Suasana di cafe itu tiba-tiba sunyi disebabkan kehadiran kami. Kami memutuskan untuk duduk di bahagian hujung cafe supaya mempunyai ruang privasi.Seorang pelayan menghampiri kami untuk mengambil pesanan. Aku hanya membiarkan jejaka itu membuat pesanan kerana aku tidak tahu menu yang sedap disini.
Selepas membuat pesanan, Luth meminta diri untuk ke tandas kerana dia menerima panggilan dari seseorang.
Sementara menunggu makanan sampai , aku menuju ke singki untuk membasuh tangan. Yalah kan wajib tu..
Secara tiba-tiba..
"ARGHH-"
"ARE YOU BLIND , BITCH ??!! " tengking si wanita yang tidak ku kenal itu.
Aku terkaku dan memandang ke arah air yang tertumpah pada bajunya itu. Dua orang pelayan datang lalu membersihkan sisa air yang tertumpah di lantai itu. Aku cuba untuk bertenang dan menahan gelora di hati.
' Suka hati dia je panggil aku bitch. Dia taksedar ke dia tengah bercakap dengan anak tuan syarikat? Dasar perempuan takguna ' marahku dalam hati.
Tiba-tiba Luth munculkan diri dan bertanyakan apa yang berlaku.
" Hey calm down , what's going on? " tanya jejaka itu.
"Oh my, Qaydan !! " jerit wanita itu lalu lari mendapatkan Luth.
'Euww gedik dia kalah maknyah' kutukku sambil menunjukkan reaksi yang jijik.
" Hands off " ujar Luth dengan nada yang tegas. Wanita itu dengan rasa takutnya melepaskan rangkulannya terhadap jejaka itu.
"You, tengok dia ni tumpahkan air kat i.." rengek wanita itu dengan gedik.
"Kau buat apa , Rosse? " tanya jejaka itu kepadaku.
" Saya cuma basuh tangan je tadi , tiba tiba minah ni rempuh saya macam lembu terlepas.." ujarku dengan panjang berserta sindiran.
"Hey bitch, you yang salah !! You kena ganti rugi i punya baju !! " tengking wanita itu.
' Ish cakap slow-slow takboleh ke minah ni ' marahku dalam hati.
"Camelia Reen, watch your mouth. " kata Ray dengan nada yang terkawal.
'Eh ,dia kenal ke perempuan tu ?' tanyaku dalam hati.
"Kenapa you backup sangat perempuan selekeh ni? Perempuan ni layak kena maki " marah wanita itu dengan muka merah menahan bara.
"Hey girl , watch your mouth. Setakat baju kau yang tak beberapa tu, celah gigi aku je ye.. Oh lupa kau tak kenal aku kan? " bahasku dengan riak selamba.
"Buat ape i nak kenal you? Waste my time. Lagipun i ni anak owner syarikat ni tau , i boleh buang kerja you sekelip mata je" ujarnya dengan perasaan bangga.
' Tch, kau salah orang nak cari pasal ' kataku dalam hati.
" Nak menipu biar fikir dulu apa akan jadi seterusnya.. Kejap ye aku call OWNER SYARIKAT ni " ujarku dengan menekankan sedikit perkataan owner syarikat lalu aku menghantar mesej kepada papaku untuk turun ke cafe.
Wanita yang bernama Camelia Reen itu sepertinya gelabah namun dia cuba menyembunyikan perasaan itu .
"Hey Rosse , what's wrong princess ? " tanya seseorang lelaki berusia yang datang kepadaku.
Semua orang menunduk hormat kepada papaku dan memberikan senyuman.
"Pa , this girl admitted that she's your child.. HAHAHAH" jawabku berserta gelak tawa.
" And she called me bitch , papa " sambungku.
"This is my lovely daughter , how could you called her bitch?? You , Camelia Reen , go to my office now !! " marah lelaki berusia itu lalu melangkah pergi dari situ dan dia sempat melabuhkan ciuman di dahiku.
Semua orang yang sedang makan terus terkejut mendengar kenyataan yang dilontarkan oleh papaku.
"See? Siapa anak Ray Arasy sekarang ni? hahah" ujarku berserta dengan senyuman sinis.
Wanita itu terus melangkah pergi dari situ tanpa melihat sekeliling , malu mungkin? HAHAHAHA
Luth yang berdiam diri daripada tadi , melangkah ke arah ku dan membisikkan sesuatu .
"You look so cool, honey. Let's.."
"Let's what?? " tanyaku. Otakku sudah memikirkan perkara yang sangat negatif. Aku sudah bersedia untuk memberikan buku lima jikalau dia cuba untuk melakukan perkara tidak elok.
"Let's eat, honey.. What did you actually think, mhm??" ujarnya lembut lalu menarikku ke tempat yang sepatutnya aku duduk tadi.
' ARGHH MALUNYAA , DASAR OTAK HUWAA MAMA ' jeritku dalam hati.
"Duduklah , yang kau berdiri kenapa " arahnya lalu aku pon duduk di kerusi yang sedia ada.
"Makanlah, takpayah duk tenung makanan tu " katanya seraya memakan kek itu.
"Err..Saya dah kenyanglah awak.." ujarku dengan lembut. Ya, aku masih kenyang walaupon aku hanya makan sekeping roti pagi tadi.
"No excuse , eat. " tuturnya dengan tegas.
"Oh..okeyy" jawabku dengan pasrah.
Satu suap..
Dua suap..
' Asal tekak rasa tak selesa je dengan kek ni ? ' tanyaku dalam hati. Namun aku hanya mendiamkan diri sahaja.
Tiba-tiba aku seperti kekurangan nafas , seperti ada sesuatu yang menghalang di bahagian tekakku.
"Lu..Lut..Luthh" panggilku dengan menahan rasa sakit.
"Eh Rose , kau okey tak ni? Kau salah makan ke?" tanyanya dengan cemas.
Aku hanya menganggukkan kepala. Aku sudah kehilangan tenaga untuk menjawabnya.
"Tahan Rosse , aku call ambulance " ujarnya dengan cemas lalu membuat panggilan kecemasan.
Pandanganku mulai kabur dan suara di sekelilingku kian menghilang. Gelap.
YOU ARE READING
Qayl's Addiction
Romance• 1st story by theangelesy • 1st book about romance and revenge Kerana cinta , Qayl Zariell tekad untuk membunuh orang yang tidak disukai oleh kekasihnya, Camelia Reen. Dan siapa sangka musuh kekasihnya ialah sepupunya sendiri.. Hidup Camelia Reen d...