سأدمر غرورك بعشقي لكي❤
الحلقة العاشرةباسل :ارجوكي يا ميرا اسمعيني ارجوكي
ميرا بدموع:مينفعش يا باسل ...خلاص..انا بكره الخيانة ....روح شوف اللي حامل في ابنك واتجوزها
باسل:انتي بتقولي ايه انا مش هتجوز غيرك ابدا ..انا بحبك
رانيا من الخلف بدلع:تعالي يا بيسو شوف ابنك مبهدلني ازاي
باسل وقد ذهب لها ...
باسل:انتي ايه االي بتقوليه ده يا هبلة انتي
لكنه التفت لم يجد ميرا......!!بعد اقل من نصف ساعة علم الكل بخبر تأجيل الفرح لكن لم يعلم احد السبب حتي نازك و احمد فقد فضل باسل وميرا الا يخبرا احدا كانت ميرا ترتب شنطتها في عجلة وهي قلبها يتحطم وهي تبكي والباب مغلق بالمفتاح ويجلس من وراء الغرفة باسل وهو يكاد يكون يبكي ويجلس علي الارض حتي سمع مكالمة ميرا من خلف الباب و فكر في شئ ما.......
ميرا:الو ..ممكن احجز طيارة كمان ساعتين كده علي انجلترا..تمام شكرا ..
وبعد قليل مكالمة اخري ...
ميرا: الو..ازيك يا انن ..انتي في انجلترا مش كده ...طيب عايزاكي تأجريلي شقة ضروري ....لا صغيرة ...ما انا هكون هناك لوحدي ...اه اوضه واحدة...اه سرير واحد(بالانجلش) ...
وبعد قليل خرجت فجأة ساحبة تلك الشنطة بدموعها لتتفاجأ بها نازك ..
نازك:ميرا ...رااايحة فين يا بنتي ايه ده
ميرا:هقولك يا مامي بعدين
ونظرت لكي تودع باسل لكنها تفاجأت بأنه غير موجود نهائيا ...لهذه الدرجة فرح بذهابها خارج البلد ..يا تري اين ذهب ..هل عند رانيا ...هل يحبها ؟؟...كانت تفكر في كل تلك الاشياء في الطائرة حتي جاء شاب يبدو انه في سن ميرا يبدو عليه الغني ليتفاجأ بها تبكي بدون ان تشعر حتي .....فاعطي لها المنديل لتنظر له شاكرة............. ظلت هكذا طوال الطريق لا تعرف ماذا ينتظرها ..ليس هناك اي عمل ولا اي شئ ...ليس هناك باسل ...ليس هناك حياة.......!!هل الفراق صعب لهذه الدرجة!وصلت هي للبيت الصغير ودلفت غرفتها بتعب وارهاق لم تكن تعرف ماذا تفعل ماذا شتعمل ..فشركتها هناك والمسرح هناك وباسل هناك و احمد هناك وامي ..نعم امي ....لقد نسيت الاتصال بها .......
ميرا:الو
نازك:ايوة يا ميرا ..انتي فين يا بنتي وفي ايه
ميرا:مامي انا اتصلت اطمنك اني وصلت الحتة اللي انا عايزاها ...بس مش هقول لحد انا فين ...كده احسن ..معلش يا مامي
نازك بنفاذ صبر: ماشي يا بنتي
ميرا بانكسار :بااسل..اااا..هوو.....ااا
نازك :باسل مش عندي لا
ميرا باحراج:.........احم..طب هو مش جه من ساعت ما انا كنت في البيت
نازك:اه
ميرا:طيب سلام
_______________________
اغلقت مع امها وارتاحت قليلا حتي ارتدت ملابسها وخرجت للبحث عن شغل ما ...ظلت تبحث لاكثر من 4 ساعات ..ظلت تبحث وتبحث ولكن دون فائدة !!!حتي فقدت الامل ورجعت البيت ....طلعت المفاتيح من جيبها لكي تفتح لكن احدهم من داخل البيت سمع صوت الباب فتفتجأت ميرا بأحد يفتح باب بيتها من الداخل ...ميرا بصدمة: باااااااااسل....!!!
_______________________________فلاش باك .....
بعدما سمع باسل مكالمة ميرا فكر في ان يذهب معها بدون عملها لكن اولا ..عليه ان يفعل عدة اشياء .....
ذهب اولا لرانيا ....
باسل:ازيك يا رانيا
رانيا:ازيك يا بيبي ..فين ميرا
باسل:سافرت انجلترا وسابتني
رانيا:انت مش بتحبها مش كده
باسل:لا طبعا ..انا احب دي ...مستحيل
رانيا:كنت عارفة ..بما اننا بقي زي بعض هحكيلك .... وهبيع سيف بقي ههههه....انا وسيف اتفقنا مع بعض عشان نفرق بينك انت وهي ..ده اذا كان بينكوا حاجة ..كنت عايزة اخلصك منها يا حبيبي عشان تفضالي يا حبيبي اه بالمناسبة انا مش حامل..فكرة حلوة صحكانت تقول كل هذا بدون ان تعلم ان باسل يضع فيديو مسجل لها ........
بعد كلام رانيا لم يستطع باسل التحمل اكثر علي الاطلاق ليتفاجأ بيده تصفعها في وجهها بقوة كبيرة ليسيطر عليه الغضب ....
باسل بغضب كبير:يا حقييييرة انتي مش قادرة تفهمي اني بموت فيها وبعشقها ...دي اهم من حياتي .انتي فاااهمة يا غبية ...انتي سافلة ورخيصة ومستحيل افكر فيكي..انا مسجل فيديو ناو ..وهفضحك يا رانيا ...هي حياتي كلها ....فهمتي!!!
______________________________
نزل الي سيارته يفكر ماذا يفعل ....سيف ..يجب ان يلقن سيف درسا ...لك ليس الان ..يجب ان يذهب للمطار بسرعة بطيارته الخاصة .....لكي يلحق بميرا ..
____________________________
بعد ساعات قليلة وصل للبيت ..لكنه طرق الباب عدة مرات ولم يجيب احد ..اتضح انه لا يوجد احد بالبيت ..ففكر بالدخول من الشرفة وبالفعل نجح في الدخول للبيت بحث عنها اكنه لم يجدها فاستنتج انها خرجت للتسوق او للبحث عن عمل ...فقرر ان ينتظرها حتي تأتي........
_________________________________باسل بمرح :شفتي ..جايلك من مصر مشي
ميرا بصدمة:انت اايه اللي جابك وعرفت مكاني منين وبعدين ..ااا..اطلع برةة ..انت خاين اصلا ..
باسل بجدية: اسمعيني يا ميرا ..والله انتي فاهمة كل حاجة غلط ..
ميرا: مش عايزة اعرف حاجة
.وووووووسع........
وتركته لتجري لغرفتها ليجري باسل ورائها حتي يحضنها من الخلف
باسل بهدوء وحب:اسمعيني....
وطلع هاتفه من جيبه واسمعها كل التسجيل واوراها الفيديو
ميرا..: يعني اايه....ااا..يعني رانيا وسيف بيتفقوا علينا ..وانت بتحبني وهي مش حامل منك...وو..اا
باسل:اه شفتي بقي انك بتظلميني ...
ميرا بخجل:اه فعلا
باسل:طب حضن بقي
ميرا:لا ...انت ناسي انك خنتني فعلا
باسل:بس ..ده قبل ما احبك
ميرا بطفولة:بس بردو يعتبر خنتني
باسل:طب انا اسف ..
ميرا:تؤتؤ ..اسفك مش مقبول
باسل:طب والعمل ..هتطرديني برة البيت وانام في الشارع؟
ميرا:اه
باسل بحب :اهون عليكي يا ميرو
ميرا بدلع: امممم ...انت غلبان ..مينفعش
باسل:ميرو ..متتدلعيش
ميرا بتحدي:ليه بقي هتعمل ايه
باسل:بقي كده
ميرا :اه
وجريت سريعا قبل ان يمسك بها لكن لسوء الحظ ان باسل وقع علي اللرض فتكعبلت ميرا لتقع فوقه ليلف باسل يده عليها ويحضنها وهي فوقه ..
باسل بحب:احلي قعدة والله
ميرا بخجل: باسل
باسل:عيون باسل
زاد ارتباكها واصبح وجهها متوردا ...
ميرا:باسل بس بقي سيبني
باسل:طب بحبك
ميرا:وانا مش بحبك بقي .هه
باسل:طب اسف
ميرا بطفولة:لا انت خنتني
باسل:ده انتي قلبك اسود يا شيخة
ميرا:لا انا مخصماك
باسل:طب اعمل ايه عشان اسامحك
ميرا بدلع:امم..اثبتلي انك بتحبني
باسل:بس كده ...وقام باسل ووضع يدع اسفل ركبتيها ليحملها وتتشبث هي بعنقه
ميرا: بتعمل ايه يا باسل
باسل:بثبتلك اني بحبك.......................................................