Universiti Malaya, institut pengajian tinggi yang dipilih sejak 3 tahun lalu untuk Syifaa menyabung pelajarannya ke peringkat ijazah sarjana (master) selepas menamatkan ijazah (degree) pengajiannya di matrikulasi.
'Sudah 3 tahun berlalu dan tahun ini tahun terakhir aku disini so aku nak buat yang terbaik untuk dapat sijil tu dan aku nak sambung Phd pula untuk dapat apa yang aku nak',getus Syifaa di dalam hati sambil berjalan ke dewan kuliahnya yang berada di timur universitinya."Wazzap babe!" terjah Aralyn kepada Syifaa yang sedang termenung ke arah tingkap cafe universiti.
"Oi mak kau tumbang !"latah Syifaa kerana terkejut.
"HHAHAHAHAHAHAHAH" gelak Aralyn melihat telatah Syifaa yang melatah sebentar tadi.
"Ish kau nii,janganlah buat macam tu.terkejut kau tau tak?!? Habis aib aku terbuka dekat sini."
"Sorry okay ?" maaf dipinta dariada Aralyn kepada Syifaa.
"Okay,aku maafkan."jawab Syifaa sambil tersenyum.
"Macam mana kau dengan Rykal? Okay ? Sejak-sejak rapat dengan Rykal ni kau makin tak selalu lepak sini dah ehh"tanya Aralyn.
"Mana ada la busy sikit ja.yala kan dah nak musim exam."jawapan Syifaa kepada Aralyn.
"yelaaa...macam la aku tak tau kau suka dekat dia kann ??." tanya Aralyn sambil mencucuk pipi Syifaa.
"Ikut kau laa nak fikir apa pun..yang aku tau aku cuma nak study sama-sama dengan dia ja."jawab Syifaa sambil menahan memek mukanya daripada terlihat dirinya sedang senyum kerana mengingatkan peristiwa ketika dia sedang belajar bersama Rykal.
FLASHBACK
"Rykal ni buat macam mana ?"tanya Syifaa kepada Rykal tntang soalan yang dia kurang faham.
"Okay soalan ni macam ni."Rykal mula mendekat lebih rapat dengan Syifaa daripada berhadapan dengannya menjadi bersebelahan.
......(mula Rykal menerangkan tentang topik yang ditanyakan oleh Syifaa)......
"Faham tak?"tanya Rykal sambil melihat ke anak mata Syifaa.
"Fa-a-hamm."Gagap Syifaa menjawab kerana jarak di antara dia dengan Rykal terlalu dekat.
END OF FLASHBACK
Rykal merupakan pelajar baru pindah dari universiti negeri jelapang padi di utara Malaysia iaitu Universiti Utara Malaysia.Dia berpindah ke sini atas urusan keluarga dan dia seorang pelajar pintar dan cemerlang di universiti di sana dan keputusan dia di sini juga amat memuaskan dan tidak terjejas.Seorang pelajar yang menjadi igauan para siswi di sini kerana kepandaian dan rupa yang handsome yang dia miliki.
Rykal boleh rapat dengan Syifaa kerana Rykal merupakan seorang kawan rapat kepada Syifaa yang telah lama tidak bertegur sapa dan di sini mereka bertemu kembali dan Syifaa telah menyimpan perasaan terhadap Rykal sejak dahulu kerana Rykal telah banyak membantunya dahulu pada zaman sekolah menengah.
"Yelaaa.Jap aku nak pergi order air,kau nak apa-apa tak?"soal Aralyn.
"Tak pa aku dah order dah tadi,air dengan sepotong cheesecake jap lagi diorang hantar la."jawab Syifaa.
Aralyn membuat tanda okay menggunakan tangannya sambil mula berjalan ke arah kaunter untuk memesan air yang dia inginkan.
TBC
YOU ARE READING
She's the one I'm looking for : Syifaa Arissa
Romance[ O N G O I N G ] Dua orang lelaki yang menjadi pilihan sama ada mencintai dan dicintai oleh seorang perempuan . "Aku benci dengan perangai kau yang kurang ajar dan tidak hormat pada perempuan!"kata Syifaa Arissa 'Kau jangan ingat semua perempuan...