GÜZEL AHLAKLI, İYİ DAVRANIŞLI BİR ÇOCUK, GENÇ OLURSAN...

1 0 0
                                    

Eğer güzel ahlaklı, iyi davranışlı bir çocuk veya genç olmak istiyorsan Hz. Yusuf'u örnek al. Böyle yaparsan Allah seni kötülüklerden koruyacaktır. İleriki yaşlarında, iyi bir istikbale sahip olarak ödüllendirilsin.

Yûsuf Sûresi: 22

22. Olgunluk çağına erişince, ona hikmet ve ilim verdik. İşte biz, iyi ve yararlı işleri en güzel şekilde yapanları böyle mükâfatlandırırız.

Genç ve güzel yaşlarında iken zinadan uzak dur.

24. Andolsun, kadın ona (göz koyup) istek duymuştu. Eğer Rabbinin delilini görmemiş olsaydı, Yûsuf da ona istek duyacaktı. Biz, ondan kötülüğü ve fuhşu uzaklaştırmak için işte böyle yaptık. Çünkü o, ihlâsa erdirilmiş kullarımızdandı.

(İhlâs: Yapılan her şeyin Allah'ın rızası gözetilerek yapılması.)

Nefsinin arzu ve isteklerine karşı koyarak sabırlı ol.

Yûsuf Sûresi: 33

33. Yûsuf, "Ey Rabbim! Zindan bana, bunların beni dâvet ettiği şeyden daha sevimlidir. Onların tuzaklarını benden uzaklaştırmazsan, onlara meyleder ve cahillerden olurum" dedi.

34. Rabbi, onun duasını kabul etti ve kadınların tuzaklarını ondan uzaklaştırdı. Şüphesiz ki O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

Allah'ın rızasını kazanmak için ihlaslı ol.Allah'ın yasakladığı şeylerden uzak dur. İnsanlara karşı da vefalı ol. Hainlik yapma. Sana iyilik yapan kimselere sakın kötülük etme.

YûsufSûresi: 23-24

23.Evinde bulunduğu kadın (gönlünü ona kaptırıp) ondan arzuladığı şeyi elde etmek istedi ve kapıları kilitleyerek, "Haydi gelsene!" dedi. O ise, "Allah'a sığınırım, çünkü o (kocan) benim efendimdir, bana iyi baktı. Şüphesiz zalimler kurtuluşa eremezler" dedi.

Yûsuf Sûresi:52.

52. (Yûsuf), "Benim böyle yapmam, Aziz'in; yokluğunda, benim kendisine hainlik etmediğimi ve Allah'ın, hainlerin tuzaklarını başarıya ulaştırmayacağını bilmesi içindi" dedi.

Doğru sözlü ol.

Yûsuf Sûresi: 51

51. Kral, kadınlara, "Yûsuf'tan murad almak istediğiniz zaman derdiniz ne idi?" dedi. Kadınlar, "Hâşâ! Allah için, biz onun bir kötülüğünü bilmiyoruz" dediler. Aziz'in karısı ise, "Şimdi gerçek ortaya çıktı. Ondan ben murad almak istedim. Şüphesiz Yûsuf doğru söyleyenlerdendir" dedi.

Kibirli olma mütevazi ol.

Yûsuf Sûresi: 53

53. "Ben nefsimi temize çıkarmam, çünkü Rabbimin merhamet ettiği hariç, nefis aşırı derecede kötülüğü emreder. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayandır, çok merhamet edendir" dedi.

Hakkıyla Allah'tan korkup sabredersen başarıya ulaşacağını unutma.

Yûsuf Sûresi: 90

90. Kardeşleri, "Yoksa sen, sen Yûsuf musun?" dediler. O da, "Ben Yûsuf'um, bu da kardeşim. Allah, bize iyilikte bulundu. Çünkü, kim kötülükten sakınır ve sabrederse, şüphesiz Allah iyi ve yararlı işleri en güzel şekilde yapanların mükâfatını zayi etmez" dedi.

ŞİFA ÖZÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin