért, hogy részvevője legyél a beszélgetéseknek! Ez alatt azt értem, hogy keress közös témákat, vagy ha nincs, nézz utána azoknak a dolgoknak, amiket ők szeretnek. Az sem gond, ha a végére nem tudsz mindenkivel szoros kapcsolatot létrehozni, a lényeg, hogy különbségeitek ellenére mindenkivel beszélgess.

Ha viszont abba a kategóriába tartozol, aki a társaságban általában a legaktívabb és a leghangosabb, akkor egy szabályt sose felejts el! Bár lehet meg vagy elégedve a barátjaid számával, figyelj fel az egyedül ücsörgőkre, a pityeregve hazatelefonálókra, az elveszettekre! Nem gond, ha nem ismered, nem gond, ha nem is az osztálytársad, az sem gond, ha akár felsőbbéves! Menj oda hozzá, mutatkozz be neki, érdeklődj a hogyléte felől, BESZÉLGESS VELE! Mozdítsd ki a komfortzónájából, de ne csak egy alkalommal! Bármikor ha összetalálkoztok, és egyikőtöknek sincs semmi dolga, kezdj el vele beszélgetni! Iszonyatosan hálás lesz még akkor is, ha ezt nem mondja el neked.

Ha összekülönböztök egy szobatársatokkal, kerüljétek a vitákat! Itt egy példa: te takarodókor le szeretnél végre pihenni, mert fárasztó napod volt, és holnap is temérdek dolgod lesz. Viszont valaki(k) még telefonozni, beszélgetni szeretnének. Ilyenkor tanácsos megkérni őket, hogy hadd kapcsold le a mennyezeti lámpát, és engedd meg nekik, hogy az ágyuknál lévő égősorokat felkapcsolják és suttogva, halkan beszélgessenek. Ha zavar a telefon fénye, kérd meg, hogy a leghalványabbra állítsa, majd fordulj el az illetőtől, így biztosan nem zavarhat.

Ha szobatársadnak fura hajlamai vannak (pl figyel titeket miközben alszotok) akkor próbáljátok megbeszélni vele ezt. Ha nem megy, mindenképpen forduljatok nevelőitekhez, tanáraitokhoz és szüleitekhez!

Kolis, gimis tippekWhere stories live. Discover now